Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

@lepeltjelepeltje
Ik las je bericht over het moeizaam slapen en krampjes.
Bij ons hebben de Sab Simplex druppels enorm goed geholpen, deze kun je online bestellen. Ik gebruik ze bij mijn dochter van 6 weken. Ze kan er echt beter door boeren en er komt minder lucht in haar buikje. Ook de Dr Brown fles gebruik ik, maar wellicht geef je BV?
Waar ik ook veel aan heb gehad: babysounds als je baby niet kan inslapen. (Het is een app)
Soms hebben ze even wat geluid of ruis nodig (zoals in jouw baarmoeder). Ik zweer erbij! ;) 
Als mijn zoontje niet kon slapen, hielp een wasmachine naast zijn bed heel goed haha! Ik heb het als app op mijn mobiel/tablet.

MSK: voor als je kind ziek is, we hebben recht op zorgverlof! Staat heel duidelijk op site van AOB hoeveel uur recht je erop hebt!
Dat heb je ook slim geregeld die uren verspreiden! Had ik zelf nooit aan gedacht! Ik ga mijn betaald ouderschapsverlof inzetten 1 dag in de week de eerste periode! Verder blijf ik 4 dagen werken! 
Zijn zeker nadelen qua werken in het onderwijs! Vroege uren op, late thuis en veel thuis s'avonds, weekends nog aan de slag! Dus ik zal gaan ervaren hoe alles te combineren. Ik zit over 4 jaar dat ik in een andere provincie werk dan dat mijn kind naar school gaat! Andere vakantieweken! Ik zal dus een andere school moeten gaan zoeken! 'Gelukkig' is er genoeg tekort aan leerkrachten in onze regio dus ik heb zo weer een baan!
i-G: wij gebruiken ook babysounds! Bij ons werkt de stofzuiger het beste? Maar vaak ook zachtjes sussen in het oor! Lijkt op het geluid van bloed dat door de aderen gepompt wordt is mij verteld!
Vandaag eerste prikje gehad! Wat deed ons manneke het goed! Een kort huiltje maar al heel snel weer rustig! Nu even afwachten hoe hij zich gaat voelen vanavond! 
Wat is jullie ervaring?

Nomade, echt? Dan ga ik dat nog eens nazoeken! Ik werk ook in een andere gemeente, dus zal over 4 jaar ook verder moeten gaan kijken. Ik denk erover om volgend schooljaar in de flexpool te gaan en kortdurend invalwerk te gaan doen. Niet ideaal, maar geen cito's, 10minutengesprekken, studiedagen, vergaderingen.. 
De prikjes vielen bij onze dochter reuze mee. Ze had 's avonds wat verhoging maar prima geslapen 's nachts. Vrijdag was ze iets hangeriger en kwam ze wat vaker voor een flesje maar verder niet. Dus dat is wel fijn!
We zijn deze week begonnen met onze dochter structureel op hetzelfde tijdstip wakker te maken, omdat ik over 1,5 week weer moet werken en we dan allebei tussen 7.00 en 7.30 de deur uit moeten zijn. En ik heb zowaar het gevoel dat ze uit zichzelf een beetje ritme heeft! 's Ochtends een kort slaapje, daarna een lang slaapje, daarna een kort slaapje en 's avonds is het vooral geen slaapje ;-) Maarrrrrr.. het kan morgen zomaar weer anders zijn 

Mijn zoontje is 28 juli geboren.
wat een rijkdom, elke dag leren we hem beter kennen. Het is een gezelschapskind en in de avond begint die lekker mee te brabbelen. Paar geluidjes maken en om zich heen te kijken.
het eerste gedeelte van de nacht slaapt die 5 uurtjes ongeveer en daarna weer 3 uurtjes.
het bekende huil uurtje hebben we ook al gehad en soms komt dit nog wel eens terug. 
Het naar bed gaan gaat steeds makkelijker en soms ligt die nog wat te mopperen haha

[quote quote=10244490]@lepeltjelepeltje Ik las je bericht over het moeizaam slapen en krampjes. Bij ons hebben de Sab Simplex druppels enorm goed geholpen, deze kun je online bestellen. Ik gebruik ze bij mijn dochter van 6 weken. Ze kan er echt beter door boeren en er komt minder lucht in haar buikje. Ook de Dr Brown fles gebruik ik, maar wellicht geef je BV? Waar ik ook veel aan heb gehad: babysounds als je baby niet kan inslapen. (Het is een app) Soms hebben ze even wat geluid of ruis nodig (zoals in jouw baarmoeder). Ik zweer erbij! ls mijn zoontje niet kon slapen, hielp een wasmachine naast zijn bed heel goed haha! Ik heb het als app op mijn mobiel/tablet.[/quote]
Wij gebruiken nu Infacol, volgens mij helpt dit ook! Anders ga ik sab simplex bestellen, dank je! De dr Browns fles hebben we lang gebruikt, maar hij kan hier niet goed uit drinken dus nu overgestapt op Difrax. Misschien weer terug na de tongriembehandeling dinsdag. Ben erg benieuwd!
MamavanMees, ik vind het ook al wat leuker worden nu! En denk over paar maanden nog meer. Hoe gaat het nu met de flessen? Kleine hier heeft ook moeite met de laatste beetjes, laat ze bijna staan. Heb je alcwat bedacht op het ritme? Ik twijfel ook heel erg, hij krijgt om 19.30 een fles, gaat rond 20.30/21.00 slapen en dan maken we m wakker om 22.30 voor een fles en dan komt ie om 3 of 4 uur. Dat wakker maken vind ik heel erg moeilijk (de angst dat ie daarna niet meer gaat slapen is nog steeds heel erg groot), maar anders komt ie waarschijnlijk om 1 uur ofzo en dan weer om 4 of 5 uur... benieuwd of ik het anders kan organiseren (op den duur) en of dat wakker maken nou wel of niet handig is. Liefst wil ik natuurlijk dat hij langer aan een stuk gaat slapen in plaats van steeds om de 4 uur komen. Maar of ik hier invloed op kan hebben? Een fles ophogen, een tijd veranderen, het juist meer aan hem overlaten en juist niet wakker maken, de nachtfles juist iets afbouwen (doe al vaak een schepje minder omdat hij zo traag drinkt)... 

Oh en MSK, wat fijn van dat ritme! Hoe oud is je baby? En ik ben benieuwd: wat is een kort slaapje en wat een lang slaapje? 
En voor iedereen: wat doe je met je baby als ie wakker is? Spelletjes, op schoot, in de box... ben benieuwd. 

@lepeltje lepeltje
Wat je omschrijft kan ik me helemaal in vinden.. over 2 weken naar het cb, zal eens horen wat hun advies is. Het is een puzzeltje
Mees gaat als hij wakker is, of even op schoot of in de schommelstoel/ wipstoel of in de box met muziekmobiel erboven. Maar mees is niet zo heel lang wakker. Die red het soms niet eens een uur lang na de voeding. 

@lepeltje lepeltje
Wat je omschrijft kan ik me helemaal in vinden.. over 2 weken naar het cb, zal eens horen wat hun advies is. Het is een puzzeltje
Mees gaat als hij wakker is, of even op schoot of in de schommelstoel/ wipstoel of in de box met muziekmobiel erboven. Maar mees is niet zo heel lang wakker. Die red het soms niet eens een uur lang na de voeding. 

Terug
Bovenaan