Babies uit Maart/April 2018

Heel even een heel kort berichtje want voel me heeel beroerd..
Ik heb dus een borstontsteking en een blaasontsteking..
Heb nu al 2 keer 39,9 gehad als temperatuur..
Nu dus aan de antibiotica.. (geef nog steeds bv maar komt inderdaad minder uit, kolf normaal 100/120 cc nu 50 cc)
Als ik me goed genoeg voel zal ik wel mee lezen maar voor nu  hou ik het bij dit berichtje! 
Geniet van jullie kindjes!
Groetjes priscilla 

Hoi Sammantha, leuk dat je weer helemaal bij gelezen bent Haha! Voor welke zonnebrand ben je gegaan? Ik heb mijn vriend die van biodermal kids laten halen van de week. 
@PM beterschap! Hoop dat je snel opknapt en denk maar even lekker aan jezelf op dit moment! 
Hier gaat het even iets minder met Fauve! Al 3 nachten drama maar vannacht was het echt vreselijk! 
Elke keer als ik haar op haar rug neerleg smakt ze, steekt ze haar tong uit en maakt “rare” geluiden! Sinds vannacht ook vreselijk kokhalzen en daarna keihard gillen. Vandaag bij de huisarts blijkt verborgen reflux en haar slokdarm is heel erg geïrriteerd. Zo zielig want de pijn straalt er van af! Nu met johannesbroodpitmeel de voeding wat dikker maken en kijken of dat beter gaat. 
Als er binnen 2 weken geen verbetering is of als het erger word krijgt ze een maagzuurremmer! In eerste instantie zei de huisarts dat ze dat normaal pas na 3 maanden doen maar dat ze wel kon zien dat de kleine er vreselijk last van heeft. We hielden haar na de voeding al ruim een half uur rechtop. Haar bedje staat al schuin met het hoofdeind dus omhoog. 
Hebben jullie hier nog tips voor dames? Vreselijk om je kleintje zo te zien huilen. Heb de halve nacht meegehuild met mijn kleine moppie! Hele gezin nu oververmoeid maar na de vorige fles met johannesbroodpitmeel slaapt ze nu wel godzijdank! Wij hopen op een betere nacht vannacht. 

Oow Priscilla wat zuur zeg!! Flinke koorts ook je zult je inderdaad wel goed beroerd voelen. En ook nog een blaasontsteking erbij wat een pech! Hopelijk slaat de kuur snel aan. Veel sterkte!!
Ik ben nu bijna klaar met de kuur en de ontsteking is gelukkig over. Mn productie stelt nog maar weinig voor en zit nu op 3 voedingen waar ik mn borsten dan moet legen. Moet daar dan wel bijvoeden nog. De andere 3 voedingen zijn al geheel kunst. Ik ben trouwens deze week van 7 naar 6 voedingen gegaan. We geven nu dus gewoon wat meer per voeding. Soms is het nog even zoeken en snachts drinkt hij niet zo een grote fles weg nog maar opzich gaat het wel aardig. 
@ivanka. Ik ben voor de zonnebrand van dr. leenarts gegaan. Verkopen ze bij etos en stond erg goed aangeschreven. Wat zielig joh voor Fauve, het is zo naar als je ziet dat ze pijn hebben. Ik heb helaas geen goeie tips voor je. Weet dat een vriendin haar dochtertje het ook had en heb haar ook over die johannespitmeel gehoord toen. Hopelijk gaat ze het goed doen de komende twee weken en anders wel fijn dat ze er iets tegen kan krijgen. Is het iets wat na enige tijd ook weer over moet gaan?

Hallo Dames,
Wat een verhalen allemaal, vooral met betrekking tot de borstvoeding. 
Hopelijk kunnen jullie allemaal ook gewoon genieten van de kleine.
Ik heb het vooral zwaar gehad nadat de kraamzorg weg is gegaan. Het altijd klaar moeten staan, de enige zijn die de borstvoeding kan geven en telkens van voeding naar voeding gaan.
Met Anna (3 weken oud) gaat het erg goed. Vorige week maandag woog ze bij het weegmoment bij het consultatiebureau al 5kg! 
Met mij gaat het ook goed. Ik heb geen klachten nav de keizersnede. Opzich heel fijn maar mensen waarschuwen me wel om rustig aan te doen dus moet me wel bewust blijven dat het een buikoperatie is geweest.
Maandag gaat mijn partner pas weer werken dus ben de afgelopen 3 weken wel verwend geweest. Ik ben benieuwd.
Ik vind het leuk om jullie ervaringen en verhalen te blijven volgen.
Groetjes

Hi Manon, 
leuk dat je ook nogsteeds mee leest! Wat groeit ze ontzettend goed dan joh, met 3 weken al 5kg. Bas is nu bijna 8 weken en ook bijna 5kg hihi. Hij is inmiddels wel erg in de lengte gegroeit (59cm) maar de lekkere babyvetjes blijven nog uit. Lijkt me een heerlijke geruststelling dat de tijd en energie die je in het voeden stopt zo beloond wordt. 
Ondanks dat het niet gelukt is bij ons met de borstvoeding geniet ik wel enorm van hem. Een bijkomend voordeel is dat ik nu wat flexibeler ben met hem en minder van voeding naar voeding leef daardoor. Voelt als meer vrijheid ook. 
Heerlijk dat je partner zolang nog thuis was. Ja je moet echt voorzichtig zijn hoor met je lichaam. Better safe than sorry zeggen ze he. Maar denk wel dat dat hier echt geld, straks ben je verder van huis en herstellen dingen misschien wel niet meer. Of heel moeizaam. Ik ben deze week gestart met back in shape training van mom in balance. Tot mijn telleurstelling mocht ik niet eens hardlopen tijdens de training terwijl ik dat gevoelsmatig wel weer zou kunnen nu na bijna 8 weken. Hun beleid is dat je pas na 12 weken na bevalling weer mag hardlopen. Misschien maar goed ook, beetje zelfbescherming :) zou anders misschien ook wel weer veel te snel van stapel lopen. 
Nou geniet lekker van Anna en doe tustig aan ?
@Priscilla hoe gaat het nu met je? Ben je alweer opgeknapt?

Hallo! 
Leuk Sammantha, ik zit ook bij Mom in Balance. Ga ook straks weer beginnen met Back in Shape! 
Had je meteen een goede fles voor Bas? Pakte hij die direct of heb je verschillende geprobeerd. Ik wil zaterdag voor het eerst gaan kolven zodat ik ook wat flexibeler ben.
Verder is het ook wel eenzaam zo’n baby, hebben jullie dat ook? Hier nog niet echt structuur waardoor ik nog niet graag afspraken buiten de deur maak. Denk dat ik meer “koffie dates” buiten de deur moet plannen en maar gewoon zien of Anna dat prima vind.
Groetjes

Hoi Dames, 
Wat groeit Anna goed zeg met 3 weekjes al 5 kilo! Super dat ze het zo goed doet op de borstvoeding dan ook! 
Fauve is eergisteren bij het consultatie bureau geweest en is nu met haar 4,5 week 4,5 kilo! En weer helemaal goed gekeurd ook. 
Hier begin ik eindelijk wat op te knappen en kan ik de deur weer af en toe een beetje uit. Alleen op pad durf ik nog niet ivm de bloeddruk en medicijnen maar het begin is er. 
Ik snap goed wat je bedoelt met eenzaam inderdaad. Ik heb op zich best veel vriendinnen met kids maar vind het met zo een kleintje toch best lastig om afspraken te maken en omdat ik zelf ook het bezoek nog niet zo goed kan verdragen vind ik het af en toe ook best eenzaam. 
Moet heel eerlijk zeggen dat na 4,5 week niet doorslapen de relatie af en toe ook wel wat onder spanning staat omdat je toch beide wat sneller op de teentjes getrapt bent na een kort nachtje. Hebben jullie dit ook? 
Ik merk ook heel erg aan Fauve dat als ze langer dan een uur wakker is en huilerig dat ze dan bijna niet meer in slaap komt en blijft huilen. Ik let nu erg op haar wakker tijden en probeer haar na een uur max 90 min echt weer op bed te leggen zodat ze wel aan haar rust komt. Hebben jullie een beetje een ritme met de kleine of herkenbaar patroon over de dag? 

@PM hoop dat je inmiddels een beetje bent opgeknapt en dat je weer een beetje kan genieten. 
Liefs Ivanka

Toch fijn om te lezen dat iedereen tegen vergelijkbare dingen aanloopt. 
Ik was blij toen het kraambezoek opgang kwam zodat ik weer mensen om mij heen had anders dan Arthur en mijn vriend. Verder begin ik nu makkelijker de deur uit te gaan nu Arthur bijna 5 weken is. Mijn ervaring is dat je het op een gegeven moment gewoon moet doen, de keren daarna wordt het alleen maar makkelijker.
Wij zijn ook heel erg opzoek naar een ritme. Probeer nu vooral een ritme te krijgen in het voeden, dit gaat best goed nu. Iedere 4 uur een fles (soms iets eerder als hij eerder honger heeft uiteraard) en ‘s nachts komt er steeds meer tijd tussen. Nadeel daarvan is dat je schema overdag wel steeds opschuift. Heeft iemand daar ervaring mee? 
Verder geven we de fles ‘s avonds laat en ‘s nachts in het donker en zorgen we verder voor zo min mogelijk prikkels tijdens die voedingen om hem te laten wennen aan het verschil tussen dag en nacht. Het slapen overdag blijft wisselend, wel is hij in de ochtend vanaf een uurtje of 6/7 echt even wakker. Ik kijk overdag vooral naar wat hij zelf nodig lijkt te hebben. Is hij wakker dan prima, zodra hij gaat gapen meer rust en laten slapen. 
Wat ik nog lastig vind is dat Arthur moeite houdt met het zelf in slaap vallen (volgens mij heb ik hier al eerder over geschreven). Maar eigenlijk accepteren we dat nu en valt hij bij een van ons in slaap. Vanaf wanneer zouden jullie hier mee gaan oefenen? 
Groetjes Annemiek

Terug
Bovenaan