April-stoppers, nee nee nee, geen 1-april grapje :-)

Hoi meiden,

Terug van weggeweest. Er is hier nogal wat gaande. Omdat ik niet weet of ik wel vruchtbaar ben, heb ik gewoon weinig te melden op dit forum. Ik kan niet meepraten over NOD's of zo.

Lotte is de laatste dagen weer wat lastiger en heeft erg last van verlatingsangst. Ze hangt (letterlijk) de hele dag aan me. Op zich vind ik dit prima, het is een periode en dat gaat ook wel weer over. Feit blijft wel dat ze me enorm nodig heeft en ook nog wel erg klein is. En daarom heb ik besloten om te stoppen met dit April forum en de poging om zwanger te worden.

We gebruiken geen voorbehoedsmiddelen, maar 'zingen niet in de kerk' op dit moment. Ik was van plan om de bv heel langzaam  af te bouwen zodra het kon, zodat mijn cyclus weer op gang zou komen. Dit idee heb ik ook laten varen. Lotte begint wel steeds beter uit een bekertje te drinken en zodra ze dit goed kan, wil ik misschien nog maar één voeding voor het slapen geven o.i.d, maar dat is nu nog te vroeg. Mocht ik zwanger raken, dan is het kindje welkom, maar voor alsnog gaan wij er niet meer bewust voor.

Ontzettend bedankt voor de leuke berichtjes en wellicht tot later. Ik wens jullie veel glitters toe!

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

Hier weer een berichtje van mij. Er wordt zo gezellig gekletst hier dat ik probeer om het wat bij te houden.
Met mij gaat het stukken beter. De RD zijn al weer bijna weg, dus dat is weer een hele opluchting! Dus we kunnen weer gaan aftellen naar de volgende klus-dagen en dan kan het lange wachten weer beginnen........ Maar we zien het allemaal weer positief in!
Raar he, dat je een paar dagen geleden nog zo baalde en het allemaal niet meer zag zitten, en dat je een paar dagen later weer vol goede moed en enthousiasme verder gaat naar de volgende ronde en dus nieuwe kansen!

lentekriebels: Ja, ik vindt de verhalen van de mama's met kindjes ook zo leuk. Denk dan ook de hele tijd: wanneer zal ik.......... wordt er ook helemaal gelukkig van als ik ze lees. Bedankt trouwens voor je lieve woorden! En ook jij weer succes in de volgende ronde!

Summeke: Wel goed voor jezelf blijven zorgen he!! als je zo'n drukke periode hebt op het werk, dan is het belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt! Wel leuk dat je, ondanks de drukte, toch nog telkens een klein berichtje plaats! We kunnen het goed voorstellen hoor dat je geen puf hebt voor elle lange verhalen. Dat komt wel weer!

Juli: Tjeetje, wat goed zeg! Fijn dat de gyn meteen de koe bij de hoorns pakt (of hoe zeg je dat???) en meteen tot actie overgaat!! Je hoort ook wel eens van die verhalen dat het nog ellelang duurt voordat ze eindelijk eens met behandeling gaan beginnen. Gelukkig kunnen jullie nu heel concreet uitkijken naar de komende cyclus en dan vol goede moed de behandelingen beginnen! Heel heel heel veel succes met alles! hou je ons op de hoogt?!?! Moet jij nu ook veel hormonen en zo slikken/spuiten? Zou je ons op de hoogte willen houden over hoe dat gaat en hoe je je voelt?

MissPiggy: nee, dan woon je niet het dorpje wat ik bedoel. Ik woon, vanaf den bosch gezien, aan de andere kant van eindhoven, richting weert. Ja, ik weet het, ik heb ontzettend geluk met mijn man: hij houdt niet van voetbal (en andere sporten op tv) en vindt het heel erg leuk en gezellig om samen een dagje naar de stad te gaan om te winkelen! Wat wil je als vrouw nog meer? Mijn zussen zijn ook altijd erg jalours op mij, hun mannen moeten elk weekend naar psv en dan ook nog elke wedstrijd enzo op tv kijken..... Fijn dat je zo open bent over e.e.a. en dat ik met mijn vragen bij jou terecht kan. had ik nog een vraagje: je schrijft dat jullie iedere dag proberen te klussen, maar ze zeggen juist dat dan de kwaliteit van het zaad achteruit gaat. Maar hier op deze site bij de informatie lees ik ook dat je in je vruchtbare periode het beste elke dag kan klussen. Wat is het nu????
Trouwens: jullie heel veel klusplezier he! en hopelijk is het raak! veel succes!

Kimmie: Gefeliciteerd met je kittens! wat geweldig lijkt me dat om dat zo mee te maken. Kun je je eigen moedergevoelens nog in bedwang houden nu?

Marina: Wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt zeg! ik zelf heb vroeger ook een wiplash gehad. Gelukkig heb ik er nu niet veel last meer van. maar weet dus ongeveer hoe je je voelt! He, meid, morgen testen!!!!!! ik wordt er spontaan zenuwachtig van! Jeetje wat spannend. Je laat wel meteen iets weten he! Ik zal voor je duimen en een kaarsje voor je aansteken! succes!!!!!!

marisa: jeetje, wat een moeilijke keuze lijkt me dat! Wel goed van jullie dat jullie deze beslissing genomen hebben. als ik het zo lees kan ik me helemaal voorstellen hoe jullie erin steken zal ik maar zeggen (voor zover ik daar vanaf hier over kan oordelen). Ik hoop dat je toch nog af en toe met ons mee kletst, gewoon voor de gezelligheid. Maar ik kan me voorstellen als je daar geen behoefte aan hebt.
In ieder geval veel succes en dergeljike voor de toekomst!

Zo, ben ik ook weer bijgekletst.
als ik meer weet van de gyn, laat het ik het uiteraard weten!

Liefs ellen.

oh ja, vergeet ik helemaal het volgende te zeggen:
Nog bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes m.b.t. ons jongste hondje!!!
Fijn dat ik weet dat ik dergelijke verhalen ook hier kwijt kan!
Gelukkig gaat het al een stuk beter met haar!!

Zo, eindelijk eens een kort berichtje van mij.
Ik ook altijd met mijn ellelange verhalen!

Deze krijgen jullie allemaal van mij:

Liefs,
Ellen

@maris7, heel goed te begrijpen hoor, dat je voor je dochtertje kiest. Ik heb er ook zo eentje rondlopen...heerlijk allemaal. En als je verder er een goed gevoel bij hebt zo, dan komt de rest later wel. Lekker alle tijd aan je kleine meid en je lieve man besteden! Wie weet mogen we je over een aantal maanden toch weer begroeten bij ons april forumpje, ondanks dat je dan niet in april bent gestopt. Kom je gewoon weer bij ons terug...Afgesproken!
Nou meid, veel suc-6 de komende tijd en wie weet tot schijfs.
@kimmie nr1....ja goed he dat wij al die namen en die verhalen zo goed uit elkaar kunnen houden...., dacht je dat nou echt? Ik moet zeggen dat ik dat ook dacht hoor in het begin, maar toen kreeg ik de tip om gewoon 2x internet op te starten en dan de beelden naast elkaar (verkleinen) houden. Ik schrijf dan terwijl ik lees. Soms moet je dan in je verhaal weer even terug, maar zo werkt het wel. En gefeliciteerd met je kittens, ben je toch een soort van moeder geworden he!
@Marina...oh het wordt voor jou ook spannend de komende dagen, en rot dat je nog steeds zo'n pijn hebt. Wellicht kunnen ze je ook behandelen wanneer je zwanger bent??
Ik heb natuurlijk weer stiekem een testje gedaan  (al meerdere om eerlijk te bekennen, hoe bedoel je obsessie!), welliswaar 2 dagen te vroeg, maar heb tot nu toe op verschillende testen (verschillende merken) binnen 5-10 minuten een zeer vaag 2e lijntje!!!!! Ik durf het nog steeds niet te geloven en moet dus gewoon tot minimaal vrijdag wachten nu (NOD) en dan is het nog maar de vraag of het een donkerder en zekerder  lijntje wordt. Ik wordt er gewoon gek van. Ik weet natuurlijk niet of je met fantasie voor jezelf een lijntje kunt bedenken wanneer je niet zwanger bent en of er altijd wel iets te zien is na het doen van zo'n test. Iemand ervaring?? Ik heb bij een nieuwe test even goed gekeken of ik al een voorgedrukt lijntje zag staan, maar dat was niet zo. Misschien moet ik mijn dochter er even overheen laten plassen  (grapje!) Verder vandaag wel weer een lichte buikpijn en licht pijnlijke borsten (maar dat kan nu natuuurlijk ook premenstrueel zijn!). Nu heb ik besloten (of het gaat lukken is maar de vraag) dat ik nu pas op mijn NOD weer een test ga doen, het wordt namelijk nu wel een heel duur grapje. (aan goede doelen geef ik graag geld uit!)
Dus vanuit deze kant blijft het ook HEEEEEEEL SPANNEND ALLEMAAL!! Ik laat jullie zo snel mogelijk iets weten!
Liefs Amber

He meiden, wat is het hier rustig!! We staan onderaan
Dat ben ik niet van ons gewend, allemaal heel druk zeker. Nou ik moet (mag) ook weer 3 dagen aan de bak.... morgen dus mijn officiele NOD. Ik voel vanalles wat, dus weet het helemaal niet zeker meer. Oh wat een ellende die 2 wk wachten, ik heb me voorgenomen als het nu niet raak is, de komende periode iets minder er mee bezig te zijn (ja ja).
Met mijn zusje gaat het naar omstandigheden aardig, de gyn. heeft al wel gezien dat haar placenta al een stuk minder goed werkt (de baby krijgt nu maar een half bord nasi ipv een heel bord volgens hem) en ze gaan vandaag met het erasmus overleggen. Ook heeft ze alvast spuiten gekregen om de longrijping van de baby te versnellen en een infuus gekregen om in te kunnen grijpen. Ik heb het gevoel dat die baby gewoon gehaald gaat worden binnen nu en een aantal weken (ze is nu 30 weken!). Wat een spannende tijd zeg, moest er gewoon even van huilen gisteren. Het zat haar al niet meer, in het begin kon ze niet genieten, 2e trimesten bekkeninstabiliteit (halve dagen gaan werken) en nu dit!! Ze moet nu absolute rust   nemen en mag zelfs niet al te vaak bellen. Haar bloeddruk gaat dan gelijk weer omhoog. Nu baal ik zo dat ik bijna 2 uur van haar vandaan zit. Maar ja...komt vast helemaal goed.
Nou jullie zijn ook weer op de hoogte.
Gr. Amber

Heej allemaal,

Gisteren heb ik aan het einde van de dag nog contact gehad met mijn huisarts.
Hij had met mijn gyn overlegd. Ze hadden gesproken of het niet beter is dat ik meteen met ivf begin. Door alle medicijnen (lees: hormonen) en operaties die ik afgelopen jaren heb gehad zijn ze van mening dat het voor mijn lichaam niet goed is om meteen met ivf te beginnen. Daar ben ik het wel mee eens. Ik krijg nu, als ik de volgende keer ongi ben en weer zo'n last heb, andere pijnstillers. niet meer die zware morfine. Als ik in augustus nog niet ben aangeteld, dan moet ik meteen een afspraak maken bij de gyn zodat ze in september meteen met ivf kunnen beginnen. Dus we wachten het maar rustig af!

Amber: jeetje het wordt nu wel heel erg spannend zeg! Wel raar het, dat je van alles voelt en dat je niet weet wat dat betekend. Ik heb het zelf ook gemerkt, je lijf kan je goed voor de gek houden....... maar je hebt stiekem al een aantal testen gedaan! En dat vertel je nu pas!!!! Wat spannend zeg dat je telkens een vage streep ziet. Ze zeggen hier: een streep is een streep. die komt er niet zomaar! Maar kan me voorstellen dat je zit te wachten op een dikke vette streep! Ik heb geen idee hoor, of een vage streep ook telt. zoals ik al zei heb ik geen idee hoe die testen werken of er uberhaupt uitzien..... Maar ik duim voor je meid! Ik moet zeggen: wordt er zelf een beetje zenuwachtig van als ik er aan denk! Raar he, dat ik zenuwachtig voor jou ben?!?!?
he, wat erg van je zus zeg! kan me heel goed voorstellen dat je hebt moeten huilen. Van je famillie moeten ze afblijven!!! Dit is allemaal wel erg spannend voor jullie en ook erg onzeker! het babytje is nu 30 weken schrijf je, als het gehaald zou moeten worden, wat zijn dan de kansen e.d.? Ik heb daar (nog) geen verstand van....
Meid, ik wens je alle alle alle goeds van de hele wereld en hoop dat alles goed komt met je zus en de kleine en dat jij morgen een dikke vette streep te zien krijgt! Hou je ons op de hoogte?

Liefs Ellen.

hoi hoi,

@ellenan: jeetje jij ook misschien IVF. dan kunnen wij elkaar een hand geven. ik heb dinsdagavond nog een heel verhaal geschreven hier  over wat wij gaan doen. weet niet of je dat heb gelezen? ben dinsdag dus bij de gyn geweest en we zitten in de molen hoor. nu nog me volgende NOD afwachten. nog nooit zo naar me NOD toe geleeft hihihi. maar welke soort van IVF wil de gyn doen dan? wij gaan eerst 1x IUI doen en als dat niet aanslaat dan gaan we gelijk over op IVF ICSI. dit laatste is een zware behandeling maar toch weerhoud t me er niet van om er voor te gaan. de drang naar een kindje word toch wel steeds groter.
hoop snel wat van je te horen/lezen.

liefs debby

@allemaal
Ik heb het momenteel zo druk dat ik geen tijd heb om hier mee te schrijven, ook omdat ik op het zomer forum schrijf. Dus zodra ik weer meer tijd heb kom ik weer gezellig met jullie meekletsen.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan