Augustus 2020 ❤️?

Rot dat jullie ook zo veel last hebben van onzekerheid.. ik herken het natuurlijk helemaal. Dat ongesteld-gevoel heb ik ook, en dan voel ik soms iets lopen daar beneden zeg maar, en dan denk ik NEEE dus ren ik naar de WC, en dan is het gewoon afscheiding. Om een of andere reden (zwanger waarschijnlijk, haha) heb ik gewoon veel meer afscheiding dan normaal. Hebben jullie dat ook?
Verder heb ik echt zere borsten en lijken ze zelfs ieeeets groter? Maar dat zal ik vast verbeelden want ik ben nu pas 4+4. Hebben jullie dit ook? En hebben jullie dan ook dat dat zere gevoel niet de hele dag gelijk is? Nu is het bijv. iets minder en dat had ik eergister ook even, toen dacht ik meteen 'kuuuut zie je wel, het is weer voorbij', maar ik denk dat het er een beetje bij hoort dat je borsten soms weer iets minder zeer doen en dan weer iets meer? Iemand die dit herkent?

Ik herken alle onzekerheid en wisselende (intensiteit van de) kwaaltjes heel goed! Steeds als m'n borsten minder zeer doen, ik iets minder afscheiding heb of noem maar op, dan gaan m'n gedachten met me aan de haal. Enorm lastig! Lange en spannende weken zo, hopelijk vliegen die weekjes die net iets te spannend voelen voorbij en maken die gauw plaats voor blije spanning!

Het is normaal dat in de eerste weekjes je symptomen soms kunnen verdwijnen. Daarom zeggen ze ook, dat wanneer je nu niet misselijk bent dat dit vanaf week 6 wel kan komen omdat dan het hartje klopt van de baby.
Ik heb bij mn eerste zwangerschap ook regelmatig gedacht oh nee ik voel niks het is voorbij en een uur later had ik weer dezelfde klachten. En die afscheiding dat hoort erbij dat wordt alleen maar meer geloof me ? met mn zoontje begon ik met 5 maanden zwangerschap zelfs melk te lekken. Het word nog heel gezellig met alle kwaaltjes ? 
Ik ben ook ontzettend onzeker maar ik probeer mezelf af te leiden. Nu gaat dit ook makkelijker met een dreumes in huis van 16 maanden. Maar ik heb elke dag wel een moment dat ik even heel erg bang ben. 
Maar meiden besef je heel goed hoe bijzonder het is dat er een klein mensje in je mag groeien en elke dag is er weer 1 ?

[quote quote=10273890]Misschien een beetje vroeg voor de meeste uit dit topic maar weten jullie al wanneer jullie het bekend willen gaan maken? Wij gaan op vakantie en ook oud en nieuw komt eraan dus ik twijfel om het al direct na de eerste echo te vertellen (met de kerst) dan ben ik wel pas 8 weken. Maar ben bang dat het misschien te vroeg is..[/quote]

Ik heb het mijn beste vriendin wel verteld. A.s. Dinsdag eerste echo. Wij wouden het met oud en nieuw aan de beide ouders vertellen aangezien die bij ons zijn. Zo trekken we niemand voor. 

Maar ik heb best last van misselijkheid, dus misschien vertellen we het wel eerder. Dan snapt iedereen waarom ik wat Chaggie ben?

Ik heb het ouders van beide kanten en broers en zussen en 1 goede vriendin verteld. Maar de rest moet wachten tot 12 weken. Ik denk dat het net zo is dat je het prima met degene kan delen bij wie je net zo graag ook terecht wil als er iets niet goed gaat. De belangrijkste mensen dus. 
Die onzekerheid is heel rot. Ik ben nu 6+2 en mag over 12 dagen de eerste echo maken. Tel echt de dagen af. En ik heb gelezen, elke dag die voorbij gaat neemt de kans dat het niet goed gaat af. Dus elke dag is er weer 1. Dat geeft mij een goed gevoel. Naarmate de tijd verstrijkt worden de kansen gewoon beter. En ik probeer ook te denken dat het eigenlijk geen zin heeft om nu al te piekeren over iets wat misschien zou kunnen gebeuren. Want misschien gebeurt wat je allemaal bedenkt wel helemaal niet. En dan heb je voor niks lopen piekeren. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar je weet het pas als het zo is. En dan heeft het pas zin om je druk te maken. En daarvoor eigenlijk niet.
Dinsdag komt bij mij ook iemand van moeders voor moeders langs. En verder probeer ik elke dag een leuke afspraak in te plannen of iets te doen als ik niet werk. Dan gaat de tijd sneller.

Wij willen het met kerst aan de ouders en broers/zussen vertellen. Ik ben dan 6,5 week. De rest moet wat langer wachten! Vinden het wel spannend hoor, maar kerst is gewoon zo'n perfect moment vinden wij. Mijn vriend zn broer moet van ver komen dus die zien we niet zo vaak, we hebben dan zo mooi iedereen bij elkaar. Hoop wel dat mn schoonmoeder dr mond kan houden haha, heb daar niet al te veel vertrouwen in, maar goed. Zien we dan wel weer.
Pfffff ben zoooo zenuwachtig voor morgen. Dan krijgen we de tweede hCG meting. Ga echt kapot hier hoor...

@manderijntje ik heb dezelfde klachten als jij, ook al vanaf het begin. En ja ook de hele tijd minder en dan weer meer.. 
Vandaag ben ik 6 weken, maar in enorme onzekerheid. Ik ga zo weer de verloskundige bellen, 2 dagen geleden flink bloed verlies gehad, het is nu wel gestopt, maar ik ben bang dat het mis is. Ik hoop dat we volgende week al mogen komen voor de echo, want ik houd het niet vol om nog 3 weken in onzekerheid te leven.. 

Terug
Bovenaan