Augustus 2020 ❤️?

Hi Dames,
Ten eerste allemaal gefeliciteerd!

Eindelijk sluit ik me aan. Zit morgen op 12 weken en omdat de zwangerschap ongepland was heb ik weken lang getwijfeld of ik het door wilde zetten. En ja hoor ik ga er voor! (1e kindje)
Mijn buik begint al te groeien en ook mijn borsten zijn in de afgelopen dagen explosief gaan groeien.
Gelukkig geen last van misselijk gehad maar was super futloos de eerste paar weken (is nu ook stukken minder) ook zijn de krampen en steken al een paar weken voorbij.(op een enkele doodsteek tijdens het niezen na dan)
Ik heb al 2 echo's gehad(bij de gynaecoloog) en ben 10 augustus uitgerekend. Over 1 week heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige en weer een echo (heeft zo lang geduurd omdat ik nog twijfelde). Vind het allemaal spannend en eng. En merk dat ik het lastig vind te genieten want er moet zo veel gedaan worden, zoveel geregeld worden, gaat alles wel goed in de zwangerschap en tijdens/na de bevalling. 

O, wat leuk Minnie M, hoe reageerde iedereen?
Welkom gebruiker..120! Wat dapper dat je ervoor gaat! Hoe reageert je omgeving? En het is ook spannend en eng, ook als het een bewuste keuze was. Er komt een boel op je af en straks heb je ineens zo'n klein hummeltje in je armen die volledig afhankelijk van je is. Het is niet niks hoor! En ja, het is fantastisch, geweldig en bijzonder, maar het is ook echt wel heftig en zwaar. En heus niet altijd leuk;) Maar ondanks de vermoeidheid, elke keer als ik naar m'n zoontje kijk (nu 11 maanden) en zo'n stralende glimlach terug krijg, dan ben ik zo ontzettend trots en gelukkig!

Thanks ..483! 
Denk dat ik nog aan het idee moet wennen dat ik mama ga worden en weet gelukkig dat het niet alleen maar zonneschijn is straks. Ik kijk uit naar de mooie momenten en bereid me voor (voor zo ver het kan) op de minder mooie momenten..

Omgeving reageerde gelukkig erg positief!

En bij jou 483? Je 2e kleine dus en lekker dat ze niet zoveel schelen! Wanneer ben jij uitgerekend? 

...483 ben zó blij dat we het gedeeld hebben!! Dan is het ook weer iets "echter". Soms vind ik het wel een beetje jammer dat onze zoon te jong is om er iets van te snappen.. Maar op lange termijn wel super leuk ? Ben zo benieuwd hoe hij reageert als er ineens een kindje bij is over een half jaar ?
...120 wauw wat een dappere keuze heb je gemaakt! En wat fijn dat je omgeving zo positief heeft gereageerd! Ik hoop voor je dat je een mooie zwangerschap tegemoet gaat!

Minnie M thanks! Vandaag lekker zwangerschapskleren geshopt, m'n broeken wilde nog wel dicht maar zat niet meer prettig en wat een opluchting.. de broeken zitten heerlijk!
Dat zal voor jou fijn zijn dat je alles nog in huis hebt!?
En fijn dat je het verteld hebt. Ik heb het met de mensen die dicht bij me staan al héél vroeg verteld ook voor de steun wel/niet houden. Vanaf volgende week is het geen 'geheim' meer. Vond je het niet ontzettend lastig om het "zo lang" voor je te houden? 

Nou.. Ik had eigenlijk net alles het huis uit gebonjourd ? Was zo blij dat ik ze eindelijk niet meer nodig had....... ?
Dus ik mocht van de week ook weer gaan shoppen, want als ik het deze week niet gezegd had, hadden mensen het toch wel gezien volgens mij ?
Ik vond het echt verschrikkelijk om niks te zeggen.. Heb echt mijn man overgehaald om eerder te vertellen. Onze ouders en mijn zusje wisten het wel.. Dat scheelde veel!

Hoi allemaal! Eindelijk kan ik mij bij jullie voegen. D.m.v. Ivf ben ik nu 10 weken en 2 dagen zwanger en uitgerekend op 24 augustus 2020. Wat een traject, maar als je de positieve zwangerschapstest vast hebt is 't het allemaal waard. Heb met 7wk een echo gehad bij fertiliteit en met 9,5 bij de verloskundige. Machtig mooi om al een compleet mensje te zien met armpjes en beentjes. Zelfs het voetje met teentjes was te zien ❤️. Blip 2.0 noemen we hem/haar tot de geboorte. Omdat het echt een blip op het scherm was tijdens de terugplaatsing (2 gehad, vandaar 2.0) In zo'n traject is het toch een stuk lastiger om het allemaal een geheim te houden, dus de meeste weten het ondertussen al. Het zag er allemaal goed uit en ben ook echt superblij. Nog meer van jullie via ivf zwanger? 

.. 120, wat fijn dat je zoveel steun hebt aan je omgeving!
Ik ben 30 augustus pas uitgerekend, geloof dat ik de laatste in de rij ben ;) We hebben het afgelopen weekend de naaste familie verteld, ze vonden het erg leuk! De rest moet nog even wachten tot de termijnecho, volgende week donderdag.
Minnie M, ja, dat herken ik ook wel. Onze mannetjes zijn nog zo klein! Ik hoop vooral dat ik de aandacht een beetje kan verdelen als er een ukkie bij is. Ik hoop weer borstvoeding te kunnen geven, en daar gaat wel veel tijd in zitten. Maar goed, we gaan het zien :)
.. 285, wat gaaf zeg, gefeliciteerd! Ik heb zoveel respect voor vrouwen zoals jij die de hele medische molen in moeten. Lijkt me ontzettend zwaar. Je mag trots zijn op jezelf! En wat heerlijk dat het dan nu gelukt is. Ik wens je een hele goede zwangerschap!

Terug
Bovenaan