Babies uit Maart/April 2018

@ivanka
Eerst gefeliciteerd met je dochter! En fijn dat ze het zo goed doet. Maar heftig dat je zelf zo ziek bent geweest. 
De krampen en het huil uurtje herken ik zeker. Arthur heeft beide. Vooral het huil uurtje vind ik moeilijk, hij is dan even ontroostbaar. Troosten door hem dicht tegen me aan te houden is het enige dat een beetje werkt.
Waar ik nu ook tegen aan loop is dat Arthur erg moeilijk slaapt de laatste dagen. Hij slaapt het liefst bij mij op mn arm en gaat huilen als ik hem weg leg. Ik probeer hem nu ook overdag meer in zijn bedje te laten slapen, maar dat lukt nog niet altijd. Natuurlijk knuffel ik het liefst de hele dag met hem, maar dit begint me een beetje op de breken omdat ik zelf niets kan tot mijn vriend thuis komt... Maar ook omdat ik het idee heb dat hij zelf niet genoeg tot rust komt. Herkent iemand dit? 

Groetjes Annemiek 

Hallo
@mommyivank 
Ik ben zo blij om te horen dat je weer thuis bent.. dat is toch weer een stap in de goede richting..
Ik begrijp uit je bericht dat je nu (meer) zelf voor fauve kan/mag zorgen.. klopt dat? Dat zou wel heel mooi zijn want dat wilde je zo ontzettend graag..
Fijn en goed dat ze aan huis controleren en bloed prikken, anders is het helemaal een gedoe.. 
Sterkte met de verwerking, goed dat je hulp krijgt (en die accepteerd).. krijgt je partner ook hulp?
Visite is op dit moment niet belangrijk, al vinden zij misschien van wel.. Let op je eigen grenzen want het is fijner,mooier en belangrijker om je energie te kunnen verdelen over herstel en je gezin dan visite en herstel.. jullie zijn met z'n drieën het belangrijkste.. je dochter groeit goed en hard en dat is tijd die je niet terug kan halen, visite kan altijd nog komen..
Dat opschrijven van de voedingen overweeg ik ook weer te doen.. weet het meestal wel ongeveer maar heb eigenlijk niet echt een idee hoeveel voedingen per dag
Het kramp en huiluurtje valt hier nu wel mee, dat had Irene de 1e 2 weken wel erg.. nu huilt ze als ze vind dat ik haar niet snel genoeg aanleg (zelfs als ze zelf stopt met drinken..)
@Annemiek
Dat in (mijn) armen willen slapen is heel herkenbaar.. soms denk ik dat ze slaapt en leg ik haar weg maar ineens heeft ze door waar ze is en begint te huilen.. als ze diep in slaap is kan ik haar wel gewoon weg leggen..ze slaapt soms s nachts ook bij mij.. (dan leg ik mezelf helemaal klem met behulp van kussens  zodat ik me niet kan omrollen en ze dan onder mij ligt, moet er niet aan denken dat het mis gaat) ze kan gelukkig ook wel even wakker lief zijn in de kinderwagen.. 
Zijn jullie kindjes ook steeds meer wakker overdag (Irene is nu 3 weken)?
Ik ga zo proberen om naar het inloopspreekuur van het CB te gaan om haar te laten wegen.. hoop dat ik het redt qua tijd want heb nog 3 kwartier (ben nog aan het voeden..) en ik hoop dat het dit keer door gaat want vorige week was ik daar maar was er geen spreekuur omdat ze een cursus hadden in dat gebouw..
Voor nu, geniet van jullie kindjes!
Groet priscilla (PM)

@mommyivank
Ik heb ook nog even je laatste bericht gelezen in het andere topic..
Wat goed dat je voor jezelf opgekomen bent en dat ze naar een oplossing hebben gezocht zodat je naar huis kon met je dochter..!
Wat naar dat je je niet jezelf en net een zombie voelt.. goed dat je bezig bent met verwerken en het niet alleen doet..
Ik weet niet hoe het geregeld is in jou situatie qua kraamzorg enzo maar ik weet dat je na kraamzorg ook nog in aanmerking kan komen voor huishoudelijke hulp.. misschien kunnen die wat in het huishouden betekenen zodat je partner meer rust heeft enzo om jou te steunen etc. Even de zorgverzekering over bellen als je daar gebruik van wil maken..
Mag je wel naar buiten? Als je dat mag en ziet zitten zou ik dat met dit mooie weer doen (wel opletten natuurlijk, niet zomaar in korte mouwen ofzo maar met vestje aan ofzo), misschien krijg je dan wat meer energie door de warmte,frisse lucht en de vitamines.. misschien krijg je dan ook wat kleur op je gezicht zodat dat zombie idee/gevoel minder wordt/weg gaat...(is een idee maar dat hoef je absoluut niet op te volgen.. ik probeer me in te denken hoe het is in jou situatie maar weet er natuurlijk niks van en heb zeg maar makkelijk praten..neem mijn berichten/reacties/adviezen gerust met een korreltje zout als je dat zou willen;) )
Groet, priscilla (PM)

hey Allemaal, 
ik ben helemaal vergeten een bericht te plaatsten in het vorige topic dat wij inmiddels ook ouders zijn van een mooie dochter :D 
@Manon, wat een toeval, ik ben ook op 7-4 bevallen, gelukkig toch geen strippen of inleiden voor ons hé :p 
we hebben een hele goede/snelle thuis bevalling gehad, om 6 uur ben ik weeen gaan timen, half 8 was de vk er en had ik 4cm ontsluiting, anderhalf uur later had ik 9cm en nog een uurtje later 10. uiteindelijk is onze dochter Maxime om 13:14 geboren. in 7 uurtjes thuis bevallen!
maar goed, Mex is nu dus andrhalve week oud en het gaat goed. ik las hier boven al het een en ander over borstvoeding en kan me daar erg in vinden. aller eerst voor de dames die over zijn gestapt op kv, jullie hebben je best gedaan! be proud!
zelf struggle ik ook nog een beetje.. ik wil het nog niet opgeven maar vind het ook erg moeilijk. Maxime heeft op het laatste moment van de bevalling nog in het vruchtwater gepoept en dit binnen gekregen dus is de eerste twee dagen er misselijk geweest een veel buikkrampjes gehad. hier door ging aanleggen moeilijk en kwam bij mij de boel dus ook niet lekker op gang. 
na dag 2 ben ik dus gaan kolven op de melk toch op te wekken. ze viel flink af in die dagen dus heb ik naast het kleine beetje bortvoeding dat ik al had ook iets kunstvoeding gaan geven. gelukkig kon ik aa na 2 dagen ook weer mee stoppen omdat ik zelf voldoende had. 
inmiddels ben ik al wel zo ver dat ze aan de borst drinkt met behulp van een tepelhoedje. wel is ze nog erg onrustig tijdens het drinken. zo kan ze ineens halverwegen stoppen en flink gaan huilen/slaan met haar armpjes.. daarnaast is het nu ook zo dat ze sinds een paar dagen meer melk langs haar mondje weg laat lopen als dat ze echt doorslikt. erg lastig om in te schatten hoeveel ze dan binnen krijgt. ik ben nog erg onzeker over het hele borstvoeden en heb dus vandaag toch maar een lactatiekundige gebeld. zij komt morgen langs om eens mee te kijken. ik heb ook al een aantal x huilden zitten voeden en het brengt een hoop stres met zich mee.. maar ik wil nog niet opgeven voor ik alles geprobeerd heb dus hoop dat morgen iets opleverd. anders denk ik dat ik ook vlot besluit over te stappen want dit is voor ons beide ook geen pretje..
leuk dat er een nieuw topic is dames! ik volg weer lekker mee!!

Ha dames,
wat leuk! Ik ben zelf 1 maart bevallen van een gezonde dochter Amber. Bevalling ging gelukkig vlot, klein bezoekje OK om de schade te herstellen ;-)
Borstvoeding diezelfde avond al laten schieten. Baby had zichtbaar honger en dat kon ik niet aanzien. Mn tepel wilde er niet uitkomen en toen ze in het zh met tepelhoedjes aankwamen wilde ik niet meer. Ik had er ook wel al rekening mee gehouden en zelf kv meegenomen. Misschien een tip voor de dames die willen stoppen met bv; ik geef Kabrita geitenmelk. Dit schijnt ook het dichtste bij bv in de buurt te komen.
afin, geen moment schuldgevoel want de kleine doet het heel goed?
Wel echt zo mooi hoe zo'n kleintje er gelijk bijhoort! Het hoeft me maar aan te kijken of ik smelt al ?
Soms geen idee wat ik aan t doen ben maarja, ik volg mijn gevoel maar en denk dat het dan wel goedkomt.... tot nu toe is het een heel zoet kindje. Wel echt lastig met dit weer nu, wat trekken jullie je kleintje aan? Korte mouw/lange mouw trui of vestje of alleen shirtje? Pffff

Hallo,
Dames, gefeliciteerd met jullie dochters Maxime en Amber..
Wat grappig dat er zoveel meisjes geboren zijn..
@rowrow
Begrijpelijk dat je vergeten bent om de geboorte te sturen, je meisje staat op 1 dus staat je hoofd ook niet overal naar.. ik moest in de week na de kraamweek nog op 32 whattsapp berichten reageren... nu is ze 3,5 week oud en app ik nog steeds niet zoveel..
Wat een snelle bevalling.. ik dacht dat ik met 9,5 uur al heel vlot was (vooral omdat ik 6 uur lang op 3 cm zat en daarna weeenopwekkers kreeg..)
Dat van de BV is heel bekend.. mijn meisje ging ook meer lekken/knoeien met drinken rond de 2 weken.. volgens het CB komt dat omdat de productie zo hoog ligt dat ze dus veel binnen krijgen maar niet alles door kunnen slikken.. mijn meisje hoest ook nog wel eens tijdens de voeding omdat ze extra gaat drinken als ze moet hoesten en zich daardoor verslikt.. ik probeer in de gaten te houden wat ze doet en haal haar af en toe van de borst zodat ze even rustig kan slikken, ik haar schoon kan vegen en ze even op adem kan komen..
Als ze gewoon goed groeit, helder is, over het algemeen regelmatig komt voor de voedingen dan krijgt ze voldoende heb ik begrepen.. wel goed dat je voor jezelf kiest en hulp vraagt.. ik twijfel nog of ik hulp vraag.. na een keer kolven (had het apparaat per ongeluk te hard staan en had hem al aan mijn borst) heb ik soms tijdens het voeden ineens last van die borst maar als ze gewoon door drinkt gaat dat uiteindelijk wel weer weg.. 
Ik voed trouwens ook met tepelhoedjes.. heb er een setje bij gekocht zodat ik minder vaak op een dag ze schoon hoef te maken..
Succes vandaag!
@deez
Ik weet soms ook niet wat ik doen moet maar niemand is perfect en ze kunnen zich later deze fase zelf niet herinneren.. ze kunnen dus niet zeggen, ik weet nog dat je mij mijn speen gaf ipv voeding en dat moest niet, of die kleertjes zaten niet goed (o.i.d) haha.. gewoon je gevoel volgen is het beste...
Zag een filmpje op YouTube van een show van Ellen degeneres waar een moeder te gast was en zij zei, als ik een goede moeder wil zijn en perfectionistisch ben dan denk ik waarom leg ik mijzelf die druk op, ik heb 2 keizersnedes gehad, ik heb genoeg geleden.. dat vond ik eigenlijk wel een mooie en grappige gedachte.. de perfecte moeder bestaat niet..
Die kleertjes en dit weer zijn een bekend probleem..
Ik heb er gisteren wat over opgezocht en eigenlijk is er geen pasklaar antwoord..
Je moet kijken wat je gaat doen die dag (de temperatuur buiten is anders dan binnen dus als je steeds wisselt van buiten en binnen moet je de kleine zo kleden dat het geen last krijgt van die wisselingen door bijv. Met een dun vestje te werken.. 
Je kan meerdere keuzes maken, korte mouw romper met lange mouw shirt of andersom of beide korte mouw.. bij beide korte mouw is er een heel groot risico dat je kindje verbrand doordat het niet voldoende beschermd is tegen de zon.. dan moet je dus veel zonnebrand smeren.. bij 1 lang en  de andere kort zou ik kijken naar de dunste van de 2 en die als lange mouw doen.. alleen romper (met broekje/legging) kan ook wel bij hele hoge temperaturen (30°c of hoger ofzo)
Het is vooral ook temperatuur (voelen jn het nekje) en helderheid van je kindje in de gaten houden.. als het warm is wat uit doen en koud voelt wat aan doen.. en goed beschermen tegen de zon..
Maar vind het zelf ook heel lastig hoor, hoorde gisteren een andere moeder ook zeggen dat zij er ook last van had en iemand om advies had gevraagd, ze kwam er toen achter dat iedereen eigenlijk zoekende is qua welke kleertjes en dus maar wat doet..
Zo mijn bericht is eigenlijk wel weer lang genoeg.. post een andere keer wel weer wat..
O even een vraagje, is het voor iedereen het eerste kindje of zijn er in dit topic nu ook met meer kinderen.. zijn er dan ook met ervaring door bijv. Oppassen of door werk (bijv. Bij een KDV)?

Hoi dames, 
wat fijn om te lezen dat we eigenlijk allemaal maar wat doen hahaha. Een vriendin zei van de week tegen mij “ ik vind het zo knap dat jij precies weet wat je moet doen...” ik moest echt keihard lachen! Ik zei al joh ik heb vaak geen idee en probeer gewoon dingen uit die voor mij goed voelen en kijk dan hoe Fauve reageert. 
@PM dank je wel voor je tips. Vind het zeker niet vervelend dat je meedenkt en ga dat van die huishoudelijke hulp morgen direct even oppakken. Ineens barst mijn vriend van het werk en door de weeks werken mijn vrienden en familie ook gewoon waardoor ik er overdag alleen voor sta. Voor mijzelf en voor Fauve zorgen gaat aardig omdat ik gewoon haar slaapjes mee slaap maar het huishouden ernaast is echt veel te veel nog. 
Gisteren heb ik heerlijk een half uurtje in de tuin gezeten. Het zonlicht gaf zeker wat energie en met een kop thee erbij voelde ik me in tijden een beetje ontspannen. 
Fauve heeft sinds vorige week flink last van baby acne in haar gezichtje. Hebben jullie meiden dat ook? En zo ja wat doen jullie ermee? Ik doe er voor de nacht nu een heel dun laagje sudocreme op en het lijkt wel wat te helpen. 
Mijn kraamphulp zei over de kleren met de warmte dat ze buiten dezelfde lagen nodig heeft als mama dus loop jij met korte mouwen dan kan de kleine dat ook. Zelf vind ik het lastig en voel ik inderdaad regelmatig haar nekje. Als ze erg warm aanvoelt laagje uit, voelt ze koud laagje aan denk ik dan maar. 
Liefs Ivanka

Terug
Bovenaan