Baby’s februari 2022

Hier vandaag een dag waarin niets goed is. Voedingen gaan mwah, slaapjes slecht en tussendoor ook sjacho. Volgens mij zit hij in een sprongetje (al geloof ik daar ook weer niet helemaal in). Er zit in ieder geval iets dwars bij hem. Mijn dochter (2,5) is vandaag ook lekker sjacho, zit ook iets dwars. 

Hier vandaag een dag waarin niets goed is. Voedingen gaan mwah, slaapjes slecht en tussendoor ook sjacho. Volgens mij zit hij in een sprongetje (al geloof ik daar ook weer niet helemaal in). Er zit in ieder geval iets dwars bij hem. Mijn dochter (2,5) is vandaag ook lekker sjacho, zit ook iets dwars. 

Hier gelukkig niet al teveel last gehad van de prikjes. Hij heeft gisteren middag 2 uur (!) achter elkaar geslapen, daarna werd hij flink huilend wakker. Bij het trappelen en aanraken van zijn beentjes ging hij harder huilen, dus heb hem paracetamol gegeven. Half uurtje later was hij weer vrolijk. Vannacht is niet anders verlopen dan anders.

Wat betreft de oefenhapjes, als hij eraan toe is met 4 maanden ga ik het wel opstarten. Bij zijn broer is dit ook goed gegaan. Bij hem met 4 maanden geprobeerd, lukte niet. Toen nog een week laten rusten, weer geprobeerd en toen lustte hij er wel pap van haha.

@mamainfeb, lastig hè die dagen. Dan wil je echt dat die zo snel mogelijk voorbij is. Succes!

@mamainfeb lastig hè, die dagen ? Hopelijk weer een fase die snel voorbij is! Sprongetje zou kunnen toch? Hier inmiddels sprong 4. Maar ik ben dan ook pas bevallen met 41.6 ?, de uitgerekende datum was 7 februari. Met hoeveel weken zijn jullie bevallen?
Fijn dat het bij alle kindjes mee is gevallen met de prikjes! Blijft toch altijd maar weer afwachten.
Hier gaat het de laatste week behoorlijk goed. Sinds de prikjes zijn we van de pacco overgestapt naar de puckababy mini, en dit lijkt een gouden greep! Ik dacht laten we meteen maar doorpakken, aangezien we binnenkort het inbakeren toch moeten afbouwen. Ze heeft meer en langere slaapjes gedaan bij mijn schoonouders en op het kdv, zelfs twee keer een uur en een keer 1,5 uur! Ook smorgens slaapt ze uit, wel jammer dat ze de laatste nachten weer twee keer om een nachtvoeding vraagt maar daarna slaapt ze weer als een zonnetje! Ze zal het nodig hebben, en we mogen verder niet klagen dus ik vind het helemaal prima ? De tijd dat ze weer minder voedingen in de nacht nodig heeft komt wel weer.

@Willz wat fijn dat je zoveel verschil merkt met de puckababy mini! Wij bakeren ons zoontje momenteel nog in de swaddle me van meyco, maar willen ook afbouwen, vooral met die warme dagen. Ik heb het slaapzakje en het lakentje van Fedde en Kees aangeschaft. Het lakentje vind ik top, alleen het slaapzakje vind ik iets minder. Hij kan nog steeds gewoon met zijn armpjes best ver omhoog, dus haalt er weinig rust uit. Ik heb nog een puckababy mini liggen dus denk dat ik dat ook eens ga proberen. Ik had het idee dat deze toch wat te ruim was en hij alsnog teveel bewegingsvrijheid zou hebben en dus te weinig rust

Mijn man is vanaf komende zondag t/m vrijdag naar een beurs in Duitsland, dus dan ben ik helemaal alleen met 2 kindjes, best spannend vind ik het ?? gelukkig kan ik wel veel hulp krijgen van mijn moeder

@CFK is dat lakentje echt een aanrader? Ik ben gestopt met inbakeren in de puck a baby omdat ze toen koorts had en ze al veel bezig is met bewegen om de rollen etc. Maar ik denk toch dat ze eigenlijk nog gebaat is bij wat geborgenheid. Verder vanavond heel onrustig meisje, ik denk afgelopen dagen te veel prikkels en overdag te weinig slaap gepakt..

Haha dankjewel! Het lakentje is wel een aanrader omdat ik wel merk dat mijn zoontje er gelijk wat rust van krijgt. Alleen het enige onhandige vind ik dat als je hem slapend weg legt, je moeite moet doen om hem niet wakker te maken aangezien je het lakentje dicht moet ritsen. Verder heel fijn materiaal, zeker zo voor de zomer. En je hoeft dit niet af te bouwen zeggen ze

Terug
Bovenaan