Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Morgen is ze alweer 8 week! Moet ook nog een ritme krijgen, uit bed, haar wassen/in bad, fles, even eruit. Je bent de hele dag aan het “plannen”. ? vind het soms best vermoeiend, ook al lijkt het verlof relaxt, dat is het niet altijd. 
ze slaapt overdag nog veel, krampjes momenteel al een week niet gehad (mogen weg blijven?) ze heeft nu 2 nachten doorgeslapen (na 8u na haar laatste fles haar wakker gemaakt voor voeding) daarna allebei nog weer even geslapen. Ben benieuwd wanneer ze mag slapen tot dat ze zelf wakker word voor een fles.
ze mag al wel naar de 120cc of 150cc maar ze heeft wel genoeg aan om de 4u 100cc dan moet je wel 6 flessen aanbieden, maar als ze door slaapt moeten ze overdag om de 3uur, ben echt nog zoekende... CB gaf aan dat ik wel meer in de fles mag doen, en dat doe ik ook, maar ze drinkt soms eens 110cc en soms de volle fles maar dan begint ze met spugen.. 
gister was ze tijdens het drinken aan het poepen, schijnbaar ging dat verkeerd wat ze spuugde zowat de fles eruit en kwam zelfs via haar neusje, vreselijk om te zien.. 
ze spuugt sinds ze van hipp overgestapt is naar Nutrilon Omneo veel meer, de omneo is ook dikker dus wil binnenkort wel proberen of we weer terug kunnen naar een standaard, bij Hipp konden we steeds de flessen ophogen en dronk alles op, alleen sinds overstap blijft ze op de 90cc zitten..
ze krijgt Omneo vanwege ze keutelvorminge ontlasting had, met Omneo zijn het mosterd luiers om de dag. Maar haar poep en windjes stinken enorm (komt van de voeding las ik...)
volgende week weer naar het CB, ben benieuwd naar haar groei. 
Ik lees nog steeds mee, en lees ook dat sommigen een “huilbaby” hebben, wat lijkt me dat zwaar.. hopelijk word het snel beter!! :) te weinig slaap breekt je op, ik had al last van 1x per nacht eruit voor voeding, dus snap hoe erg het is! Het kan alleen maar beter worden toch? Er komt een moment dat alles leuk word ?

Hoi, ik lees nog mee. Hier gaat het inmiddels goed. Na de bevalling moest ik nog een nachtje langer in het ziekenhuis blijven vanwege een retentieblaas, kreeg daarvoor een tweede keer een katheter. Kleine meid viel teveel af na de geboorte, dus moesten twee dagen bijvoeden. Daarna mega stuwing en grote memmen haha, sindsdien gaat de borstvoeding goed en is ze nu ruim 700 gram aangekomen in vier weken. Thuis in de kraamweek kwamen stiefkinderen erbij, dus vier kinderen in huis. Iedereen had moeite met wennen aan het bij elkaar zijn, de baby en de verdeling van aandacht. Dat leverde veel strijd op de eerste week, waarin we ook nog twee van hun verjaardagen hadden. Gelukkig had ik een lieve kraamzorg die op mijn verzoek tot de 10e dag hele dagen kwam. Kinderen bleven drie weken voor vakantie en langzaam vonden we allemaal onze draai, maar niet zonder slag of stoot. Inmiddels is school en kinderopvang weer begonnen en hebben we de meeste visites gehad. Zelf heb ik na thuiskomst van het ziekenhuis nog wat getobt met overmatig vloeien, bloedarmoede,  een blaasontsteking (door de katheter) en afgelopen week nog een nachtje ter observatie in het ziekenhuis gelegen vanwege (vermoeden van) kraamvrouwenkoorts. Nu, bijna vijf weken na de bevalling, voel ik me redelijk tot goed. Ik laat straks nog een oogmeting doen bij de opticien, want het lijkt alsof ik ineens bijziend ben geworden. Heel gek. Hoe gaat het met jullie fysiek? Nog last van de onderkant/ keizersnede wond? Ik voel me nog vaak stijf, heb een pijnlijk linker bovenbeen waar geprikt is tijdens de bevalling en lage rugpijn door zwakke buikspieren. Hopelijk trekt het allemaal bij, maar het valt me toch wel weer zwaarder dan ik gehoopt had.

Jeetje wat pittig allemaal! Knap hoe je het allemaal doet zeg. Wat een drukte en ook wel tegenslag. Gaat t met je kindje goed? 
Fysiek heb ik niks te klagen, maar herken de lage rugpijn wel en mn hangmat doet ook nog zeer. En stijve benen inderdaad. Doe alles wel, maar voel het wel. Denk dat ik een postpartumcursus ga doen. Oh en ik moet nog 5 kg tot startgewicht. Pas mn broeken nog niet! 

@J V  :pas na 6 weken, na keizersnee, kon ik weer zeggen dat ik mij weer redelijk tot goed voelde! Vorige week voor het eerst een week niet s'middags op bed gelegen en genoeg energie overgehouden s'avonds, heerlijk dat je dan weer meer kan! Dus de energie komt wel weer maar rustig aan
Ook heel herkenbaar de spierpijn! Dat heb ik nu sinds 2 weken! Als ik uit bed kom doen mijn enkels/voeten zo zeer! En ook als ik van de bank kom voel ik mij net een oud vrouwtje! Ben benieuwd hoe lang dit weet gaat duren?
@BOTW: mij is verteld door CB dat wanneer hij 4 kilo is hij max 8uur, een uur perhalve kilo, door mag slapen! Nou heb ik een stevig manneke dat bij de geboorte al een behoorlijk gewicht had dus hoefde geen zorgen te maken over gewicht! 
Ik heb vanaf begin, naast minimaal kolfmelk en borstvoeding Hero standaard aan onze kleine man gegeven! Hij drinkt nu 120cc om 150cc 6/7 voedingen! Alleen zijn laatste voeding gaat niet altijd op! Maar prima ontlasting ,om de dag en weinig krampjes! Soms komt hij om de 2,5 uur soms om de 3 uur! 
Welke luiers gebruiken jullie!? Wij zijn deze week van 1 naar 2 overgestapt! Eigenlijk uitnoid want de 1was op! Wij hebben pampers! Bij 1 nog nooit lekkage of dat de luier sterk ruikt! Maar nu bij pamper 2 telkens luier wat vochtig ( buitenkant) ende urine ruikt heel sterk! Ik ga vandaag weer even terug naar 1, dat past hij gewoon nog, dit was even een noodoplossing was het viel mij zo op! Gisteren zo 6x een pamper nummer 2 gedragen en bij alle6 hetzelfde! En wanneer gajenaar een grotere luier? 1 past nog prima dicht en sluit prima aan!

Ik lees ook nog mee :) 
Onze meid is alweer 8,5 weken en krijgt morgen haar eerste prikjes. Als ik zo de verhalen lees op dit forum dan hebben we hier niet veel te klagen. Ze slaapt sinds 2 weken 's nachts door van 21.00 (we maken haar om 22.30 nog wakker voor een laatste fles), tot ik haar 's ochtends wakker maak tegen half 8.. Dat is heerlijk, alleen overdag is ze erg onrustig en huilt ze veel, maar met een goede nachtrust is dat nog enigzins te doen. Onze meid is een enorme hongerlap, ze kan elk uur wel een fles van 150cc wegtikken. We zijn dus vooral de hele dag met haar aan het lopen, wandelen, wiegen, etc om te rekken tot de volgende fles. Al is er nog geen touw aan vast te knopen want vandaag heeft ze er gewoon 4 uur tussen gelaten. Baby's, zucht. Gisteren hebben we het contrat getekend voor de opvang (bij een gastouder thuis), en die vroegen naar haar ritme.. Kon ik nog geen antwoord geven, behalve dat de eerste fles om 7.30u is :p
Ze krijgt nu nog 6 flesjes (en gelukkig komt ze snachts niet meer, anders zouden we niet uit kunnen!) van 150cc Forte voeding. Johannesbroodpitmeel kreeg ze verstopping van helaas, dus die kunnen we niet als extra vulmiddel toevoegen.
Wij gebruiken kruidvat luiers. Ik zit nu met haar in maat 2 (ze weegt nu 5,3 kg), en deze gaat van 3 tot 6 kg. Ik ben ook aan het denken om maat 3 te gaan kopen, deze gaat van 5 tot 9 kg. Ze lekt eigenlijk nooit door, tenzij manlief de luier doet, haha. 

Hoi hoi,
Even poosje niet van me laten horen. Heftige weekjes gehad, met name omdat ik zelf niet lekker in mijn vel zit. Veel last van ruggenprik lekkage, kan niet veel drukte om mij heen hebben. En vind dat ontzettend frustrerend
Ik ben aardig hersteld van de bevalling, ik moet nog 3 kilo eraf en zit dan op startgewicht. 
De kleine man is morgen 6 weken. Wel veel.last van krampjes en verborgen Reflux. Ben sinds een week gestart met nutrilon en darmkramp druppels van de Kruidvat. Lijkt wel te helpen, maar oh oh wat is dat mannetje in paniek van de krampjes. Hij zweet er dan van.
Mees woog bij de laatste weging af gfelopem vrijdag 4050 gr. En hij krijgt 6 voedingen van 120. Hij komt elke 4 uren. Ik ben een beetje bang dat hij teveel voeding krijgt. Hij neemt het makkelijk en is het ook nodig, anders zoekerig en komt hij vaker. Maar volgens de formule 150 x gewicht krijgt hij wel teveel. 
Hoe doen jullie dit? Ben ook wat zoekende wanneer opgehogen. Benieuwd hoe jullie dit doen?

He bah, naar dat je nog zoveel last heb van die ruggenprik lekkage.
Red je het wel in je eentje? Nog goede hulp?
volgens mij is 6 flessen van 120 toch best ok? Zou me er niet te druk om maken, als hij het nodig heeft...
SMK huilt ze zoveel door honger denk je? Al met een arts besproken wat je kunt doen tegen de honger? 
Onze zoon krijgt nu 6 flessen van 130 (110 + 4 scheppen, weet niet hoe jullie rekenen, incl of excl voeding?) en is 5,2 kg. Hij krijgt het om de 4 uur en dit gaat redelijk, maar is ook veel rekken, omdat hij overdag niet echt slaapt. Lastig om dan honger en moeheid van elkaar te onderscheiden. Hij heeft nu wel een aardig ritme! Savonds slaapt hij vanaf half 9/9 uur, maken we hem wakker om 23 uur, dan wordt hij wakker rond half 4 maar rekken we tot 4 uur, en vervolgens wordt hij wakker rond 7 uur en rekken we tot 8 uur. Dat gaat best goed. 
Ik heb trouwens gewoon besloten om om de 4 uur flessen te geven toen ik online vond dat dat vanaf 6 weken kan. En lijkt goed te gaan. Soms doen we wel een halfuur eerder of later, afhankelijk van zijn behoefte. In de draagzak of in de auto slaapt ie altijd, dus komt het minder nauw. Als we al 3 uur bezig zijn met hem in slaap sussen, is de koek soms op en geef ik eerder een fles.
We kunnen de flessen niet ophogen, omdat hij deze vaak al niet helemaal leeg krijgt en hij heel langzaam drinkt. Maar hij schijnt een verborgen tongriem te hebben, morgen uitgebreid onderzoek door de lactatiekundige. Zou ook verklaren waarom borstvoeding niet lukte en misschien dat hij toch geen spruw had, maar was het melkaanslag... ik vraag me soms dus af of hij eigenlijk nog honger heeft, maar het gewoon niet lukt meer te drinken omdat het hem zoveel energie kost. 

Oh dat is vervelend van dat tongriempje. Als je niet goed kan zuigen door dat je tongriempje tekort is, dan zou die honger heel goed kunnen. Ben benieuwd wat de lactatiekundige zegt.
Ik ga af en toe naar mijn ouders, om even bij te tanken en dat is heel fijn.
Ik reken de voeding vaak met de hoeveelheid water dat je het maakt. Ze knoeien ook wel eens tijdens het dronken of er blijft wat in de fles achter. 
Ik gebruik Kruidvat luiers en heb nog geen lekkage gehad. 

Terug
Bovenaan