Augustus 2020 ❤️?

Minnie M zitten we dicht bij elkaar. Maandag ben ik precies 11 weken
Nijntje twee Met eten heb ik nergens echt zin in, maar als ik niet eet lijkt het wel alsof ik hol ben van binnen of een week geen eten heb gehad ?
Minnie M Wij zijn er nog niet over uit of we de test gaan doen. Het is wel makkelijker tegenwoordig met alleen bloed afnemen. 
Wij gaan ook de pret echo doen. Wil weten of het een jongen of meisje wordt. Ik denk zelf namelijk een meisje. Voorgevoel zeg Maar ? veel plezier morgen bij de echo ?

Ja Fox, ik had bij de eerste ook een voorgevoel.. Echt heilig overtuigd van een meisje...... 
Durf nu niks meer te denken ? maar hebben 19 februari een pretecho, dan gaan we het zien!

Fox ik me echt niks voorstellen van het traject wat je hebt mee gemaakt. Het klinkt allemaal super heftig. Ik ben wel onwijs blij voor je dat je zwanger bent nu! 
Ook hier totaal geen misselijkheid en alleen mijn wagenziekte is weer verergerd dus dan wel misselijk in de auto. En word misselijk van bepaalde luchtjes. Maar gelukkig niet zo erg dat ik moet overgeven.
De eerste weken had ik ook alleen maar honger en ik wil niet meer snoepen. Ik wilde  écht eten. 
 Ik heb nu bijna elke avond knallende hoofdpijn sinds n week en behalve dat ik m'n borsten met de seconde voel groeien heb ik verder nergens last van.

Minnie M slik je wel multivitamines? Kan een handige aanvulling zijn als je niet zo veel eet gedurende dag. 
En veel plezier morgen :)))
Ik mag maandag weer kijken en ik zit dan op 13 weken..dus heel heel heel heel misschien is het te zien welk geslacht het is. Volgens google is het voor 98% zekerheid al te zeggen wat het is. Ik hoop op een meisje.. maar ik denk een jongen.
Algemeen
Aangezien maandag mijn eerste afspraak pas is bij de verloskundige moet ik nog alle info krijgen over de nipt test. Natuurlijk al flink gegoogled en ik weet wel dat ik het wil. Het risico is indd nog nihil bij alleen de nipt test, pas bij eventuele verdere onderzoeken kan je baby risico lopen. En dat is altijd een keuze die je alleen zelf en op dat moment kan maken denk ik dan.

Oh en ik heb me aangemeld voor zwangerschap mindfulness via de ggd (cursus van 7 weken). Ben nog al 'n stress kipje. En stress is natuurlijk niet goed, in het algemeen niet en ook niet voor de baby. Hierna wil ik tot aan de bevalling zwangerschaps yoga gaan doen. En hier naast ook zorgen dat ik goed op conditie ben voor de bevalling. Hebben jullie al nagedacht over eventuele zwangerschapscursussen te gaan volgen? En zo ja welke of hebben Minni en Nijn nog tips hier in?

120 ik heb vorige keer helemaal geen cursussen gevolgd. Zat toen een beetje tegen een prenatale depressie aan en vond het vreselijk om met vrouwen geconfronteerd te worden die helemaal gelukkig waren in hun zwangerschap.. Was echt heel naar ?Dus daar heb ik helaas geen tips voor je. 
Ik slik wel multivitamines, vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben. Mama compleet met extra foliumzuur, blijf deze denk ik voorlopig ook nog maar slikken.

Termijnecho was echt super! Heel beweeglijk kindje, die goed groeit!
We zijn 3 dagen vooruit gezet, definitieve uitgerekende datum is nu 17 augustus ? Meteen ook maar kraamzorg aangevraagd, want augustus is een lastige maand, zei de verloskundige ook al..

O, wat heerlijk Minnie! Gefeliciteerd!
Ik ga gewoon uit van een septemberkindje, haha;) Maar ja, kraamzorg sowieso pas na de termijnecho regelen, dus ik moet nog een weekje wachten. M'n zoontje kwam 3 dagen voor de uitgerekende datum, ben benieuwd wat deze kleine uk gaat doen.
Qua cursussen; bij m'n zoontje was ik lekker actief, Mom in Balance (en daar tot zo'n 36 weken zwangerschap op de fiets naartoe - duurde die laatste weken zo'n 25 minuten;)), FitZwanger en zwangerschapszwemmen. Dit keer wil ik wel graag yoga doen (vorige zwangerschap kwam het niet uit qua tijdstip, want om 20.30 uur lig ik echt voor pampus hoor), verder hou ik het bij heel veel wandelen met de hond en gewichtheffen met m'n zoontje;) Toch elke keer weer 10 kilo, hakt erin! Ik vond het wel erg fijn om fit de bevalling in te gaan in ieder geval. Ik was eigenlijk heel trots op m'n lichaam dat het nog zoveel aankon. Hierdoor ben ik ook heel positief de bevalling ingegaan, echt met de gedachte 'ik kan dit'.
Wat heftig dat je tegen een depressie aanzat Minnie! Hoe gaat het dit keer? Word je ook extra in de gaten gehouden?
Wat de nipt betreft, wij kiezen er ook voor om dit niet te doen. Ik vind de keuze nu lastiger omdat je al een kindje hebt, maar de stress die het zal opleveren als je een negatieve uitslag krijgt... Poe.
Wat spannend dat sommigen al gauw zullen weten of het een jongetje of meisje wordt! Ik ga weer geduld hebben, wij willen het, net als met m'n zoontje, niet weten :)

Oh wat heb ik in een dag veel gemist. Gisteren de hele dag gewerkt en daarna voor mn verjaardag uit eten geweest. Ja daarna lekker uitbuiken op de bank natuurlijk ? ik moest tijdens het eten mn knoop en gulp los maken ? de broek zat echt wat te strak toen. Gelukkig had ik een blouse aan die eroverheen viel. Na het eten maar snel even langs de lidl gereden voor een zwangerschapsbroek. Die waren in de aanbieding voor 12 euro ongeveer.
Minnie M goed om te horen dat de echo goed ging! Leuk als ze zo bewegen. En dan te bedenken dat de baby op het echo printje in je zit en dat je die overal bij je hebt. Tot dat je de baby echt gaat voelen is het nog zo surrealistisch.
Een depressie moet ook zwaar zijn geweest voor je. Ik kwam ook wel aardig in de buurt en kon zwangere vrouwen ook niet gelukkig zien alleen om een hele andere reden ? ik hoop dat je er nu geen last van krijgt! 
120 ik moet me ook nog even verdiepen in cursussen. Die mindfulness klinkt wel goed. Ik heb zelf ADD en kan dus ook echt stress hebben om dingen waar ik geen controle over heb. Ben al 2 jaar van de medicatie af hiervoor, maar soms mis je dat echt. Je gedachtes gaan dan echt 100 km per uur en je kan je over van alles en nog wat druk maken en overal door afgeleid zijn. Ik ging in het voorjaar altijd joggen met mn zus, maar denk dt het nu wandelen wordt. Daarnaast rijd ik altijd paard in het voorjaar en de zomer. De paarden heb in de winter ook echt een winterstop. Zal straks met het betere weer wel weer wat rijden, maar natuurlijk erg voorzichtig zijn. Is er bij jullie een man die meegaat op cursus? Ik denk dat ik die van mij echt niet mee ga krijgen ?
Yoga klinkt ook wel goed en rustgevend. Alleen nog nooit gedaan. 
Nijntje twee wat knap zeg. Ik zou het echt niet kunnen volhouden, ik moet het weten. Ook om de babykamer in te richten of als je leuke kleertjes ziet. Moet me nu al inhouden om niets te kopen ?

Terug
Bovenaan