April-stoppers, nee nee nee, geen 1-april grapje :-)

Ik dacht dat NOD   "niet ongesteldheids dag" betekende.

Acht ja nieuw of niet NOD is dus de eerste dag dat je ongesteld moet worden maar dat helemaal niet wilt omdat je graag zwanger wilt zijn

hoi Mariska en Marisa (dat gaat bij mij voor verwarring zorgen hahaha)
tjee Marisa 22 weken plat dat is niet niks!! ik hoop dat je volgende zwangerschap goed en fijn verloopt!

En Mariska denk je echt dat het vooral door het niet slikken van foliumzuur kwam? ik ben al 2 weken aan het slikken. (eigenlijk te laat geloof ik want je moet minimaal 4 weken toch?) Maar ja vriendlief besloot opeens dat we er toch maar voor moesten gaan dus toen maar gelijk gehaald.

Ik heb mijn eerst volgende NOD rond 9 mei. Ik heb een onregelmatige menstruatie en heb het gemiddelde genomen van de afgelopen 4 maanden. Dit zou inhouden dat ik volgende week in mijn vruchtbare periode zit, dus ik ben benieuwd.  

Ik merk dat ik er op dit moment half half mee bezig ben. Ik  denk er wel aan maar gelukkig niet 24 uur per dag. En jullie??

groetjes  

Hoi hoi, daar ben ik weer.
Ik zit lekker in het zonnetje!!
Vanmiddag heb ik vrij en ik had echt even zin om 'er mee bezig te zijn'. Dus ik begin natuurlijk hier om dadelijk lekker rond te gaan neuzen op internet tussen de wandelwagens en kinderkamers. Hoezo, ik ben er al heel veel mee bezig .
Manlief is er gelukkig ook wel veel mee bezig, al zegt hij tegen mij dat ik dat niet moet doen (haha, hij heeft ook gehoord dat dat dan invloed heeft op mijn hormonen, haha). Overigens gisteren hadden we nog de discussie wanneer we voor het eerst een test zullen doen mocht ik maar niet ongesteld worden. De gyn zei namelijk 'als je over drie maanden nog niet ongesteld bent, dan kom maar even langs of je kunt een zangerschapstest doen. Maar zo lang ga ik echt niet wachten hoor, dat kan mijn hartje  niet aan!!!

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal ook hebben, voel ik vanalles wat ik normaal niet voel (of wat me dan in ieder geval niet opvalt). Haha, en dan te bedenken dat ik de eerste ongesteldheid na verwijdering van mijn Myrena nog moet krijgen (Asja/Elke, hoe lang heeft dat bij jou geduurd??). Maar goed, niets is uitgesloten he. Waarschijnlijk hebben die kleine dingetjes die ik voel wel gewoon te maken met mijn 'eerste' menstruatie. Ach, we zien wel, in de tussentijd droom ik gewoon lekker verder:Als ik de dag van verwijdering van de Myrena tel als eerste dag van de laatste menstruatie dan zou ik van het weekend op mijn vruchtbaarst zijn geweest (mazzel dat we daar goed gebruik van konden maken) en zou vandaag de innesteling zijn zo ongeveer (twee druppels bloed vanochtend, steken in de onderbuik en een beetje chaggie, hahahahhaha, hoop doet leven he).

En het werd ook al eerder gezegd: ineens zie je overal kinderwagens en zwangere vrouwen. Oh ja, en ook geboortekaartjes lijk ik aan te trekken, er staan er alweer twee op de kast. Tja, dat doet de leeftijd ook wel een beetje denk ik. Maar ik ben er ook geen 24/7 mee bezig hoor. Maar als ik ff niks te doen heb, dan schiet het wel door mijn hoofd (en inderdaad de vlinders door mijn buik).

Waar ik tegenop zie?? De bevalling, hahahaha. Ik kan echt geen pijn hebben, haha. De bevalling lijkt me echt geen pretje. Maar ach, tegen de tijd dat ik me dat echt ga beseffen is er al geen weg meer terug, haha.

Over namen zijn we uiteraard ook al aan het denken geweest. Een meisjes naam weten we al heeeeeel lang (maar die vertel ik niet, ik ben natuurlijk 'under cover' hier en heb de naam in mijn omgeving al veel te vaak genoemd. Over een jongensnaam zijn we het nog niet eens, maar dat komt ook wel goed. Mijn partner en ik hebben in heel veel dingen dezelfde smaak, dus daar maak ik me ook niet druk om. Oh ja, waar ik me ook druk om maak: dat ik pas erg laat weet dat ik zwanger ben. Ik wil echt graag van iedere minuut genieten. Soms lees je van die 'horrorverhalen' dat vrouwen er pas bij 5 maanden achter komen dat ze zwanger zijn, of nog erger, pas bij de bevalling!!!!

Wat NOD ook betekend, de inhoud is duidelijk.
Ik zag bij andere topics dat ze zo'n lijstje bijhouden. Wellicht voor ons ook een idee?? Ik zal vast beginnen:

Lentekriebeltjes (27jr), ronde 1, 1ste kindje --> NOD 29 april(?)

Foliumzuur is inderdaad wel erg belangrijk volgens mij. Ik slik ze al een poosje. En de gyn vroeg er ook meteen naar, wel belangrijk dus. Ik slik ze in een vorm met multivitamine er bij (VSM??). Hihi, heb ze in een ander potje gestopt ivm nieuwsgierige familieleden, haha.
Houden jullie verder rekening met je eet- en drink gewoontes? Ik kijk wel een beetje uit al. Ik heb geen druppel alcohol meer gehad en ook de filet americain heb ik overgeslagen. Ik had me zo bedacht dat, mocht ik ongesteld worden, ik dat die week wel weer kan inhalen! Oh ja, en ik heb nu een goed excuus om de kattenbak aan manlief over te laten, hahahahaha.

Zo, heb ik weer ff lekker bijgekletst. Nu nog ff wat snuffelen op internet!
Tot gauw maar weer, groetjes

Dan zet ik mezelf er ook even bij!

Summeke (28jr), ronde 1, 1ste kindje --> NOD 9 mei (om en nabij)
Lentekriebeltjes (27jr), ronde 1, 1ste kindje --> NOD 29 april(?)

Ben net bij me zusje geweest. Die heeft in maart haar eerste gekregen en ik heb vandaag lekker de trotse tante kunnen spelen
De kleine had veel last van krampjes...en me zus kwam erachter dat ze de verkeerde voeding hadden gekocht. Voeding voor 6 tot 12 mnd terwijl de hummel nog maar 4 wk oud is. tja foutje... die fout wordt natuurlijk niet nog een keer gemaakt. Wel sneu voor de kleine manneke.

Verder heb ik al 3 dagen last van opruimwoede (of nesteldrang zoals vriendlief het noemt haha) Wij zijn vorig jaar in dit huis komen wonen en er zijn nog zat verhuisdozen om uit te ruimen. Vandaag de hele woonkamer opgeruimd en alle laadjes en kasten netjes opgeruimt. Van de week moest de computerkamer er al aan geloven.

Ik voel opeens ook van alles... nou ja ik bedoel ben er nu beetje meer opgefocust of ik de eisprong voel ja of nee. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik die niet zou voelen. En volgens de berekeningen moet ik hem pas volgende week hebben, maar ben toch bedacht op elk krampje in me buik. Me vriend en ik zijn op dit moment nog niet echt met voorbedachte rade aan het klussen, maar vind het wel grappig om te zien dat hij vaker wil dan normaal hahaha

Ik ga nu maar is stofzuigen .... wel lekker die schoonmaakwoede!!!

hallo allemaal,

ik heb 11 april me laatste pil ingenomen
14 april ongesteld geworden en nu gaan we lekker hobbyen voor een kindje
best wel weer spannende tijden, heb al een zoontje van 4 word in juli 5, ik moet toegeven dat ik niet alles meer weet, het is al weer ff geleden zeg maar. maar maandag gaan we eerst naar t ziekenhuis. me vriend heeft wel bewegende zaadcellen maar het zijn er jammer genoeg niet genoeg. en nu gaan we kijken wat we er aan kunnen doen en of we wel op een 'gewone' manier zwanger kunnen worden. hou jullie op de hoogte (als jullie dat willen tenminste) hahaha

Hoi hoi,

Hier weer even een berichtje van mij.
Ook ik denk (of dacht moet ik eigelijk zeggen) dat ik al van ales voelde.
Begin van de week was ik twee dagen heel misselijk en ben de hele week ook al ontzettend moe. Nu kan ik nog niet zwanger zijn omdat ik vorige week mijn menstruatie had, maar toch je gaat toch twijfelen...... Gisteren ziek naar huis gegaan van het werk omdat ik verschillende keren moest overgeven. Collegatje maakt nog een grapje: ben je zwanger.... Een rood hoofd dat ik kreeg! Maar goed gisteravond de hele avond op de wc gezeten, ontzettende diaree. Blijkt: heb ik gewoon een flinke buikgriep! Balen zeg..... Had mijn zus van de week aan de telefoon en vertelde hoe beroerd ik me voelde en zij zei ook meteen: oooooooh ben je zwanger..... (zij heeft 3 zoontjes en wil dolgraag tante worden!).
Maar ja, zoals ik al zei: het kon nog niet raak zijn. Als het goed is heb ik volgend weekend mijn eisprong. Dus hier mijn lijstje:

Ellen (29 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 12 mei (als ik goed geteld heb)
Summeke (28 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 9 mei (om en nabij)
Lentekriebeltjes (27 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 29 april (??)

Waar ik bang voor ben is dat ik tijdens de zwangerschap heel beroerd ben, veel misselijk en zo. Dat ik me voel zoals ik me deze week voelde zeg maar. En dat je er dan niet van kan genieten..... maar goed, daar moet ik me niet druk over maken. We kunnen er toch niets van zeggen....

Juli2003: Natuurlijk zijn we benieuwd naar je verhalen en dergelijke over de hele gang van zaken ik het ziekenhuis en zo! Wens jullie in ieder geval veel succes en sterkte toe! Iedereen trouwens hoor.
Zo, ga nu weer even op de bank liggen en hopen dat ik weer snel beter ben.

Liefs Ellen.

Hey hey!
Haha, Summeke, het is net of ik mijn eigen verhaal lees. Wij zijn ook een jaar terug verhuisd, maar dat niet alleen. Na het bericht van vanmiddag getypt te hebben ben ik niet meer verder gaan snuffelen op internet maar heb ik mijn handschoentjes aangedaan en ben ik met de tuin bezig geweest. hahahaha. Ik betitel het niet als nesteldrang, maar nu jij het zo verteld bedenk ik me dat het dat  t dat ook zo maar zou kunnen zijn. Ik ben namelijk helemaal geen huishoudelijk (en tuin-houdelijk) mens. Maar heb vandaag wat fleurige viooltjes gekocht en geplant, onkruid weggehaald, haagje gesnoeid etc. Hahahaha, inderdaad wel handig!! Daarnaast zijn manlief en ik sinds drie weken volop aan het klussen om de niet afgehandelde zaken af te werken (was ook wel nodig na een jaar!) Het zullen vast de lentekriebeltjes zijn!

Juli2003: ook ik wil je verhaal horen hoor! Daar zijn we hier voor, om elkaar aan te horen!! Zo kan iedereen zijn ei fijn kwijt!

EllenAn:  heel veel  beterschap!
Er zijn trouwens mensen die bij iedere zwangerschap heel erg ziek zijn, daar ben ik toch ook wel een beetje bang voor hoor. Toen ik voor het verwijderen van het spiraaltje een dag in het ziekenhuis lag had ik een 'buurvrouw' die 6 weken zwanger was en al 2,5 weken aan het infuus lag. Dat allemaal omdat ze er zo beroerd van werd. Dit vertelde ze nadat ik tegen mijn vriend zei dat de 'fun' kon gaan beginnen. Natuurlijk was ze blij zwanger te zijn, maar echt fun was het voor haar (nog) niet!!

Zo, ik ga maar eens bedenken wat te eten vandaag.
Bye bye

Misschien ook een leuk ideetje voor jullie : http://www.ieniemini.babysite.nl/
Tja, behalve op het forum wil ik ook graag wat dingetjes kwijt die ik eigenlijk graag met mijn familie/vrienden zou delen. op deze manier krijgen ze als alles bekend is ook nog wat mee van het prille begin.
Jullie mogen alvast spieken als jullie willen!
Als iemand van jullie ook een site gaat maken, dan laat het adres gerust achter, neem ik ook even een kijkje
Zo, nu genoeg gezwijmeld voor vandaag. Tijd voor het echte leven, einde van mijn vrije middag, start van het weekend. vriendje is op weg naar huis, vanuit zijn werk, dus even snel iets te eten maken!!
Bye!

Terug
Bovenaan