Augustus Moeders

Hey meiden,

Net terug van een weekje zon. Heerlijk gehad, maar wel echt elke ochtend boven de wc gehangen.

Heb zonet even snel wat van jullie berichtjes gelezen. O.a. over wel of niet zwangerschapsgym/joga. Ik heb bij mijn dochter zwangerschapsgym gehad. Nou, ik heb er niets aan gehad. In de praktijk gaat het zo veel anders dan hoe de "juf" het verteld. Dit is mijn ervaring teminste. Wel ben ik benieuwd naar zwangerschapsjoga. Wie heeft dat eerder gehad?

Had afgelopen week 's avonds nog hele erge buiksteken. Het waren geen krampen, maar echt steken in je buik. Van die steken dat je niet eens meer rechtop kan staan. Herkend iemand dit? Zou dit met de zwangerschap te maken hebben? Dit soort dingen maken het toch wel weer een beetje eng in de eerste kwetsbare weken. Een kennis van mij heeft pas geleden een miskraam gehad,  bij zes weken. Zij had overigens een merena gehad. Ik dus ook. En nu hoorde ik dat de kans op een miskraam dan ietsje groter is. Dit wordt trouwens niet bevestigd door artsen. Hebben jullie dit meer gehoord?

Volgende week naar de verloskundige, ben erg benieuwd..

Groetjes!

@ mamafajah,

Die steken in de onderbuik (liesstreek) herken ik zeker, heb het ook gezegd tegen mijn gyn, en die vertelde dat dit heel normaal is omdat de banden in je onderbuik al aan het groeien zijn (dus het is een soort van groeipijn/bandenpijn).

Woensdag had ik mijn tweede echo, ben nu ruim 10 weken zwanger, het hartje klopte goed en de baby zag heel mooi bewegen.
Volgens de gyn is daarom nu mijn miskraamperiode voorbij, en we hebben het blijde nieuws vandaag wereldkundig gemaakt.

Eerst onze zoon van 5 het nieuws verteld en die was helemaal door het dolle heen......echt een geweldige en vertederende reakties was dat..........hij krijgt eindelijk zijn broertje of zusje waar ie al zo lang op heeft moeten wachten.........SUPER WAT EEN GELUK.....maar hij vroeg wel gelijk of het dan wel een broertje werd....hahaha...dat heeft nl. wel zijn voorkeur......

Ly

KOM NAAR ONS EIGEN FORUM.

KIJK ONDER MAMACLUBS, DAAR STAAT AUGUSTUS 2009 BIJ.

Er zijn hier zoveel zwangeren in augustus maar bij ons eigen forum zijn het nog vrij weiig, dus KOM!!!!!!!

mamafajah > zelf heb ik bij mijn eerste zwangerschap aa zwangerschapsyoga gedaan. hier ben ik zeeeeeeeer tevreden over gehad. Verschillende ademhalingstechnieken voor de verschillende weeen, voor b.v. een stortbevalling of juist wat je moet doen als je nog niet genoeg ontsluiting hebt maar wel persweeen...ga zomaar door...de 'juf' had kleine groepjes, max 12 pers. en was erg betrokken bij iedereen. Ze gaf ook erg veel informatie. Mijn eerst bevalling was binnen 8 uur gebeurt en de verloskundige was erg verbaasd hoe goed en rustig het is gegaan voor een eerste bevalling. Zelf denk ik ook mede door "weten wat te doen". Zeker een aanrader.

Ja misschien is het idd wel bandenpijn, ookal zou je dat niet verwachten zo vroeg in de zwangerschap. Zie mijn buik ook nog niet echt groeien, ondanks dat dit mijn tweede zwangerschap is en het dan vaak sneller gaat.

Klinkt goed Hilal zwangerschapsyoga. Misschien moet ik me daar maar eens aan wagen. Eerst maar eens kijken of ze dat hier in de buurt geven.

Maarre, waar moeten we nu eigenlijk verder kletsen, oftewel op welk forum??? Hier of bij de mamaclubs of bij moeder worden in augustus 2009??

Ik weet niet hoelang ze dit onderwerp nog hier laten staan. Ik ben naar de mamaclubs gegaan. En er zijn er al een aantal die zijn mee verhuisd. Er is een apart onderwerp het schema. Het is op het moment wel minder gezellig, vind ik, omdat je meerdere onderwerpen hebt. En hier was alles gebundeld. Misschien dat we een nieuw onderwerp kunnen maken of bij het schema verder kunnen gaan.

Gr. Yvonne

vandaag voor mijn eerste echo. Wat ben ik nerveus zeg.... de afgelopen nachten alleen maar nachtmerries gehad. Ik durf pas echt van mijn zwangerschap te genieten als ik die echo gehad heb. Durf zelfs nog niet eens bij baby kleertjes te kijken. Raar want zo ken ik mezelf helemaal niet. Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet

Terug
Bovenaan