Augustus 2020 ❤️?

Nijntje twee, gaat dit keer tot nu toe heel goed, maar goed het kwam de vorige keer pas in de 2e helft van de zwangerschap opzetten. Wordt hier niet speciaal voor in de gaten gehouden, wee zelf heel heel goed waar ik op moet letten nu, heb ook wel therapie gehad en dat scheelt heel veel. 
Ondertussen ben ik wel aan het yoga-en, maar in een "gewone" les. En heb ik me ook aangemeld voor centering pregnancy bij de verloskundige, om toch juist wel met andere zwangeren te praten. Ik heb er nog zin in ook ?
Fox ik was gister ook 3x een babywinkel in en uit gelopen.. Uiteindelijk niks gekocht, ook omdat ik nog 3 weekjes moet wachten op het geslacht, maar dan is het hek van de dam denk ik ?

Minnie, wat fijn dat je je tot nu toe goed voelt en dat je het zelf goed in de gaten kunt houden. Hopelijk valt het allemaal mee dit keer. Goed bezig in ieder geval met je yoga en CP!
Haha, Fox, het is heel makkelijk hoor, gewoon geen pretecho en bij de 20-weken zeggen dat je het niet wil weten. Dan is het lastig om er achter te komen;) Op zich ben ik wel benieuwd hoor, maar ik vind het vooral niet leuk om al te delen met m'n omgeving. En geheimhouden is ook lastig, dus dan maar een verrassing houden. Vond het wel heel speciaal om het niet te weten.
Verder, qua kamer, die is toch al hoe die is. We hebben bij de verbouwing van ons huis 2 kamers behangen - toen was ik al zwanger van #1. Die kamer hebben we junglegroen gemaakt. De andere kamer is wat meer blauw, maar ook geschikt voor een stoer meisje;) Ik ben toch niet van het baby roze, dat scheelt.
Qua kleertjes scheelt het denk ik een boel geld als je niet weet wat het wordt;) We hebben nog een boel unisex kleertjes van m'n zoontje, dus veel hebben we sowieso niet nodig. Na de geboorte heben we nog een paar jongensdingen gekocht. Heb je ook zo in huis tegenwoordig.
Ik woon trouwens in Almere.

Hi Dames,

Leuk om te horen dat jullie ook allemaal al zo bezig zijn met alles. De mindfulness cursus en yoga lijkt me fijn om te doen. Ik ga alleen heen ik doe het allemaal 'alleen' en dat is okay. Heb onwijs veel hulp en voel me al bijna 13 weken niet meer alleen :)
En lieve Minnie ik gun het je dat je van deze zwangerschap vollop kunt gaan genieten, dat ik gun ik jullie allemaal! Ik begin nu gelukkig ook steeds meer blij te worden dat ik mama ga worden. Ik kijk er nu al zo naar uit om hem of haar te ontmoeten.

Oh en wie had de broek bij de Lidl gehaald? Fox?als ik het goed heb onthouden(te lui om steeds heen en weer te scrollen hahah sorry). Hoe bevalt de broek? Pasvorm? Mooi? Zittie lekker?

En ik ben niet zo bezig met de babykamer. Ik wil denk ik sowieso het kindje zo lang mogelijk bij mij op de kamer hebben dus een eigen kamer is nog niet zo belangrijk. Heb wel vandaag ff laminaat gekocht voor de bovenverdieping kan ik alles ff mooi knap leggen voor later alvast. Okay okay misschien dat ik al alvast ff ga schilderen ofzo.. en 'n leuk behang.. en en en en. Oeps
Enne ik woon in regio West-Friesland

120 ik heb inderdaad de broek bij de lidl weg. Ongeveer 12 euro. Heb maatje 38 en past precies goed. Ziet er helemaal niet uit als een 'goedkope' broek. Model is beetje skinny en lage rand boven zodat je buik alle ruimte heeft. De elastische band voor om de buik ziet ook goed. 
Wat grappig dat we allemaal in een ander deel van Nederland wonen. Zal dinsdag ook even bij de verloskundige vragen over de kraamzorg. Wat hun ervaring is, vooral rond de zomer. Anders moeten we vast gaan zoeken naar een leuke organisatie. Kraamzus klinkt ook wel goed. Kennen jullie die ook?

Goed om te weten van die broek van de Lidl heb nu al wel 3 broeken maar meer is altijd handig :)

Ja kraamzorg.. ik weet echt niet waar ik op moet letten. Kraamzus zit in het zelfde pand als mijn verloskundige.. heb vandaag een paar kraamzorg websites bekeken maar overal staat het zelfde riedeltje. Dus ik krijg het gevoel dat het niks uit maakt?

..120, wat ontzettend dapper dat je het alleen doet. Respect!! En wat fijn dat je genoeg lieve mensen om je heen hebt die je kunnen helpen.
Ik zou zeker zorgen dat er een kamertje klaar is voor de kleine, zolang je er nog energie voor hebt! Want als die kleine er eenmaal is, dan heb je je handen vol;) Wij waren ook van plan ons zoontje langer bij ons te houden, maar hij is uiteindelijk na 3 weken al naar z'n eigen kamer gegaan. Wij hebben in onze slaapkamer geen verwarming en het werd 's nachts wel erg koud (zal in augustus wel meevallen;)). Bovendien gaf ik borstvoeding en deed dat toch al in zijn kamer, zodat m'n vriend lekker rustig verder kon slapen. Ook hoor je vaak dat de baby zoveel geluidjes maakt, dat de ouders niet goed kunnen slapen, en dat het voor iedereen beter werkte als het kindje op de eigen kamer lag. Maar ja, elk kindje (en elke ouder) is verschillend, dus dat zal je moeten ervaren.
Over de kraamzorg, vond het ook lastig met al die gelijke praatjes op hun website. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de enige partij die het ook had over de 'vervelende' dingen, zoals de hechtingen nakijken enzo. Hoort erbij, is niet mijn hobby om met de benen wijd te liggen voor wildvreemden, maar vond het wel heel fijn dat ze er eerlijk over waren. En uiteindelijk zijn het als het goed is allemaal lieve mensen die jou, je kindje en de rest van het gezin centraal stellen. Mocht je toch geen klik hebben met de hulp, dan kun je dat altijd aangeven en kunnen ze iemand anders plaatsen - al is dat in de zomer wellicht een uitdaging. Bij mijn kraamzorg waren ze wel net begonnen met een andere manier van roosteren, waardoor de hulpen veel meer een vast rooster hebben, ipv moeten afwachten wanneer ze bij een gezin geplaatst worden. Hierdoor had ik 2 hulpen die er allebei de helft van de kraamweek waren. Heeft voor- en nadelen. Als je heel graag maar 1 hulp wil, kun je dus even navragen bij de kraamzorg hoe zij het regelen voordat je een keuze maakt.

Terug
Bovenaan