Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Smk, ik snap je zorgen hoor. Onze familie woont te ver, maar hoor ook als we op bezoek komen: misschien heeft hij gewoon weinig slaap nodig, hij wil er gewoon bij zijn. Nee, hij is totaal oververmoeid en overprikkeld en heeft zeker slaap nodig! Zou heel duidelijke instructies maken! Hopelijk houden ze zich er aan, ook lastig om er anders wat van te zeggen...
benieuwd hoe werken weer bevalt, voor de klas ben je in ieder geval goed afgeleid!
CB zegt: je doet het goed en ga zo door, het wordt vanzelf minder erg. Kinderarts en huisarts zeggen dit ook. Maar ja, als je er middenin zit is accepteren en afwachten moeilijk en anderen geven allemaal weer andere adviezen, dus je blijft toch zoeken.
Mamavanmees, lijkt me best ingewikkeld douchen als je in je eentje bent. Dus daar ook krampjes? Net infacol gehaald en we proberen nu Hipp kunstvoeding.
Goeie tip van de handschoen en welkom gebruiker!
Merken jullie iets van sprongetjes trouwens? Met 6 en 8 weken zouden ze die moeten hebben.

Hier ook huilen na badje/tummietub/ douchen. Wij badderen 3x per week! Hij vind vooral het afdrogen wanneer hij op zijn buik ligt verschrikkelijk, als hij op zijn rug wordt gedraaid kalmeert hij en geniet hij van het afdroogritueel,  masseren,olie smeren, haartjes kammen! 
@lepeltjelepeltje: douchen doen wij geregeld! Ik op een douchekruk en mijn man gewoon staand! Hij vindt het geweldig en geeft geen krimp, in badje nogal vaak na 5 min er genoeg van! Gebruik geen zeep tijdens het douchen met je baby! Daar worden ze glibberig van. Huid op huid zonder zeep is stroef en dan kan hij niet wegglibberen! Wij doen het wel altijd samen! 1 die doucht en 1 die onze zoon aanpakt en snel afdroogt! 
@gebruiker:Zo'n lange washandschoen is idd een goed idee! Ik zag ze laatst liggen en zat te twijfelen maar later thuis spijt van dat ik hem niet heb gekocht!
@SMK: Spannend weer werken! Ik ben ook leerkracht! Heb jij ook je zomervakantie terug gekregen? Ik heb echt mede daardoor superlang verlof! 6 weken zonervakantie + 1 week herfst + 16 dagen overtijd!  Dus 9 weken extra! Zo lekker! Bijna een half jaar verlof! Ik hoef pas eind november weer te beginnen! Dat is dan wel goed geregeld in het onderwijs? 
Ik heb het idee dat wij vorige week een sprongetje gehad hebben! Hij was de 2dagen huilerig, hangerig en wou constant eten! Deze week ineens veel meer brabbelen en echt heel veel gericht lachen en contact zoeken! We zien echt een verandering in ontwikkeling! Jammer alleen dat het slaapritme ook veranderd is en hij nu weet vaker s'nachts komt?! Maar ach ik kolf toch nog elke nacht dus prima?! 

Gebruiker, wat handig zo'n handschoen! Ik heb 'm meteen besteld, haha. We hebben niet zo'n grote badkamer dus het is een hele organisatie om te badderen, douchen gaat dan soms net wat sneller. 
Mama van Mees, nee hoe dichterbij de datum komt hoe meer ik er tegenop zie, haha. Ik krijg een zadelkruk in de klas zodat ik niet al te lang hoef te staan en ik niet hoef te bukken als ik de klas rond ga maar gewoon al rollend langs de tafels kan. Hopelijk lukt het! De fysio ziet het wel zitten. Eerst weer een paar weken werken en dan misschien het sporten opbouwen. Ik mag nu in ieder geval al wel zwemmen. 
Lepeltjelepeltje, ik heb soms wel het idee dat ze af en toe een regeldag heeft, ookal geef ik flesvoeding! Deze week is ze bijvoorbeeld ineens meer wakker, zonder jengelig of vervelend te zijn. Ze ligt dan in de box of we kletsen een beetje. Tijdens het wandelen blijft ze ook wakker. Ze heeft dan ook geen honger maar ligt gewoon een beetje rond te kijken. 
Nomade, ja ik krijg ook de zomervakantie terug, maar wij hebben uit financiele overwegingen besloten om deze gespreid op te nemen, elke week 1 dag. Zo krijg ik volledig uitbetaald maar heb ik wel een extra dag vrij in de week. Ik begin nu wel een beetje de nadelen te zien van werken in het onderwijs.. Wat als ze ziek is? Mijn man kan wel makkelijker weg op zijn werk maar zit soms ook in het buitenland..

Onze dochter gaat ook mee onder de douche, alleen kan dit alleen als we samen thuis zijn. De 1 gaat alvast onder de douche staan, en de ander kleed haar uit. De eerste keren vonden wij het overpakken ook spannend, glibberig en bang dat je haar laat vallen. Maar op ten duur krijg je er wel vertrouwen in! ???
Onze dochter geniet er enorm van! warm & huid op huid contact. We hebben o.a. een regen douche, dus er komen wat sputters in haar gezicht, ze vind dat helemaal niet erg, als we haar omhoog doen (zoals bij een boer) dan ligt ze ontspannen te genieten, en kan ik haar haar wassen. Ik was haar ook met zeepvrije wasgel van naïf, en spoel haar daarna weer af, glibbert niet heel erg, en als ik het spannend vind dan hurk ik in de douche om haar over te pakken op bijv. Andere arm, voelt dan vertrouwd als je niet zo ver van de grond bent ?
wij vinden het veel handiger en sneller dan een badje, maar in bad geniet ze ook van dus dat doen we ook zeker.?
uit de douche vind ze vreselijk! Huilen... koud (denk ik) & eigenlijks wil ze er niet onder vandaan. ?
dus al met al, hoe vaker je samen doucht hoe meer je vertrouwen krijgt.
onze dame is alweer bijna 9 week!! En slaapt al 1,5 week door (8u achter elkaar) en moeten haar soms wekken om 6u voor een fles,hopelijk blijft ze dit doen ?
En kan iemand mij even vertellen dat het goed komt??? Ben deze week een hele week alleen met haar, man is (ver)weg voor werk, en vind het gek genoeg spannend! En ook wel zwaar om alles alleen te doen, ik keek uit naar de momenten dat hij weer thuis kwam, even relaxt alleen kunnen douchen en dan deed hij de flessen ‘s avonds. 
Morgen moet ze ook nog naar het CB voor prikken... kinkhoest vaccinatie al gehad met 4 week (was een melding in de buurt) en daar heeft ze geen last van gehad. Hopelijk gaat het morgen ook goed!
vind het leuk om hier te lezen hoe het met jullie gaat, slaapt jullie kleine overdag ook nog veel? Hier slaapt ze soms overdah ook heel veel, en soms wat minder, maar tot nu toe wel een slaapkoppie!!
en... gelukkig is haar baby acne weer weg en is ze weer super mooi & zacht??

@botw
Het komt goed! Je kan het. Het is makkelijker als je met zijn 2 bent, maar spreek uit ervaring? het is goed te doen. Douchen doe ik als de kleine slaapt. Weet niet of je babyfoon hebt, maar die kan mee in de badkamer als je dat prettig vind. 
Als het weet wanneer kleine onrustig is, als het dat is dan hou je er rekening mee met eetmomenten. En samen gewoon lekker genieten van tijd samen.
Mees begint steeds meer wakker te worden, lacht veel en volgt graag. Vind het heerlijk in zijn schommelstoel. 
Ben nu wat zoekende qua flessen .  Hij krijgt 6x 120 water + poeder, overdag drinkt hij flesjes soms niet leeg tot 20 cc, rond 19 uur heeft hij nog meer honger en is erg aan het zoeken. Slaapt pas rond 21.30 uur. En is dan moeilijk wakker te krijgen tussen 22 en 23 uur en drinkt helft van de fles.Dus probeer nu rond 19 uur fles van 150 te geven en kijken  hoe hij het dan doet. Ben benieuwd. Hadden net leuk ritme haha

Mama van mees: aaah thanks!! ? bedankt voor de steun.?
Heb vandaag ook gedoucht met de babyfoon, ze lag beneden in kinderwagem, maar na 10min. begon ze te huilen(speen kwijt) dus moest snel afdrogen en kleren aan haha. 
En lastig hé die flesvoeding schema’s! Ik ben over gegaan op 5 flessen overdag i.v.m. Doorslapsn, en ze drinkt dan de 120cc (135cc) om de 4 uur leeg. Met haar 4,3 kilo komt ze zo wel aan de juiste hoeveelheid voeding.
Ik had nog Omneo maar ze wou niet meer dan 100cc hebben... en aangezien ze ‘s nachts niet kwam moest ik om de 3u overdag, en begon ze van te spugen en geen honger. In overleg met CB heb ik nu half/half de omneo en de standaard, en mevrouw drinkt nu haar 135cc flessen leeg en heeft er soms niet eens genoeg aan. CB maar zeggen dat het vast niet aan de Omneo lag.... toch bijzonder dat ze nu weer beter drinkt. 
Probeer me ook aan het schema te houden, maar soms heeft ze we wat eerder honger maar dan is meteen alles in de war? 6u / 10u / 14u / 18u / 22u
wat ik wel wennen vind is het wakker blijven voor de laatste fles, sliep normaal altijd vroeg, en incl. Half uur omhoog en rustig drinken i.v.m. Reflux, lig ik elke avond laat te slapen, mis het soms wel, op bed gaan wanneer ik wil ?

Wij gaan vaak al naar bed en zetten dan de wekker om hem wakker te maken. Kun je ook overwegen! Of is zij dan ook wakker? 
Het was hier vannacht weer feest, eergister ook al... hele nacht onrustig en hij kwam veel eerder dan anders en daarna niet meer geslapen. Denk een sprongetje icm krampjes. Maar gostermacht was wel normaal, dus snap er niks van! Wel vervekend dat hij dan helemaal niet meer slaapt en wij dus ook niet. Uiteindelijk geeft hij nog een tijd op mijn borst gelegen en heb ik nu weer een kapotte rug ?
Wij doen nu 90 min wakkertijd voor ik m weer op bed leg. Over het slapen valt nog weinig te zeggen... gisteren sliep hij voor t eerst overdag en ook savond al vroeg, maar dan de nacht weer gespookt. Een ritme zou wel fijn zijn!

Lepeltjelepeltje ritme is inderdaad fijn, maar wel lastig! Vanmorgen kwam onze dame ook een uur eerder, en wou eigenlijks de fles om 6u laten, dan heb je ‘s avonds de laatste fles om 22u, maarja als ze eerder honger heeft dan geef ik haar de fles, maar nu krijg ze dus 21u de fles en zal ze morgen weer eerder wakker zijn? Zal straks overleggen met CB hoe je toch wat een vast ritme kan krijgen. 
Overdag slaapt ze trouwens meer dan in de avond uren, ‘s avonds slaapt ze onrustig, of is ze wakker. en na de laatste fles valt ze dan vaak wel als een blok in slaap, ik zie daar het voordeel maar van, maar soms is de avond ook een moment dat je even tv wil kijken, en chillen haha. 
Wel grappig om te zien hoe snel het gaat... laatst bij het CB was een baby van 2 week, zo ienie mienie! Dan is onze meid al een stuk groter terwijl wij haar nu nog steeds klein vinden. Maar als je zo’n jonge baby ziet dan zien je pas hoe snel het is gegaan. ?
moet eerlijk bekennen dat ik het nu allemaal leuker vind dan het pasgeboren tijdperk. Maar dat komt ook dat ik mij lichamelijk goed voel.
trainen jullie trouwens netjes elke dag jullie bekken? Ik voel soms wat druk bij het plassen, maar voor de rest niks dus vergeet het vaak?moet soms echt even erom denken dat ik paar keer aanspan?

Terug
Bovenaan