Augustus 2020 ❤️?

.. 483
het is inderdaad niet gemakkelijk. De charme is er dan wel een beetje uit. Alles gaat via de planning van het ziekenhuis. Het is ook moeilijker om stil te houden, vooral als je wat begrip nodig hebt met bijvoorbeeld werk. Steeds weg, de hormonen, de tegenslagen etc. Ik heb er voor gekozen om er open over te zijn, juist daarom en ben nog steeds blij met die keuze. Maar je moet wel de verwachtingen wat bijschaven. Kids krijgen is niet zo vanzelfsprekend als je vroeger dacht, niet zo romantisch en niet pijnloos. 
.. 120
Wat top dat je er voor gaat! Hoever ben je en wanneer uitgerekend? 

Ook maar eens m'n naam veranderd (was ...483).
Fox, ja, dat kan ik me voorstellen. Nogmaals, respect! Het lijkt me zo heftig, teleurstellend, vernederend. Poe. Hopelijk heb je goede steun gehad aan (met name) je partner! Hoe lang zijn jullie bezig geweest? En heb je last van kwaaltjes?
Ik vind het wel bijzonder met zo'n forum dat je alle verhalen leest, zoals Minnie M en ik die al vlot zwanger zijn van een 2e kindje, ...120 die zelfs getwijfeld heeft over het kindje houden of niet en jij het andere uiterste, dat de wens zo enorm groot is, dat je er alles voor over hebt om zo'n heerlijk hummeltje in je armen te kunnen sluiten. Vind je dat niet confronterend? Of zit je nu lekker in je 'ik-ben -zwanger-en-de-rest-boeit-me-niet-bubbel'?;)

Minnie M oh dat is balen dat je net alle kleren weg had gedaan ? maarja wat nieuws is ook wel lekker! Het lijkt wel nu ik mn zwangersbroeken binnen heb m'n buik gelijk giga geroeid is. Ik kan het nu ook niet meer verstoppen.. en fijn dat je het iig je ouders en zusje al kon vertellen!

Nijntje twee nouja geen idee of je eerste "op tijd" kwam maar bij vriendinnen zie ik ook dat het soms wel 2 weken kan schelen. Dus wie weet einig je niet als laatste :D
En interessant dat je die vraag aan Fox stelt over hoe divers al onze verhalen zijn hoe we hier zijn gekomen,ik  moest er ook aan denken toen ik haar verhaal las.

Fox Welkom en gefeliciteerd! Fijn dat er bent. En super dat jij er voor bent gegaan,het lijkt me absoluut niet makkelijk. Hoe waren de kwaaltjes bij jou en hoe zijn ze nu?
Ik ben nu 12+3 weken en op 10 augustus uitgerekend. Spannend allemaal! 

Nijntje twee, 120. Onze verhalen zijn inderdaad heel verschillend. Wij probeerde sinds januari 2018 zwanger te raken. We moesten het eerste jaar zelf proberen, lukt het dan nog niet dan ga je op gesprek bij een fertiliteitsarts. Ik heb in 2012 twee cystes in mn eierstokken gehad waar ik aan geopereerd ben. Aan een kant was deze zo groot dat mn eierstok gedraaid was en de bloedtoevoer werd gestopt. 2 dagen na de operatie weer opgenomen met blindedarm ontsteking en buikvlies ontsteking. Tijdens de onderzoeken in 2019 bleek ik weer een cyste te hebben en wilde ze kijken hoe de 'situatie' in mn buik was. Uit de operatie bleek dat mn eileiders door de verklevingen niet meer doorgankelijk waren, dus IVF. Het is heel confronterend als je op fb aankondigingen leest van zwangerschappen, geboortes. Bekende die ongepland of snel zwanger zijn en nu de tweede verjaardag van het kindje al vieren etc. Nu ik zelf zwanger ben is het beter mee te dealen. Maar het is idd een zware en emotionele 2 jaar geweest. Qua kwaaltjes is het wel redelijk te doen. Ik ben heel moe en heb echt continue honger als een paard. Als ik niet op tijd eet wordt ik misselijk en super cranky hahaa. Maar verder niet echt misselijkheid ofzo. Jullie? 

120, haha ja positiebroeken maken je ook sowieso wel zwangerder ? Komt omdat die band zo idioot laag zit, maar het is werkelijkwaar heerlijk!
Ik blijf ondertussen alleen maar afvallen, niet veel.. Maar toch wel wat (ben wel wat zwaarder, en mijn VK juicht het alleen maar toe ?) Maar ik zou willen dat ik meer kon eten, krijg de eerste 3 kwart van de dag niks weg dat komt pas na een uur of 16:00...
fox wat een lastige tijd moet dat geweest zijn! Klinkt ook wel als flinke ingrepen zo, en wat kl*te dat je er zo'n nare nasleep van hebt gehad! Wat zul je dan blij zijn dat het uiteindelijk toch is gelukt! En wat heerlijk dat je redelijk kwaalloos zwanger mag zijn ?

Morgen heb ik mijn termijnecho, heerlijk om weer even te mogen spieken!! ❤

Minnie hoeveel weken ben je nu? En hoeveelste echo? 
Mijn eerste was met 7 weken en daarna 9,5. Hebben jullie ook de Nipt test gedaan? 

Minnie, veel plezier en succes morgen met de echo!
Fox, bedankt dat je je verhaal wil delen. Heftig allemaal! Wat lijkt me dat ook frusterend, dat je ondanks die cystes alsnog een jaar zelf moest proberen. Echt heel blij voor je dat het nu gelukt is! Ik hoop dat je ook de rest van de zwangerschap lekker doorkomt.
De moeheid en misselijkheid herken ik heel erg! De hele dag door licht misselijk, zodra ik aan eten denk, heb ik echt nergens meer zin in (en dan krijg je honger, waardoor je aan eten denkt enzovoort.. ?). Als ik genoeg afleiding heb, dan lukt het eten wel gelukkig. Moet ook wel, want m'n gewicht is voor mijn doen aan de lage kant en geef ook nog 2 keer per dag borstvoeding..
Ik snap wel goed dat het de vrouw is die zwanger raakt, de meeste mannen zouden het echt niet trekken. Ik zie ze al de hele dag zwakjes op bed liggen jammeren hoe zielig ze zijn?

Fox ben nu precies 11 weken. Dit is onze 3e echo, omdat we tijdens het intakegesprek nog een keer extra mochten kijken, daardoor verwachten we morgen ook niet te veel gekke dingen. 
Qua prenatale screening hebben wij helemaal niks gedaan. Is voor ons een heel bewuste keuze (is het natuurlijk altijd), hebben we bij de eerste ook niet gedaan. 
We gaan overigens wel voor de 20-weken echo, dat is het enige. 
Nijntje twee don't get me started... Als mijn man verkouden is meldt hij zich al ziek op zijn werk en gaat hij zielig lopen doen hier thuis ? Ik hoop stiekem dat dit een meisje wordt, want anders zit ik met 3 van die in huis ?

Terug
Bovenaan