April-stoppers, nee nee nee, geen 1-april grapje :-)

Hoi Allemaal,

Nou, vanmiddag dus met ons jongste hondje naar de dierenarts geweest.
Het was maar goed dat ik meteen gebeld had en niet tot het spreekuur van vanavond gewacht had, want ons kleine hummelke was bijna uitgedroogd!!! Ze heeft een soort buikgriep, had ook flinke verhoging. Ze heeft een spuitje gekregen om haar maagje tot rust te brengen zodat ze niet meer zoveel hoeft over te geven en een spuitje met antibiotica. Dus nu is ze echt super zielig!!!
Om haar vocht gehalte weer op pijl te brengen moeten we haar middels een klein spuitje (zonder naald) water in haar bekkie spuiten. Dat is echt heel schattig om te doen. Al met al komt het gelukkig weer snel goed en valt het mee! Maar ik heb me wel even ongerust gemaakt zeg!
Sorry, ik weet dat dit niets met zwanger worden enzo te maken heeft, maar moest gewoon even mijn verhaal kwijt!

B_M: dat had ik vanmiddag ook! en vorige week of zo ook al twee keer! Baalde er ook goed van en kan dan inderdaad ook erg chagerijnig worden!!! Hopelijk heb ik nu meer geluk. Voor alle zekerheid kopieer ik mijn tekst voortaan voordat ik het bericht plaats.
Hopelijk kom je vanavond nog langs en heb je dan meer geluk!

Jeetje, ik ben ook een stomme doos zeg! Had ik vanochtend bij de huisarts meteen een neusspray meegekregen omdat ik al weken een verstopte neus heb. Ga ik net lekker in de tuin de bijsluiter lezen, heb ik dat ding in mijn handen. Staat in de bijsluiter: schudden voor gebruik. Dus dat doe ik, iets te enthousiast. Laat ik dat ding uit mijn handen vallen: Kapot!! Shit man, moet ik morgen weer bellen en een nieuwe vragen, dat is stom..... ze zullen wel niet denken.......

Nou, fijne avond nog allemaal!

Liefs,
Ellen.

Dag dames, daar ben ik ook weer ff.

De verhalen worden steeds langer zeg! Hihi, wel erg gezellig hoor.
@EllenAn, tuurlijk mag je ook je verhalen over je hondje kwijt. Mijn kat is ook mijn kindje hoor dus ik begrijp precies hoe je je voelt! Ik hou mijn eisprong overigens in de gaten met ovulatietests. Ik heb pas een cyclus achter de rug en dat was niet zo'n duidelijke. Maar hopelijk vanaf nu wat meer duidelijkheid! Ik ben overigens inderdaad vrij rustig onder de RD's, gelukkig maar! Kijken hoe lang ik dat volhoudt! Wat erg voor je dat je je zo slecht voelt trouwens, dan lijken mijn klachten toch weer allemaal een heel stuk minder erg!!
@Summeke, wat een lange dagen maak jij zeg!! Altijd? Vooral vanwege lange werkdagen of vanwege lange reistijd? Ik kan lekker op mijn fietsje naar mijn werk.
@Misspiggy, ik had vandaag ook het gevoel dat ik naar het werk MOEST. Zo heerlijk, door dat zomers weer maken mijn lentekriebels plaats voor vakantiekriebels!!
@Mariska, wat een lief kadootje heb je gehad zeg! Daar kan geen peperduur kado tegenop!
@Amber, nog altijd klachten?? Spannend!! En dat 'geef me een kus want ik wordt grote zus' vind ik ook ergggggggg schattig!
@Juli, he meiske, ik hoop dat alles goed is gegaan in het ziekenhuis en dat het allemaal mee is gevallen! We horen graag snel van je!
@BM, de aanhouder wint........hahahahaha, gewoon blijven typen, hihi.

@iedereen, leuk trouwens al die verhaaltjes over jullie kindertjes. Daar kan ik nou lekker jaloers op worden (maar in de goede zin hoor!! Ik gun het jullie van harte!). Ik zie het al helemaal voor me straks met manlief en kleine..........daar zijn de vlindertjes weer
Mijn RD-klachten zijn gelukkig al een heel eind uit het zicht, gelukkig maar, ik voelde me gisteren echt heel erg beroerd, alleen van de klachten overigens! Ik had het er gisteren met manlief nog over dat het me verder eigenlijk weinig doet (gelukkig). Ik had nog niet op een zwangerschap geteld en gelukkig was ik niet overtijd en dan alsnog RD's. Kortom, voor mijn gevoel gaat het nu echt beginnen, dit was de eerste ouderwetse (vreselijke) menstruatie. Ik moet wel zeggen dat het nu ook wel weer weg mag (voorheen was ik het altijd zo'n 8 dagen) zodat we weer verder kunnen, haha.
Zo, dat was het weer voor vandaag, tot snel, dikke kus vanuit hier!

Hey allemaal... is een vroegertje vanavond :D
Ik werk in de jeugdhulpverlening op een behandelgroep voor kinderen tussen de 6 en 16 jr. die gedeeltelijk of geheel niet meer thuis kunnen wonen en werk dus onregelmatig. Deze dagen veel dagdiensten en veel geregel van werk buiten werktijd. Morgen hopelijk om 7 uur thuis en overmorgen rond het middag uur en dan 3 dagen vrij!!

@juli2003: wij hebben ook een huisdier: een poes en afgelopen nacht was haar eerste keer buitenblijven omdat ze vertikte binnen te komen. Nou ik heb echt niet lekker geslapen hoor!! Zijn volgens mij net kinderen.
@alle anderen :) ik lees jullie verhalen echt en ik heb het al eerder geschreven dat ik het nu niet even trek om elke keer op iedereen apart te reageren omdat ik het zo druk heb. Wel lief dat jullie elke keer op mij reageren!!

ga nu douchen en nog even tv kijken. Morgen weer een lange dag van 9:30 tot 19:00

truste!

goeie avond allemaal,

nou we zijn geweest hoor bij de gyn.
het wachten in de wachtkamer viel gelukkig mee.
we werden naar binnen geroepen en hij zei gelijk van jullie hebben een kinderwens hahaha vond dat wel grappig.
de gyn was een hele aardige man en zei waar het op stond.
vind dat wel erg prettig.
niet er om heen draaien maar pats boem zo is het en niet anders.
hij stelde voor om gelijk IVF ICSI te doen, maar me vriend heeft dat dus al een keer gehad met zijn vorige vriendin en het is een zware behandeling.
de gyn zag dat en zei dat tegen me vriend over van of hij twijfelde.
twijfelen is het niet maar hij weet hoe die behandeling gaat.
en me vriend vroeg of er ook nog andere mogelijkheden waren dan gelijk ICSI.
de gyn zei dat er ook nog een mogelijkheid is in de vorm van IUI.
IUI is het inbrengen van zaadcellen direct in de baarmoederholte.
het zaad word opgewerkt en dan ingebracht.
we doen het op me natuurlijke cyclus.
moet dus wachten op me volgende cyclus en dan de eerste dag daavan bellen naar het ziekenhuis en dan de 11e dag een echo om te kijken of me eiblaasjes goed zijn en als dat goed is krijg ik een onderhuidse injectie Pregnyl  om me eisprong op te wekken.
ondertussen word het zaad opgewerkt in het laboratorium en moeten we dat halen en dan word het ingebracht bij me.
als ik dan na 18 dagen niet ongesteld ben dan mogen we thuis een zwangerschaptest doen.
als ik wel ongesteld word dan is de behandeling mislukt en gaan we over op IVF ICSI. de gyn wilde maar 1 keer IUI doen omdat me vriend zijn zaad dusdanig slecht is dat alleen ICSI mogelijk is.
maar het beweegt wel en baat t niet schaat t niet.
dus we blijven hopen.
en kan jullie vertellen dat ik nu echt uitkijk naar me volgende cyclus hihi.
ben ook nog gelijk onderzocht of het bij mij allemaal goed zat en kreeg een echo.
en alles zag er goed uit zei hij. dus daar ben ik ook al heel blij mee.

nou heb ik geloof ik alles verteld hahaha.

al met al zitten we al aardig in de molen.
ik denk maar zo als je iets wil moet je er wat voor over hebben.
en alles komt helemaal goed is het niet met IUI dan word het wel met ICSI.

Nou, de vakantie ben ik alweer vergeten. Wat een geren vandaag weer! Gelukkig had ik gisteravond alles al klaar gezet, boterhammetjes gesmeerd en tas ingepakt, maar toch valt het altijd tegen als die vervelende wekker weer gaat. Gelukkig duurt het niet lang meer voordat het zomervakantie is. Het aftellen is dus alweer begonnen.

@lentekriebeltjes: ik had je berichtje gisteren helemaal over het hoofd gezien. Het lijkt inderdaad wel of spontaan iedereen zwanger is. Vandaag op het werk moest ik een aantal mededelingen doen en gelijk werd er gevraagd: ben je zwanger??? Staat het soms op mijn voorhoofd geschreven of zo?? Tja, hopelijk duurt het niet lang meer voordat ik het echt mag zeggen. We zijn in ieder geval druk bezig.   Wat balen van de RD's! Volgens mij was april voor (hopelijk) bijna niemand een vruchtbare ronde. In ieder geval alvast veel succes de volgende klusronde!

@mariska1980: fijn dat de RD's weer vertrokken zijn! Nu kun je je weer helemaal klaar gaan maken voor de volgende ronde.Super he als je van je kleine zo'n cadeautje krijgt. Mijn zoontje is nog te klein om er iets van te begrijpen. Ik weet niet hoe oud jouw schatje is?

@amber27: nog maar 2 daagjes. Normaal vliegen 2 dagen om, maar nu zal het voor je gevoel wel superlang duren! Toch leuk dat je ook verwend bent met moederdag. Manlief heeft dit jaar wel 10x gezegd: maar jij bent toch niet mijn moeder!!! Ik zal hem wel terugpakken met vaderdag. Kijken hoe hij dat vindt! En inderdaad, hier wordt momenteel flink geklust. Maar ja, het is voor een goed doel he! Ik hoor manlief in ieder geval niet klagen en mopperen hoor. Ik merk wel dat we het eigenlijk wel een beetje moeten plannen (om het zo maar te zeggen). Er loopt (nou ja, kruipt nog steeds) een kindje rond, dus we kunnen niet te pas en te onpas even klussen. Maar ja, over 2 weekjes weten we of het gewerkt heeft.

@noompje80: oh, jij hebt vandaag nog lekker mogen genieten van het mooie weer. Inderdaad, ik vind werken op zich ook heel leuk en financieel gezien moet ik ook blijven werken. Anders houden we echt helemaal niks over. Voordat ik zwanger was, moest ik er niet aan denken om parttime te gaan werken en nu vind ik het heerlijk. En ja, de eieren zijn al bijna op,morgen maar even een nieuwe voorraad halen (haha)!

@juli2003: ben toch wel benieuwd hoe het in het zh is verlopen.

@ellenan: en is de buikpijn inmiddels gezakt? Ik heb zelf nooit zoveel last van de RD's, dus ik kan het me niet voorstellen dat je er echt ziek van kunt zijn. Het lijkt me zo ontzettend vervelend. Gelukkig heb je wel pijnstillers gehad, best zware toch, morfine-preparaten. Hopelijk helpen die om de pijn te verzachten. Ik kom inderdaad uit Brabant, een dorp in de buurt van Den Bosch. Nu weet je misschien al iets meer. Ik blijf voorlopig nog even een klein beetje in de anonimiteit. Wat leuk dat jouw man ook een Grey's fan is! Mijn man begint al te zuchten als ik het erover heb, nee, hij is meer een sportman! Waar ik overigens echt een superhekel aan heb. Meestal kijkt een van ons tv en zit de ander achter de laptop, zoals nu bijvoorbeeld het geval is. Wat betreft het klussen, ik ben op 1 mei ongesteld geworden, dus ik zou rond 15 mei mijn eisprong moeten hebben. Omdat ik niet precies weet wanneer deze plaatsvindt, klussen wij altijd een aantal dagen voor en na de eisprong. Zondag zijn we (zeg maar) gestart en wij proberen nu bijna iedere dag even te klussen. Wel proberen we het op verschillende tijden te doen. Ik heb er geen moeite mee om dit soort vragen te beantwoorden, dus als je meer wil weten, kom maar op! Dat is nu het voordeel van dit forum. Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je hondjes. Zelf hebben we 2 katten waar we in het verleden ook regelmatig mee naar de dierenarts moesten. Het is en blijft altijd zielig. Ik weet precies hoe je je voelt.

Nou, ik duik mijn bedje in. Morgen gelukkig geen werkdag voor mij. Maar lekker sporten en met zoonlief allemaal gezellige dingen doen.

Toedels!

Hoi allemaal,
Even een update... na opnieuw uitrekenen moet mijn NOD naar 16 mei ipv 15 mei, $#@&!!@$%&*!! weer een dag extra wachten! Ik voel inmiddels nog amper wat, dus heb zo mijn twijfels of het wel zo is. Zo zwanger als ik me voelde, zo niet zwager voel ik me nu. Heel apart allemaal. Toch blijft het natuurlijk spannend!
Gisteren niet zulk nieuws gekregen, mijn zusje (nu 29.5 week zwanger) is gisteren avond opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Echt klote. Nu maar hopen dat het goed gaat, anders moet ze met 31-32 weken verhuizen naar het Erasmus ziekenhuis en dan wilden ze de baby gaan halen. Ik voelde acuut zelf niets meer. Het doet er nu ook niet toe op een of andere manier. Ach ze is iig op de juiste plek nu, in het ziekenhuis.
@noompje80.... dat van dat werken sinds je een dochter hebt, dat heb ik ook hoor. Ik werk 3 dagen achter elkaar. Op woensdag avond heb ik er goed de balen van, maar als eenmaal donderdag voorbij is, vliegt het ook wel om. En dan weer heerlijk 4 dagen vrij. Ook ik vind mijn werk echt heel leuk en leuke collega's, maar thuis is het soms leuker. Toch zou ik ook zeker niet het type zijn om hele dagen thuis te zitten hoor.
@Marina.. en en en?? Weet je al wat?
@juli 2003, fijn dat het meegevallen was bij de gyn, hopelijk heeft de behandeling snel resultaat bij jullie.
@ellean, wat een ramp zeg, als je zulke pijnen hebt tijdens je menstruatie, hopen dat je tabletten snel helpen. Ben benieuwd wat je huisarts te melden heeft, nadat hij/zij het met de gyn besproken heeft. Spannend hoor. En wat betreft je verhaal over je hondjes, natuurlijk kun je dat hier ook kwijt, het hoeft toch niet alleen maar over baby's te gaan. Het is jouw leven! En dat vinden we ook interessant! Zielig hoor dat ze bijna was uitgedroogd, lekker vertroetelen en hopen dat de medicijnen snel helpen.
@B_M ja dat heb ik ook al een keer gehad, heb je net een lang verhaal geschreven ben je alles kwijt. Hopelijk vind je vandaag nog de moed en de zin om nog effe te reageren.
Voor de rest, tis niet dat ik jullie niets te melden heb, maar ik moet die slaapkop nog uit bed gaan halen. Ze sliep nog om kwart over 9!! Nu hoor ik haar roepen, dus wordt het echt tijd.
Liefs Amber.

Hey meiden,

Nou ze zijn er hoor! Vier kittens doodeng vond ik het maar ze doen het goed!! Erg lief hoor ik heb er eigenlijk geen werk aan dus das mooi!
Ik weet niet hoe jullie het doen maar hoe onthouden jullie alle namen?? Ik lees echt alle berichten maar dat terug reageren is nog wel lastig!
Zal de volgende keer een briefje maken en dan iedereen persoonlijk wat terugsturen!!

Groetjes

hey meiden,

veel klusplezier natuurlijk allemaal!!! morgen ga ik weer een test doen, hoop op een positieve, ben alleen bang dat als ie positief is ze mijn behandeling bij de pijnpoli stopzetten en daarna (volgend jaar dus) pas weer verder gaan, maar ik wil ook wel heel graag dat ie positief is.

verder heb ik veel pijn dus ga weer maar ik hou jullie op de hoogte.
ps verhalen over huisdieren kinderen enz allemaal leuk om te lezen!

knuffel

Terug
Bovenaan