's avonds of 's nachts wakker worden en niet meer willen slapen

Sorry, het boekje heet:

Kinderen met slaapproblemen, een werkboek voor ouders; Ruttien Schregardus. Ik heb het even erbij gepakt.

Nog tips: ga vroeger naar bed en laat elkaar om de beurt uitslapen in
het weekend zodat je in elk geval soms een beetje bijslaapt.

succes allemaal.



 
Hallo alle mama's met slaaptekort,

Met mijn oudste zoon(nu 5) hebben wij hetzelfde probleem gehad en ook alles geprobeerd, laten huilen, oppakken, flesje mee naar bed, niks hielp.
Totdat we het bed aan de andere kant van de kamer neerzetten, hij sliep meteen als een roosje, ik weet niet precies hoe dit komt maar het heeft ook al bij een vriendin gewerkt dus ik zou zeggen probeer het gewoon.

Veel succes.
 
Hoi lieve moeders,

Ik lees jullie verhalen en het is allemaal heel herkenbaar. Ik heb voor 3 weken geleden  een cranio sacraalt therapeut bezocht. En ik kan nu zeggen dat mijn zoontje 's nachts slaapt......ik geef deze tip in de hoop dat ik hier anderen mee kan helpen. Ook wij hebben een ostheopaat bezocht en ook wij hebben voor dichte deuren gestaan. Om een lang verhaal kort te maken, we waren doodmoe, irritaties tot en met. Via Google kom je terecht bij sites over cranio sacraal therapie. Druk bezochte praktijken met gediplomeerde mensen.

Zoals ze zelf zeggen de een heeft aanleg voor viool spelen en de ander voor deze therapie beoefenen. Mij maakte het allemaal niet uit. Ik schreeuwde om hulp en heb het daar gekregen. Voor het eerst dat er echt iemand aannam dat mijn kind niet lekker in zijn velletje zat. Wanneer jullie de gegevens willen hebben van de therapeut die ik nog steeds bezoek met mijn zoontje lees ik het wel.

Heelveel sterkte,

lieve groet Celie (05092005)
 
wij hadden inderdaad ook het bedje verplaatst toen we begonnen met onze
"nieuwe aanpak", niet meer voor het raam. Nooit de link
gelegd...misschien maakt dat ook nog uit, het zou mij niets verbazen
eigenlijk.  
 
Hallo moeders,

Zoals al vaker wordt gezegd op dit forum: wat fijn om te lezen dat wij niet de enigen zijn die moeilijke gebroken nachten hebben.
Mijn dochtertje is nog wat jonger als de meesten hier, 8.5 weken. Meestal is ze niet in slaap te krijgen. Ik geef borstvoeding maar het aanleggen gaat s'avonds erg slecht. Zodra ik haar probeer aan te leggen raakt ze vreselijk overstuur. Dit houdt soms wel 2 uren aan, van telkens troosten en weer proberen aan te leggen,  en ze raakt zo oververmoeid dat ze uiteindelijk in slaap valt maar een uur later weer wakker wordt omdat ze nog honger heeft.  Kolven en dan het flesje geven helpt ook niet, ook dan raakt ze net zo overstuur. En het rare is dat het borstvoeden overdag prima gaat.

Gisteravond waren we zo wanhopig dat we niet alleen ruzie maakten met elkaar maar ook met deuren beginnen te slaan. Ik schaam me er vreselijk voor en het werkt natuurlijk compleet averechts maar het lucht dan wel even op. Maar als ik dan zie hoe mijn dochter hiervan schrikt voel ik me vreselijk en voel ik me een erg slechte moeder.
Ik lees dat verschillende moeders hier succes hebben met het laten huilen van hun  kind, maar ik denk zelf dat mijn dochter hier nog te jong voor is?  We hebben het wel geprobeerd maar na tien minuten ligt ze zowat te hyperventileren en troosten we  haar maar weer.

Mijn vriend zit bij de Landmacht en gaat binnenkort in opleiding waardoor hij doordeweeks helemaal niet meer thuis is en ik zie er vreselijk tegenop. Ik ben bang dat het me alleen niet gaat lukken maar mijn vriend zegt ook; je zult wel moeten.
Als hij in opleiding gaat is mijn zwangerschapsverlof ook weer afgelopen dus dan wordt het extra zwaar denk ik.

Ik hoop dat er moeders zijn die wat herkennen in mijn verhaal en misschien tips hebben, zoniet dan lucht het in elk geval op dat ik mijn verhaal even kwijt kon.


 
Hallo allemaal, hier nog een moeder met chronisch slaap tekort !
Ik heb een zoontje van 13 mnden en hij heeft nog nooit 1 nacht doorgeslapen.....
Ik ben al 13 mnden iedere nacht in touw en raak echt uitgeblust nu.
Hij heeft een moeilijke start gehad na een bevalling van 60 uur.
Ik ben gelijk naar een ostheopaat gegaan en hij is daar in totaal 5x geweest maar niks heeft geholpen.
Hij is nu inmiddels hollands glorie en een heerlijk, vrolijk actief mannetje die nooit problemen heeft behalve s'nachts !
Ik heb alles al geprobeerd, bed verzetten, hoofdeind omhoog, in bed, uit bed, fles, geen fles en ik weet het niet meer ! (ik wil hem niet bij ons in bed)
De tweede is op komst en verwachten wij in oktober en ik hoop dat dit probleem dan echt opgelost is want ik ga niet met 2 kinderen op zitten s'nachts.
Ik ga het met de tweede heel anders aanpakken dat weet ik wel !
Ik heb al jullie verhalen gelezen en weet dat ik hem nu moet gaan negeren maar mijn arme moederhart kan daar zo slecht tegen .
Vanavond toch maar even doorzetten en ik ga maar oordopjes aanschaffen.
Fijn dat ik nu even iets van mij af kan schrijven en ik wens iedereen met slapeloze nachten heel veel succes en laat het geen jaar duren want het breekt je echt op !
Groetjes femmie.
 
Hoi,

Wij kennen het probleem ook. Onze dochter begon op een gegeven moment ook dat ze niet meer in haar eigen bed wilde slapen. Ze begon ´s nachts om 4.uur en dat werd steeds vroeger. Op een gegeven moment kregen we haar om 23.00 uur niet meer in slaap. Wij zijn er in getrapt en hebben haar in bed genomen. Om een keer zelf te kunnen doorslapen hebben we haar bij opa en oma laten slapen en sinds dien slaapt ze weer in haar eigen bedje. Hoe het kan geen idee maar het is heerlijk.

Misschien dus een tip om je kindje een dagje uit logeren te sturen.

Groetjes Debbie
 
Hallo Son,

Ik heb een vraagje aan jou: hoe was jouw zoontje overdag? Mijn zoon is nu ruim 8 maanden en de nachten dat we een beetje fatsoenlijk hebben geslapen zijn in al die maanden op 2 handen makkelijk te tellen.
Inmiddels zijn we de wanhoop een beetje nabij en zijn we bij de huisarts geweest en bij de manueel therapeut om een aantal zaken uit te sluiten. Overdag is mijn zoon een uiterst tevreden, vrolijk en ontspannen mannetje. Ook slaapt hij overdag prima; gewoon normaal, niet teveel en niet te weinig.
Omdat ik ook een zeer snelle bevalling heb gehad waarbij vooral het laatste stuk heel snel is gegaan. M'n zoon zat bij het breken van de vliezen nog hoog ik het geboortekanaal, heeft het benauwd gekregen (ambulance was al gebeld) maar is vervolgens in een ijltempo geboren. Hij herstelde snel na de bevalling en zoals ik al schreef is er overdag niets aan de hand. Jouw verhaal heeft me wel aan het denken gezet maar ik ben dus heel benieuwd of je bij jouw zoon overdag ook ongewone dingen merkte.
Als je dit leest, zou ik graag je ervaring willen weten.
Alvast bedankt.

groeten,
Lizette
 
Terug
Bovenaan