Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Ben nog op het einde van afbouw nu. De pech dat er weer een ontsteking bij kwam. Nog erger dan de keer ervoor. Bij de HAP geweest en antibiotica kuur gekregen. Daarom is die borst nu minder ver qua afbouw van kolven. Merkte wel al dat het meer rust bracht uiteindelijk wel blij met de keuze. Is hopelijk alles achter de rug als we op vakantie gaan.
@lepeltje lepeltje
Wat vervelend dat het aanhappen niet goed lukt. Kan me voorstellen dat het een frustratie wordt, fijn als het wel nog met kolven kan. 
Wat betreft de osteopaat. Voor mij was de reden om te gaan dat ze de hele dag door poepte en elke avond huilen van krampjes. (Het zoontje van mijn zus heeft koemelk allergie dus wou dit ook getest hebben voor de zekerheid) En ik was bang dat door de bevalling toch iets niet goed zat bij haar nekje. Uiteindelijk bleek dat er idd iets met haar buikje was, gelukkig geen allergie voor de voeding. Heeft probiotica voorgeschreven en merk nu verschil al. Poept niet meer de hele dag en is rustiger. Ook zat er iets bij haar schedeltje niet goed door de bevalling en dat heeft hij gemasseerd. 

Ik heb vandaag ook besloten borstvoeding te gaan combineren met flesvoeding. Aanhappen lukt mijn kleintje ook niet, dus we blijven met tepelhoedje aan de gang voorlopig. Uiteindelijk ga ik denk ik ook BV afbouwen. Maar eerst eens kijken hoe het combineren gaat. Het gaat mij iig meer rust opleveren. 

Hoi dames hoe gaat het bij jullie?
Hier super goed, ze is nu precies 7 weken oud, wat vliegt de tijd! Wat helemaal fijn is, is dat ze heerlijk slaapt ‘s nachts. Nu vroeg ik me alleen af, ze komt om 4:30/5:00 voor een fles. Ik begin alleen de dag ook om 7:00 anders komt de rest van de dag niet uit. Hoe doen jullie dit? Wat als ze straks weer iets later komt dan zitten die flessen zo kort op elkaar. Maar ze valt ook niet terug in slaap om 5:00uur. Ze eet om de 3uur overigens en wil de laatste fles om 19:00 geven voor het naar bed gaan snachts en krijgt dan echt de laatste om 23:00uur. 

Ik kolf nu om de voeding, dat scheelt al! Elke zes uur kolven. 
Lizzy, wat fijn dat het zo goed gaat! Slaapt ze dan van 19-23 uur en dan van 23-5 uur? Wow!
hier is t slaapschema ongeveer:
21-23 uur slaap
wakker maken voor fles en naar boven.
24 uur - 2.30 of 3 uur: slaap.
dan fles en verschonen
3.30 tot 5.30 uur slaap. Dan fles. En als ie er zin in heeft slaapt ie nog tot 8 uur of half 9. En overdag slaapt hij heel slecht.
Ik houd geen vaste tijden aan, hij krijgt om de drie uur voeding, maar meestal komen we op deze tijden uit.
vandaag ga ik naar de osteopaat, benieuwd wat dat oplevert!

Lizzy. Volgens mij zijn onze baby even oud. 4 juli geboren :)
Hier geven we vanaf 9 uur avonds de laatste fles en afgelopen 2 nachten liet ie er 6 uur ertussen. Dan weer 1 fles en laten we hem slapen totdat ie weer wakker wordt. Zoals vanmorgen 9 uur. 
Nu ik nog vrij ben kan dit. Zit zelf wel te denken hoe het zometeen moet als we weer aan het werk zijn. Als meneer slaapt is hij soms met geen mogelijkheid wakker te krijgen voor de fles. Dan denk ik dat ik de fles van 7 uur de laatste wordt. Zodat hij rond 2 uur komt en dan weer km 6/7 weer. Opze opstaantijd voor werk. Net zolang totdat ie 12 uur kan slapen.  
Wie weet of dit gaat lukken. De onze laat zich vaak niet echt bij sturen.

Daan is morgen ook alweer 7 weken. Het gaat goed. De eerste 4 weken waren onrustig maar daarna hadden we het redelijk op de rit. Leren elkaar steeds beter kennen en daardoor beter door wat hij prettig vindt. 
Hier met borstvoeding ook wat aan het zoeken. Gister om 21.00 uur laatste voeding en daarna niet wakker te krijgen. Heeft geslapen tot 05.30. Ik laat het maar zijn beloop aangezien hem bijsturen of een droomvoeding geven niet werkt ?
@lepeltjelepeltje hoop dat de osteopaat wat kan betekenen! Bij ons na twee behandelingen echt wel meer rust. Hoop bij jullie ook!

Hallo, even tijdje geleden dat ik iets heb laten horen! Hier is ons mannetje ,vandaag 6 weken! Wat vliegt de tijd! En wat doet hij het goed! Gisteravond om half 12 fles gehad en vanochtend om half7 pas weer wakker! Daarna weer doorgeslapen tot half10! Gedurende de dag slaapt hij ook vaak van 13.00 tot 17.00 en om half 8 heeft hij zijn huiluurtje! Hij groeit als kool en is een vrolijk tevreden manneke!
Mooiste moment van de dag: stralende lach als hij s' ochtends zijn ogen open doet en ons ziet!? 
Hier gaat de bv nog steeds niet optimaal! Max 100cc per dag via kolven en daarnaast wat hij nog via bv binnenkrijgt maar hij drinkt nog steeds graag aan de borst en ik vind het ook nog fijn dus we houden vol!
Ik heb begrip voor diegene die stoppen met bv of kolven! Het neemt zoveel tijd en energie en als het dan ook niet allemaal lekker loopt dan wordt het een frustratie! Niet leuk voor moeder en ook voor kind! Hoop dat de borstontsteking over is @Kimmy! En hoop dat alleen kolven wat rust geeft @lepeltjelepeltje! 
@Lizzieluc : wij hebben advies gekregen van het consultatiebureau dat wanneer hij slaapt laten slapen tot hij komt! Bij ons zit er dus weleens 5/6 uur tussen! Zoals vandaag! Maar wij hebben een flink manneke die 16 dagen na uitgerekende datum is gekomen en behoorlijk groeit, hij zat aan de bovenkant van de curve!  Gemiddeld krijgt hij zo'n 700/800 cc op een dag. De keer dat hij 90 cc heeft gehad krijgt hij de keer daarop 120cc fles + 3x bv per dag maar weet niet hoeveel hij daaruit haalt! Z
Zolang hij tevreden is en hij blijft groeien is het goed! 

@lepeltje ja dat klopt slaapt dan van 23:00 tot 4/5 weer. Terwijl ze overdag echt de 3 uur maar haalt! Ben me ook ontzettend bewust van hoeveel “geluk” we hebben met zo’n makkelijk kindje. Weet ook hoe de andere kant kan zijn! Hopelijk brengt de osteopaat wat duidelijkheid! 
@nomade onze dame was ook 10 dagen te laat en zat boven de bovenste   groei curve. Ze drinkt vanaf het begin om de 3uur en flessen van rond de 90. Laatste dagen pas iets meer. Ze is super tevreden en groeit ook als een gek. Zit dus alleen over die fles om 4/5 uur hoe ik die ga verplaatsen naar 7 uur of wat ik moet doen als ze weer iets langer slaapt tot bijv half 6. Komende week weer naar het bureau dus misschien daar wat duidelijkheid.

Terug
Bovenaan