April-stoppers, nee nee nee, geen 1-april grapje :-)

Hoi Summeke,

Ik heb zo'n gevoel dat het door het foliumzuur kwam, misschien niet hoor, maar ik slik het nu al 3 weken, dus ben benieuwd. Technisch gezien zou ik nu al zwanger kunnen zijn, 5 april nl. laatste menstruatie gehad.
Ik vind het wel heel erg spannend en hoop (te erg) dat ik nu al zwanger ben.

groetjes Maris

Zooo me hele woonkamer schoon en alles opgeruimd!!! vriendlief is nu bezig met de afwas en dan is alles weer fris en fruitig :)

Ik ga vanavond beetje surfen op internet en bankhangen

Tuurlijk zijn wij ook naar jou verhalen benieuwd juli!
Mariska bedankt voor het antwoorden...ik heb uitgerekend dat mocht ik de eerste ronde gelijk zwanger worden (ga er maar niet van uit)..ik gelukkig al 4 wk foliumzuur geslikt heb.

Zoals ik al eerder zei ben ik er half half mee bezig. Het is namelijk zo dat ik namelijk een hele tijd bezig ben geweest met mijn vriend of hij wel kinderen wilde. Het is een te lang verhaal om uit te leggen, maar het komt erop neer dat vriendlief erg onzeker was en het allemaal niet wist en het voor zich uit bleef schuiven terwijl ik gewoon duidelijkheid wilde. Daardoor ben ik altijd bezig geweest met het onderwerp kinderen. nu het dus zover is (vriendlief is eruit en wil ervoor gaan) is er een behoorlijke last van mijn schouders af waardoor ik eigenlijk met het zwanger worden zelf niet zo meer bezig ben. Vriendlief is 180 graden gedraaid en vind het alleen maar relaxed dat ik er nu ook zo makkelijk mee omgaan. (hij had al helemaal bedacht dat ik er 24/7 mee bezig zou zijn) En als ik soms de verhalen hoor... is het denk alleen maar fijn dat ik er nu zo relaxed mee omga.

leuke site lentekriebel!! geen idee of ik dat ga doen. Ik heb al een blog waar zo nu en dan schrijf...misschien later als het zover is :)

beterschap ellenan !!

Ben zelf nu op dit moment ook een beetje misselijk...maar dat komt van teveel vienetta ijs hahahaha

Zooo me hele woonkamer schoon en alles opgeruimd!!! vriendlief is nu bezig met de afwas en dan is alles weer fris en fruitig :)

Mariska bedankt voor het antwoorden...ik heb uitgerekend dat mocht ik de eerste ronde gelijk zwanger worden (ga er maar niet van uit)..ik gelukkig al 4 wk foliumzuur geslikt heb.

Zoals ik al eerder zei ben ik er half half mee bezig. Het is namelijk zo dat ik namelijk een hele tijd bezig ben geweest met mijn vriend of hij wel kinderen wilde. Het is een te lang verhaal om uit te leggen, maar het komt erop neer dat vriendlief erg onzeker was en het allemaal niet wist en het voor zich uit bleef schuiven terwijl ik gewoon duidelijkheid wilde. Daardoor ben ik altijd bezig geweest met het onderwerp kinderen. nu het dus zover is (vriendlief is eruit en wil ervoor gaan) is er een behoorlijke last van mijn schouders af waardoor ik eigenlijk met het zwanger worden zelf niet zo meer bezig ben. Vriendlief is 180 graden gedraaid en vind het alleen maar relaxed dat ik er nu ook zo makkelijk mee omgaan. (hij had al helemaal bedacht dat ik er 24/7 mee bezig zou zijn) En als ik soms de verhalen hoor... is het denk alleen maar fijn dat ik er nu zo relaxed mee omga.

leuke site lentekriebel!! geen idee of ik dat ga doen. Ik heb al een blog waar zo nu en dan schrijf...misschien later als het zover is :)

beterschap ellenan !!

Ben zelf nu op dit moment ook een beetje misselijk...maar dat komt van teveel vienetta ijs hahahaha

beterschap ellenan !!

Hoi Summeke,

Wat een eind scrollen zeg   ;-)

Bij mijn eerste zwangerschap had ik al vanaf mijn laatste menstruatie foliumzuur geslikt en bij de miskramen niet, dus ik denk dat het wel scheelt. Maar kan ook gewoon aan iets heel anders liggen, maar goed.

groetjes Mariska

Hoi hoi!
Wat heelrijk dat je huisje op orde is. Ik moet nog beginnen. Ach ja, morgen is vriendje ook thuis, vele handen maken licht werk.

En wat fijn voor je dat jouw mannetje er uit is. Wij wisten altijd wel dat we kinderen wilden, maar het is natuurlijk altijd wel afwachten wanneer je er klaar voor bent. In september hadden we het er wel al over gehad dat het wel een beetje begon te kriebelen  en toen hebben we besloten komende september het spiraaltje te laten verwijderen. Maar toen ik met mijn verjaardag van vriendje een fopspeen kreeg met Imama wist ik wel hoe laat het was, haha.
Wegens werk hebben we toen een afspraak bij de gyn gemaakt voor feb.08 en dat werd helaas eind maart 08 en sindsdien druk aan het klussen. Heel erg spannend hoor!

Ik denk overigens dat ik nu toch mijn 'eerste' menstruatie heb. Het lijkt nog bij lange na niet op mijn 'oude' menstruatie (ik ben namelijk 4 jaar niet ongesteld geweest met het spiraaltje, echt lekker, voor die tijd was menstrueren altijd drama!!), maar het lijkt me méér dan een innestelbloeding . Mooi zo, dan kunnen we nu echt beginnen met tellen. Ik zal meteen het NOD lijstje even bijwerken:

Summeke (28 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 9 mei (om en nabij)
Ellen (29 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 12 mei (als ik goed geteld heb)
Lentekriebeltjes (27 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 15 mei
Je kunt je NOD en vruchtbare dagen trouwens berekenen op http://predictor.nl/, maar dat wisten jullie wellicht al.

Ik heb overigens nog meer rondgeneusd op internet en kwam bij van die ovulatietests uit. Gebruikt een van jullie die? Ik heb meteen een 'klus-setje voor starters' besteld op : http://www.babyboomshop.nl/. Lijkt me nog handiger met klussen, proberen kan geen kwaad hè! Ze zijn hier overigens niet duur en op www.kassa.Vara.nl staat ook dat het de goedkoopste is. Overigens krijg je nu een tweede setje twv 27,- gratis als je reclame maakt zoals ik dat nu doe. Is maar een tip!!

Zo, begint wel een beetje verslavend te worden dit (dit= zwijmelen en praten over zwanger worden)  haha. Heelrijk toch om er lekker over te kunnen bebbelen met 'lotgenoten'.

Nu ga ik toch maar ff bij mijn manneke op de bank zitten zonder laptop, die wil uiteraard ook nog wat aandacht!!!

Doei doei!

Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje van mij.
Ben gelukkig weer helemaal opgeknapt!
Het zonnetje schijnt lekker en het is eindelijk LENTE!!!
Nu beginnen bij mij de kriebels helemaal te komen.
Volgende week rond deze tijd heb ik ongeveer mijn eisprong, oooooh spannend zeg.
Mijn zus was vanochtend bij ons met haar zoontjes, komt de oudste (5 jaar) naar mij toe en zegt: Mama zegt dat als je een babytje in de buik hebt dat net zo voelt als vlindertjes die op je hand zitten, dat dat een beetje kriebelt in de buik. ik hoop dat jij ook heel snel vlindertjes voelt kriebelen.....
Dat was zo ontroerend, dat ik tranen in mijn ogen kreeg! De lieve schat!
Ik heb het er met mijn zus natuurlijk over gehad dat wij de stap gaan nemen, maar zij heeft hier helemaal niets over tegen haar zoontje gezegd. Dat die kinderen dat toch aanvoelen op een of andere manier he! Dit wilde ik gewoon even met jullie delen. Vond het zo schattig!

Wij zijn momenteel nog flink aan het verbouwen. De eerste verdieping van ons huis willen we helemaal in orde hebben. Dus: behang eraf, nieuwe plafonds, stucadoren, texen, nieuwe vloer, nieuwe deuren en zo. Nu beginnen we komende zaterdag met het schilderwerk. Aangezien ik zondag mijn eisprong heb, was ik bang dat ik niet zou kunen schilderen, voor het geval dat (wil natuurlijk geen enkel risico lopen) maar mijn zus en moeder (die werkt bij een huisarts) hebben me verzekerd dat het de eerste week tot anderhalve week nog geen kwaad kan. Pas na de innesteling gaat het 'vruchtje' jou bloed en voedingsstroffen en zo binnen krijgen. Dus kan vanaf volgende week 1 week schilderen, daarna mag ik niet meer van man-lief. Voor alle zekerheidnemen we maar verf op water-basis. kan het nooit geen kwaad. Maar ik schrok wel even dat schilderen een risico kan zijn. Had ik niet bij stil gestaan. en om man-lief nu alles alleen te laten doen is wel heel veel werk. dat zou betekenen dat we e.e.a. nog een maandje uit zouden moeten stellen, maar dat wil ik ook weer niet. Dat hoeft nu dus ook niet meer. Oooooh ik voel me vandaag zo gelukkig!

Ga nu naar de verjaardag van mijn zwager (van mijn andere zus).

Geniet allemaal nog van het heerlijke zonnetje!!

Liefs,
Ellen.

Terug
Bovenaan