Hallo,
Dames, gefeliciteerd met jullie dochters Maxime en Amber..
Wat grappig dat er zoveel meisjes geboren zijn..
@rowrow
Begrijpelijk dat je vergeten bent om de geboorte te sturen, je meisje staat op 1 dus staat je hoofd ook niet overal naar.. ik moest in de week na de kraamweek nog op 32 whattsapp berichten reageren... nu is ze 3,5 week oud en app ik nog steeds niet zoveel..
Wat een snelle bevalling.. ik dacht dat ik met 9,5 uur al heel vlot was (vooral omdat ik 6 uur lang op 3 cm zat en daarna weeenopwekkers kreeg..)
Dat van de BV is heel bekend.. mijn meisje ging ook meer lekken/knoeien met drinken rond de 2 weken.. volgens het CB komt dat omdat de productie zo hoog ligt dat ze dus veel binnen krijgen maar niet alles door kunnen slikken.. mijn meisje hoest ook nog wel eens tijdens de voeding omdat ze extra gaat drinken als ze moet hoesten en zich daardoor verslikt.. ik probeer in de gaten te houden wat ze doet en haal haar af en toe van de borst zodat ze even rustig kan slikken, ik haar schoon kan vegen en ze even op adem kan komen..
Als ze gewoon goed groeit, helder is, over het algemeen regelmatig komt voor de voedingen dan krijgt ze voldoende heb ik begrepen.. wel goed dat je voor jezelf kiest en hulp vraagt.. ik twijfel nog of ik hulp vraag.. na een keer kolven (had het apparaat per ongeluk te hard staan en had hem al aan mijn borst) heb ik soms tijdens het voeden ineens last van die borst maar als ze gewoon door drinkt gaat dat uiteindelijk wel weer weg..
Ik voed trouwens ook met tepelhoedjes.. heb er een setje bij gekocht zodat ik minder vaak op een dag ze schoon hoef te maken..
Succes vandaag!
@deez
Ik weet soms ook niet wat ik doen moet maar niemand is perfect en ze kunnen zich later deze fase zelf niet herinneren.. ze kunnen dus niet zeggen, ik weet nog dat je mij mijn speen gaf ipv voeding en dat moest niet, of die kleertjes zaten niet goed (o.i.d) haha.. gewoon je gevoel volgen is het beste...
Zag een filmpje op YouTube van een show van Ellen degeneres waar een moeder te gast was en zij zei, als ik een goede moeder wil zijn en perfectionistisch ben dan denk ik waarom leg ik mijzelf die druk op, ik heb 2 keizersnedes gehad, ik heb genoeg geleden.. dat vond ik eigenlijk wel een mooie en grappige gedachte.. de perfecte moeder bestaat niet..
Die kleertjes en dit weer zijn een bekend probleem..
Ik heb er gisteren wat over opgezocht en eigenlijk is er geen pasklaar antwoord..
Je moet kijken wat je gaat doen die dag (de temperatuur buiten is anders dan binnen dus als je steeds wisselt van buiten en binnen moet je de kleine zo kleden dat het geen last krijgt van die wisselingen door bijv. Met een dun vestje te werken..
Je kan meerdere keuzes maken, korte mouw romper met lange mouw shirt of andersom of beide korte mouw.. bij beide korte mouw is er een heel groot risico dat je kindje verbrand doordat het niet voldoende beschermd is tegen de zon.. dan moet je dus veel zonnebrand smeren.. bij 1 lang en de andere kort zou ik kijken naar de dunste van de 2 en die als lange mouw doen.. alleen romper (met broekje/legging) kan ook wel bij hele hoge temperaturen (30°c of hoger ofzo)
Het is vooral ook temperatuur (voelen jn het nekje) en helderheid van je kindje in de gaten houden.. als het warm is wat uit doen en koud voelt wat aan doen.. en goed beschermen tegen de zon..
Maar vind het zelf ook heel lastig hoor, hoorde gisteren een andere moeder ook zeggen dat zij er ook last van had en iemand om advies had gevraagd, ze kwam er toen achter dat iedereen eigenlijk zoekende is qua welke kleertjes en dus maar wat doet..
Zo mijn bericht is eigenlijk wel weer lang genoeg.. post een andere keer wel weer wat..
O even een vraagje, is het voor iedereen het eerste kindje of zijn er in dit topic nu ook met meer kinderen.. zijn er dan ook met ervaring door bijv. Oppassen of door werk (bijv. Bij een KDV)?