Baarkruk wel of niet

Ben het eens met het verhaal hieronder. Horizontaal bevallen is tegen natuurlijk! Probeer maar eens liggend te poepen als je nodig moet!! Niet te doen! vertikaal is een natuurlijke pershouding.
tijdens mijn bevalling had ik het gevoel de controle te verliezen zodra ik moest gaan liggen! Maar toen ik bij 8 cm ontsluiting op de baarkruk mocht gaan zitten, ging het gelijk een stuk beter, was het minder vermoeiend en kreeg ik ook gelijk al persdrang! al moest ik deze wegpuffen tot 10 cm, dit was veel beter te doen dan kronkelend op bed te liggen en proberen te puffen! ik vond het HEERLIJK op de baarkruk, ik zag het direct weer helemaal zitten om het op eigen kracht af te maken!
Ik heb maar 20 min moeten persen en toen was onze meid er. Ben niet ingescheurd, geknipt of iets dergelijks! Maar moest me echt inhouden soms van de vk! Je moet goed luisteren en je lichaam proberen onder controle te houden. Het kan dus echt!

Hoi hoi ,

even een vraagje voor degene die mbv de baarkruk bevallen zijn.

Ik wil graag vertikaal bevallen, waarschijnlijk met de baarkruk.
Maar nu vroeg ik me af wat voor 'rommel' je ervan krijgt. Als je in bed ligt word namelijk alles opgevangen door je matje. Hoe gaat dat als je boven de grond bevalt.
Wij hebben hoogpolig tapijt op de slaapkamer vloer, die pas is gereinigd omdat we rookschade hadden van de schoorsteenbrand van de buren. Ook moest alles opnieuw behangen worden. Een heel gedoe zo aan het eind van de zwangerschap. (En dit was niet de eerste keer, hopelijk wel de laatste)
Ik hoop dus dat ik geen spetters op de muur of vloerbedekking krijg.

Dit is misschien iets waar ik me niet druk over moet maken, maar het schoot door m'n hoofd en laat me niet met rust.

Ik hoop gauw op reakties.

Het is belangrijk dat je plastic op de vloer hebt liggen. Kun je bij formido halen, schilders zijl of zo! Wij hebben heel licht tapijt en ons tapijt is schoon gebleven!  Het spatten valt dus wel mee, maar zorg dat je genoeg oude handdoeken klaar hebt liggen om het spatten op te vangen. ook een oud zacht kussen is fijn. dat leggen ze eronder als je kindje geboren wordt. stel dat er wat fout gaat en je kindje valt toch per ongeluk, dan valt het op het kussen en is er niets aan de hand!

Succes als het zover is!

Terug
Bovenaan