Babies uit Maart/April 2018

@gebruiker10073349
Niemand verplicht je om de berichten te lezen of deel te nemen aan dit forum. Het zou dus gewoon heel fijn zijn als je je sarcastische commentaar voor je houdt en gewoon niet deel neemt aan dit forum, of als je dit wel doet respect te hebben voor anderen en normaal doet.
@mommyivank 
Fijn dat je inmiddels 0p om de dag prikken zit.. gaat dat goed? Lukt het ook een beetje om de bevalling te verwerken?
Is het gelukt met de huishoudelijke hulp?
Fijn dat je wat aan die tip had, ik voelde me gewoon ineens een beetje betweterig en dat vond ik zelf tijdens het zwanger worden/zijn en nu zelf vervelend als mensen dat deden.. wil dus dat eigenlijk zelf niet doen maar dat gaat soms vanzelf..

Ik ga zo mijn verloskundige bellen.. had al een paar dagen steeds hoofd pijn en spierpijn.. ik dacht dat dat kwam omdat ik best wel wat stress had voor de doopdienst van Irene die gisteren was.. de doopdienst is gewoon goed gegaan en toen we weer thuis kwamen was ik doodop.. heb haar dus even gevoed en ben gaan liggen.. kreeg ineens allemaal rillingen en voelde me steeds slechter.. toch maar even temp. Gemeten.. die was 39!! (Hij is nu 37 met 2 paracetamol en een nacht slapen, tussen de voedingen door) Ik heb ook wat last van mijn rechterborst met voeden en nu denken een aantal uit de familie aan borstontsteking.. dat vind ik eerlijk gezegd best eng want wil niet dat er iets mis is of dat ik haar ineens niet meer kan voeden..Dit maakt mij onzeker.. ik weet dat ze ook groot zal worden op kunst voeding maar vind het juist zo fijn en leuk dat ik borstvoeding kan geven.. wil eigenlijk zelf de keuze kunnen maken van doorgaan/stoppen maar straks wordt dat misschien voor mij besloten en ik weet niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan.. vind het dus best spannend om te bellen maar ja, dat moet wel..

Hoi PM,
wat vervelend dat je je zo ziek voelt! Ik weet van een vriendin die een borstontsteking had dat je er inderdaad erg ziek van kan zijn. Misschien een troost... zij heeft het meerdere keren gehad en kon wel gewoon door met de borstvoeding. Ze is pas na 9 maanden gestopt. Ik ga voor je duimen dat dat voor jou ook zo is en dat het lekker je eigen beslissing kan blijven hoe en wanneer je stopt. 
Met mij gaat het inmiddels iets beter. Ze hebben mijn medicatie verlaagd en gaan kijken of de bloeddruk enz goed blijven. Omdat het prikken een stijgende lijn in waarde laat zien hoef ik pas volgende week weer. 
De huishoudelijke hulp krijgen we helaas niet. Er zit een wachttijd op van weken en de situatie is volgens de zorgverzekeraar niet zo erg dat mantelzorg dit niet kan oplossen. Dat al mijn mantelzorgers 5 dagen werken en ik dan dus alleen zit lijkt ze niet echt iets te doen. Kwestie van de knop om en proberen me maar wat minder te ergeren als er 2 dagen niet gezogen word. 
Fauve heeft sinds 2 dagen een wat minder humeur... ze slaapt na de fles maar korte slaapjes daarna huilt ze enorm en wilt alleen maar bij mama op de schouder stil worden. Hebben jullie kleintjes dat soms ook? Dat ze ineens zo veranderen van ritme? 

Liefs Ivanka

@mommyivank 
Dank je voor je reactie.. fijn dat je vriendin door kon voeden.. dat is voor mij wel een geruststelling.. ben benieuwd wat er bij mij uit komt.. ik wordt vandaag door de dienstdoende verloskundige gebeld om te kijken of het zo is en wat ik moet doen..
Wat fijn en goed om te horen dat je volgende week weer pas hoeft en dat er een stijgende lijn in zit..
Wat rot dat je niet in aanmerking komt voor huishoudelijke hulp.. heb je wel mantelzorgers?
Je hebt zoiezo regeldagen waardoor ze uit hun ritme zijn maar die weersverandering van de afgelopen dagen zijn ook vermoeiend voor zulke kleintjes Irene heeft afgelopen zaterdag ook bijna de hele dag geslapen.. maar toen kwam ze s nachts bijna elk 1,5 uur ipv 3 (1x 2 uur en 1× 2,45).. Vandaag is ze ook wat hangerig.. ze wil ook al een paar dagen tegen mij of mijn man aan liggen en dan met speen in de mond in slaap gewiegd worden.. wel schattig en knus maar niet altijd handig.. misschien moeten we er van genieten dat ze zo graag bij ons willen zijn.. dan voelen ze zich in ieder geval veillig en geborgen bij ons..
Woensdag hebben we onze eerste afspraak bij het CB.. ben heel benieuwd..
Wij hebben nu de oproep voor haar inentingen gekregen.. we willen ze wel laten doen maar ik twijfel er nog bij 1.. dat is namelijk de enting tegen baarmoeder hals kanker.. een paar jaar geleden is die geïntroduceerd en kregen veel meisjes tussen de 12 en 18 deze enting maar ik kan me dit nog herinneren omdat ik weet dat de enting in opspraak kwam en er veel over te doen was.. nu weet ik het dus niet zo goed of we het wel of niet moeten doen, ik wil absoluut niet dat ze later baarmoederhals kanker krijgt maar weet ook niet wat ik van de enting vind.. beide keuzes lijken niet helemaal goed.. als we hem wel laten doen wat gebeurd er dan, was hij in opspraak vanwege de leeftijden 12-18 en is hij voor baby's veilig(er) en als we hem niet laten doen en ze zou het krijgen zal ik moeten dealen met een enorm schuldgevoel en de vraag of het te voorkomen was geweest (en dat staat dan nog los van de reactie van mijn dochter, zou ze mij dat dan verwijten...) hebben jullie er al over nagedacht?
Groetjes 

Hoi PM, 
ben benieuwd wat de dienstdoende VK zegt inderdaad! Hopelijk ben je snel opgeknapt. 
Fauve slaapt vandaag ineens de hele dag dus denk inderdaad dat ze wat regeldagen heeft (gehad) en gisteren had ze inderdaad ook wel flink last van de warmte. 
Het is ook zo dat we er maar van moeten genieten... straks komt er een leeftijd dat ze niet meer op schoot willen en dan denken we met weemoed terug aan deze fase denk ik. 
Wat grappig om te lezen hoe je over de entingen denkt. Wij kregen vrijdag de enveloppe met de oproepen erin en het eerste wat ik tegen mijn vriend zei was dat ik ze allemaal ga laten doen behalve die HPV. Ik ben zelf drager van 3 soorten HPV en heb er uitgebreid met de gyn over gesproken een tijd terug. Er zijn veel soorten HPV en meerdere kunnen baarmoederhalskanker veroorzaken. Ze kunnen niet tegen allemaal enten dus het risico blijft bestaan dan een meisje HVP gerelateerd baarmoederhalskanker ontwikkeld. Ook is de enting niet zonder risico’s en zijn er verhalen over hele nare bijwerkingen. Omdat er nog niet zo heel lang geënt word zijn de effecten en risico’s op de lange termijn nog niet bekend en daarom zeg ik op dit moment nee! Het is wel pas als ze 12 zijn dus wie weet is het tegen die tijd wel verder ontwikkeld en is er meer bekend. 
Qua mantelzorg hier is het wel lastig. Alleen mijn moeder woont dichtbij maar die werkt 5 dagen en de rest woont verder weg, werkt veel of heeft geen vervoer. We zijn vorig jaar verhuisd omdat we wat meer rust en ruimte wouden maar in dit soort situaties waren al die mensen dichtbij toch wel makkelijk. 
De buurvrouw sprak ik net toen ze een pakketje op kwam halen en die bood al aan te helpen als het nodig is. Misschien moet ik dat aanbod maar accepteren en vragen of zij misschien een keertje iets voor me wilt doen. Al zijn het maar kleine dingen... 
succes met de dienstdoende VK. Ik duim voor je.. 
liefs

@pm en mommyivank
grappig, ik had die twijfel ook over de enting met baarmoederhalskanker! Toen ik de papieren voor het vaccinatieprogramma kreeg toen verscheen er net iets in het nieuws. En nu weet ik dus niet meer of ik het wel of niet moet laten doen! Gelukkig heb ik nog even.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/jarenlange-bescherming-door-prikken-tegen-baarmoederhalskanker/
ik wil verder ook gewoon laten enten maar aangezien ik volgende week al met amber zou moeten denk ik toch dat ik pas met 3 maanden laat entrn.
amber gaat niet naar een kinderdagverblijf etc..
doen jullie met 8 weken?

xx

Hey @Deez, 
ja we hebben nog 12 jaar maar toch grappig dat we er allemaal over twijfelen. 
Fauve gaat ook voorlopig niet naar het kdv aangezien mijn contract niet is verlengt in mijn verlof en ik de komende tijd eerst zelf goed moet herstellen. Ik wist niet dat je ook wat later kan enten. Dat vind ik dan ook wel een goed idee. 8 weken zijn ze nog zo klein. 
Xx

@mommyivank
ja, later enten doen ze niet moeilijk over (behalve als je veel later ent of de entingen uit elkaar trekt. Dan komen ze voor eigen kosten).
als je een enting overslaat verandert het schema iets. Staat wel op rivm site en anders weet consultatiebureau het wel.

Hi Dames,
zo ik had behoorlijk wat leeswerk in te halen zeg hihi.
@RowRow en Manon, gefeliciteerd met jullie dochtertjes. Jeetje volgens mij bijna allemaal meiden he haha grappig. 
Allereerst, zo fijn om te lezen dat jullie een beetje tegen dezelfde dingen aangelopen zijn met borstvoeding geven. Stress, huilen en vooral de lastige beslissing om toch over te stappen op kunstvoeding. Bas doet het inmiddels zo goed op de kunstvoeding. Hij was zoals ik al aangaf met 4 weken BV nog steeds niet op zijn geboorte gewicht. toen gaan afbouwen en KV erbij gaan geven. Anderhalve week later had ik eerste afspraak op bij CB en hij was ruim 500gr aangekomen. Wat een verademing zeg, dit was ook direct de bevestiging voor mij dat ik de juiste keus heb gemaakt.
@Manon, gaat het goed met Anna en de voeding nu? geen spruw nog kunnen ontdekken?
@Ivanka, wat enorm fijn dat het de goede kant uitgaat nu met je. Vooral dat je lekker kunt genieten van de kleine meid ook nu! En zoals je zegt, als het niet anders is maar gewoon even door de troep heen kijken. De zorg voor jou en Fauve is het belangrijkst en dat huis dat komt wel weer. 
@Rowrow, is inmiddels de lactatiekundige geweest? gaat het beter nu?
Ik denk dat het belangrijkste referentiepunt voor de borstvoeding is of de kleine goed groeit of niet. Hoe snel, kort, slordig ze ook drinken als ze het er goed op doen dan is het goed zoals Priscilla al aangeeft. Gewoon de komende weken even wegen bij het CB. Als blijkt dat ze niet tussen de 100-250gr per week aankomen dan hoef je pas te gaan kijken hoe en wat zeiden ze tegen mij. In mijn geval was dat zo maar bij de meeste zullen ze het gewoon goed erop doen en lekker groeien. Het is denk ook belangrijk dat je zelf niet teveel stress en pijn ervan hebt. Anders zit je 7-8x per dag alleen maar te ergeren ipv te genieten, je moet je afvragen of dat het dan waard is natuurlijk dat is ook weer persoonlijk. 
Bas heeft ook van die dagen dat hij overdag weinig slaapt tussen de voedingen en andere dagen juist wel weer veel. Ook hij ligt het liefst de hele dag op mijn arm te slapen wat zeer vermoeiend is. Kom af en toe nergens aan toe. Ik ben hem nu steeds vaker aan het wegleggen. Hij heeft een speentje en zolang hij die erin heeft is hij wel oke als ik hem wegleg. Ik leg hem vaak op het voedingskussen dat ik in een rondje naast mij op de bank leg. Dit is wel handig als de speen uitvalt hoef ik niet elke keer op te staan en naar hem toe te lopen als hij bijvoorbeeld in de box ligt. 
@Deez, welkom, volgens mij hebben we jou nog niet eerder gesproken op het oude topic. Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Amber.
Wij liepen ook te twijfelen met kleding de afgelopen dagen. Ik hield uiteindelijk voor mijzelf een beetje de theorie dat het buiten warmer was dan binnen dus meer aantrekken dan hij in huis aanheeft zou niet nodig zijn. in de wagen en maxicosi alleen een dun dekentje tegen de wind gedaan. Verder een goede zonnebrand gekocht, had me hier ook nog even in verdiept wat hier aan verschillen in zijn voor ik wat ging kopen. Het is allemaal al zo chemisch enzo. En Bas verder lekker in de schaduw gehouden. Wij vonden het wel lastig met in de tuin zitten. zet je hem er buiten bij in de wagen, neem je hem op schoot of toch maar binnen. Denk dat we van alles wat uiteindelijk hebben gedaan.
@Priscilla, helaas heb ik vorige week een borstontsteking opgelopen. Ik was aan het afbouwen van BV naar KV en opzich ging dat vrij goed. ik zat vorige week op 3 voedingen kunst en 4 borst. Die wilde ik vanaf maandag naar 4 kunst 3 borst brengen en de eerste dag heb je dan op het voedingsmoment dat je laat vallen best veel stuwing. De tweede dag kreeg ik ineens een verstopt melk kliertje. Een pijnlijke harde plek die verder niet rood wordt of iets. Die veel gemasseerd etc en trok die dag erna weer weg dus dacht nou gelukkig maar. Tot ik die dag daarna wakker werd met enorme stuwing op een voedingsmoment dat ik allang had afgebouwd. Een heel grote harde schijf aan de bovenkant van mijn borst die enorm gevoelig was. Ik gelijk Bas maar aangelegd, daarna was de druk minder maar de plek werd niet zacht. Dag erna begon ik me steeds zieker te voelen toen had ik ook verhoging 38,2. Veel geslapen en rustig aan gedaan maar die dag daarna was het nog erger en inmiddels ook vuurrood geworden. 38,8 grdn koorts. Huisarts maar gebeld en omdat ik echt koorts had, de plek gezwollen en rood was moest ik langskomen. Ja hoor flinke borstontsteking. Antibiotica gekregen en moest Bas de komende 24u elke voeding weer aanleggen. Inmiddels kwam er praktisch niets meer uit die borst. Bas wilde ook ineens niet meer aanleggen toen ik de antibiotica had genomen dus dan maar kolven. I.p.v. de gebruikelijke 80ml kwam er slechts 10-20ml uit en de plek werd maar niet zachter. Pas na 48u antibiotica zakte de zwelling af, werd het minder rood en pas sinds gister heb ik weer een toeschietreflex en stroomt het weer een beetje. Dat was na 3dgn antibiotica pas. Vandaag kolfte ik ongeveer 40ml weer dus de productie is wel weer beter maar niet zoals voor de ontsteking. Nu ben ik aan het afbouwen dus voor mij is dit prima, des te minder om af te bouwen. Maar mocht je door willen voeden dan zou ik nu gewoon een tijdje hem om de twee uur moeten aanleggen dan trekt het met een dag of twee wel weer aan de productie. Je zult dan natuurlijk wel moeten bijvoeden tijdelijk. Dit kun je eventueel met ingevroren voorraad doen als je die zou hebben en anders kunst. 
anyway, ik hoop voor je dat het niet zo een heftige ontsteking is als dat ik had. Was een ramp joh met dat mooie weer ook. Je hoeft in ieder geval echt niet op te geven als het wel zo is maar het zal even wat tijd vergen om je productie weer even aan te laten trekken.
Wij hebben ook het vaccinatieschema en oproepen ontvangen. HPV staat er uiteraard niet tussen voor Bas maar ik begrijp het dillema. Zelf kreeg ik net voor mijn zwangerschap van het bevolkingsonderzoek uitslag dat ik het virus heb. Het is denk heel dubbel, het is fijn dat er iets tegen zou zijn maar je wilt wel zeker zijn dat het veilig en effectief is. Onze generaties hebben de vaccinaties niet gehad, zolang het niet 100% veilig en effectief getest is zou ik het ook niet doen. Je lichaam is in de meeste gevallen van HPV in staat het zelf nog op te ruimen ook en zoals eerder gezegt zijn er ook weer verschillde variante van etc. 
Owhja ik las ook niet iemand over babyacne. Bas zat ook helemaal onderineens. Denk dat het een week heeft geduurt toen trok het weg. hij heeft nog een paar witte gerstekorreltjes, die schijnen ook uiteindelijk weer weg te trekken. 
zo sorry dames voor het lange verhaal had even een catchup te doen. Hou het volgende x korter ;-)

Terug
Bovenaan