April 2021 uitgerekend

Ooh snap dat je er tegenop ziet, zo'n ingreep bij zo'n klein ventje! Maar het is een super routine ingreep, dus gaat vast helemaal goedkomen!
Hier gaat alles goed! Ze staat al een maand of 2 goed los, en zet nu af en toe een stapje, maar laat zich dan snel weer op haar billen vallen. Ze is nu alleen wel hartstikke ziek, met meer dan 40 graden koorts en dat vond ik dan toch wel heel erg spannend.
De zwangerschap gaat ook soepel! Termijnecho gehad en geprikt voor de nipt, dus nu wachten op de uitslag.
In de groep voor de mensen die zijn uitgerekend in december 2022 zit ook PM. We lopen ongeveer gelijk op. Mooi voor haar dat het hun weer gegund is na al het verdriet dat ze hebben moeten doorstaan.

Hi!

@jippie: ja dat snap ik wel. Lijkt me ook inderdaad ook spannend, zo'n ingreep.
Bij jullie iemand van de kleintjes al waterpokken gehad? Hoor dat het nu heerst. Zahra nog niet en ik ook nog niet (oei oei). Dus dat is altijd spannend.
Ik heb maandag het adviesgesprek van het GGZ. Ben wel benieuwd naar de behandeling. De vorige keer zei ze al iets over verschillende opties, maar nu hoor ik precies hoe en wat.
Zahra moest donderdag opeens flink spugen tot 2x toe en ik hoorde van een vriendin precies hetzelfde een paar dagen erna. Een soort waterige melk en gewoon uit het niks, echt projectiel spugen. Daarna niks meer aan de hand.
Zahra wou vandaag amper drinken van de avond fles, dus ben benieuwd of ze vannacht gaat doorslapen. Hoe zitten jullie in het ritme nu? Wij zitten op 1 slaapje van 11 tot 1. Ik wil de avond fles laten vallen binnen nu en een paar maanden, maar ze drinkt geen gewone koude melk helaas..

@evdb: wat knap zeg! Zahra is nu van de week pas voor het eerst gaan staan in bedje en in de box. Los staan duurt dus nog even.
Fijn dat het goed gaat met je zwangerschap. En wat fijn dat PM ook weer het geluk mag ervaren. Het is jullie gegund dames!

Fijn dat je de intake bij de GGZ hebt. Belangrijk om op deze manier aandacht aan jezelf te geven! Zeker met alles wat er om je heen gebeurt!
Hoe houdt Zahra dat vol van 1 tot slaaptijd (weet niet hoe laat ze 's avonds in bed ligt). Hier ook 1 slaapje. Ze wordt meestal rond half 7 of 7 uur wakker, hoewel het de laatste tijd ook weleens half 6/6 uur wil zijn ? nu ze ziek is doet ze in de ochtend nog een slaapje bij een van ons op schoot, maar ze valt nu ze ziek is sowieso te pas en te onpas in slaap. Maar normaal dus wakker rond half 7 en dan rond 12 uur weer naar bed. Dan hopen we op een dutje tot een uur of 3, meestal lukt dat wel! En dan rond 7 uur weer naar bed 's avonds. Ze krijgt nu voor het slapen gaan nog een fles, maar eigenlijk wil ik die er wel af. Ze slaapt nu nog bij ons op de kamer, want we zijn nog bezig met aanpassingen zodat we door kunnen schuiven. We hadden heel lang in gedachten dat ze met haar broer op een kamer kon, maar die twee hebben het echt veel te gezellig. De afgelopen tijd was het wel fijn om haar bij ons te hebben, want sinds haar nachtflessen er af zijn, moest ze vaak getroost worden 's nachts. Ze lijkt nu zelf haar beker water te kunnen vinden en weer door te kunnen slapen! Hoe gaat dat slapen bij jullie?

Wat super fijn voor PM!!! Hopelijk gaat het nu wel goed en heeft ze het een plekje kunnen geven.
Zoo wat gaat ze hard evdb. Fijn dat je zwangerschap ook goed gaat. Duimen dat de nipt ook goed is.
Babymomma spannend morgen! Maar wel fijn dat je dan ook kunt gaan starten. Het us allemaal niet niks.
Het is idd een routine klus, maar toch wel helemaal onder narcose. Dat vind ik wel spannend. Ons ritme is nog steeds 2 slaapjes. Zo rond 8.30 uit bed en ontbijten. Van 11 tot half 1 naar bed. En ongeveer van 14.45 tot 16.45 en dan 's avonds rond 20.15 er weer in. Hier ook nog 1 fles voor het slapen 's avonds. Ik geniet altijd van dit momentje haha. Maar ik wil hem er na onze zomervakantie eind augustus afhalen. Hij slaapt wel lekker door.

Ons schema ziet er nu ongeveer zo uit;
Wakker rond 6/7 uur
08.00 pap en water
10.00 fruit en water
11-13.00 slapen
13.00 2 sneetjes brood met beleg en water
2/3 uur bakje kwark
5/6 uur warm eten of potje en water
Half 7/7 uur papfles en naar bed

Zahra slaapt de nachten goed door, alleen soms wakker als ze volle luiers heeft of door veel prikkels (drukke dagen, veel bezoek enz.).

Ze drinkt helaas geen bekertjes melk, misschien had ik dit al gezegd haha. Maar daarom wil ik de avond fles nog even zo laten..

Jippie is de ingreep poliklinisch, of moet hij ook een paar dagen in het ziekenhuis blijven?
Op zich krijgt Zahra toch ook best wat zuivel binnen met de pap en de kwark? De laatste fles hoeft er natuurlijk nog helemaal niet vanaf, maar ik denk dat het op zich wel zou kunnen!
Hier hoeft het ook niet per se, maar ik merk dat ze er de laatste tijd minder behoefte aan heeft, dus in ieder geval kleinere flesjes. Neel wil geen zuiveltoetjes, zoals yoghurt of kwark, maar drinkt wel graag melk en verder 's ochtends en 's middags boterhammen, dat gaat prima! Vooral met pindakaas en vooral als ze zelf mag knoeien ermee!

Nee normaal gesproken hoeft hij niet te blijven. Hij gaat wel helemaal onder narcose maar mag aan het einde van de ochtend gelukkig weer mee is de bedoeling.
Hier inderdaad ook ontbijt met brood en een beetje melk. De ene keer drinkt hij hem helemaal leeg en de andere keer maar 3 slokken ofzo,maar dat is ook met zijn water of diksap zo. Rond half 11 fruit, tussen de middag 1.5 tot 2 boterhammen en melk, s middags een tussendoortje en s avonds avondeten en yoghurt toe. Fles 's avonds vindt hij echt nog heeel lekker en gaat vaak huilen als hij op is dus die laten we nog maar eeven. Hier is smeerleverworst favoriet, maar dit mag hij van ons max 1 keer per dag. Hij gaan dan echt met z'n handje wenken van kom op!!! Of probeert het zelf van tafel te pakken haha.

Terug
Bovenaan