Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

@lepeltjelepeltje: hij ligt graag in de box en kijkt,lacht en brabbelt tegen de figuurtjes aan het mobiel, ik loop regelmatig met hem door het huis en benoem veel dingen, laat hem op de grond op zijn buik oefenen om zijn nekje sterker te maken, sinds deze week grijpt hij naar dingen dus heb ik een aantal in zijn buurt ( 3) speeltjes om te grijpen! In wipstoeltje lachen,praten en doen we elkaar na! Ik zing veel liedjes en lees boekjes voor!  (oorspronkelijk kleuterjuf?) Ga veel naar buiten, wij wonen tegen de hei/bos dus prachtige omgeving! Met de slaapjes tussendoor s'ochtends een uurtje s'middags 1,5 uur en voedingsmomenten is de dag zo om! 
De avonden zijn vrij lang i v.m huiluurtje(s) vaak lig ik pas 12 uur /half 1 op bed! Nu heeft hij slechte avond/nacht maar dat komt door de prikjes maar dit is voor het eerst dat het s'nachts nog doorgaat! Hij ligt nu op zijn matrasje naast mij en is nu rustig! Hopelijk blijft dit zo?

@lepeltje: de spenen van de difrax kunnen ook op de Dr Brown dus evt kun je een combi maken van beide flessen als je kindje de difrax speen fijner vindt (ik heb het idee dat er bij de difrax meer lucht meekomt dan bij de Dr brown). Maar ieder zn voorkeur uiteraard :)
Evt kijken naar de grootte van het gaatje?
Ik heb begrepen dat de volgorde van klein naar groot = fase 1 van de Brown, de S speen van Difrax, fase 2 Dr Brown. Maar dit weet ik niet helemaal zeker..
Het werkende bestanddeel van sab simplex hetzelfde als infacol alleen voordeel is dat je het in de fles doet ipv vooraf aanbiedt (bij ons tufte ze de helft terug haha). En het is ietsje sterker.

Wij hebben gisteren bij CB tevoren gekregen dat we meer moeten oefenen op de buik  om het nekje sterker te krijgen! Nu doen we dat wel dagelijks maar hij vind op zijn buik liggen niet fijn! Niet fijn is een understatement hij krijst het uit waardoor wij het liever vermijden dan er 5xper dag mee bezig zijn! Wie heeft tips? 
Het rare was dat de vrouw van het CB het voordeed en hij netjes alles deed :) de grapjas!dus zij begreep ook niet  ons probleem! Vanochtend weer met Volle moed aan de slag en ja hoor mijnheertje zette het op het krijsen!
Ik leesdat sommige baby's zelfs slapen op hun buik! Hoe dan?

Hallo juli mama’s 
Mijn dochter is op 20 juli geboren. Ik wil graag meelezen met deze topic.
Meteen een vraagje. Mijn dochter slaapt overdag niet veel. Zij heeft slaapjes van 30/45 minuten. Als ik zie dat ze moe is doe ik haar in haar wiegje in de woonkamer. Na even zeuren valt zij in slaap. Voorheen wilde ze een speen maar nu niet meer. Ze heeft haar duimpje gevonden maar die krijgt zij niet altijd in haar mond. Door haar ongecontroleerde bewegingen. Zij slaapt op haar buik.
In de avond en nacht doet zij het wel goed. Tussen 20u/21u ga ik met haar naar bed en krijgt zij borstvoeding. Dan valt zij half in slaap aan de borst en doe ik haar in haar wiegje op haar buik. Zij wordt dan rond 3u weer wakker en krijgt zij flesvoeding 150cc dan slaapt zij tot 8u of 9u.
Door de dag krijgt zij voornamelijk borstvoeding en 1x flesvoeding van 150cc. Ik ben langzaam aan het afbouwen. 
Iemand die ook tegen het middag slaapje aanloopt en eventuele tips?
Groetjes.

Mijn beide kindjes vinden het hemels op hun buik, en slapen dus het liefst ook op hun buik.
Sinds mijn zoontje op zijn buik 'mocht' slapen en zelf kon oprollen heeft hij geen minuut meer op zijn rug gelegen haha!
Misschien helpt het jouw zoontje als je het oefenen op een speelkleed doet met speeltjes rond hem heen (is ie nu misschien nog wel erg jong voor..), of op de bank liggend op jouw borst? Het helpt soms als je zijn armpjes echt onder zijn borstkasje houdt zodat ie zich iets makkelijker op kan richten. 
En misschien iets te kort door de bocht.. maar neem de adviezen van het CB niet al te letterlijk.. helemaal als hij het nu nog vreselijk vindt, niet te vaak doen zou ik zeggen. Hij kan straks met het spelen in de box of onder een babygym ook echt wel wat inhalen :)

@DM, heb je toevallig al gehoord van de slaapcyclus van een baby? Die is ong  45/50 min en dan worden ze weer lichtjes wakker. Daarna komen ze in een wat diepere slaap. Ze moet dus de 2e cyclus "doorpakken" en dat kunnen veel babytjes nog niet zo goed.
Eventueel heeft ze een iets meer hulp nodig daarmee: een wat meer donkere ruimte/een beetje baby sounds/muziekdiertje als ze lichtjes wakker begint te worden. 
Sommige kindjes doen er echt lang over om dit overdag goed te leren... Snachts maken ze o.a. zelf melatonine aan en gaat het ze makkelijker af..

@I-G
Bedankt voor je reactie maar ik had inderdaad al over de slaap cyclus gelezen. Ik zal het morgen proberen in onze slaapkamer. Maar dan alleen de luxaflex dicht. Want ik had ook gelezen dat baby’tjes ook het dag en nacht ritme door elkaar kunnen halen(?)
Heb jij/jullie je kindje overdag in de woonkamer liggen of in de slaapkamer?

@Nomade
Mijn neefje van 3 en half maand houdt er ook niet van om op zijn buik te liggen om zo de nekspieren te oefenen. Hij is nu al wel wat sterker in zijn nek dan voorheen en hij doet die oefeningen zelden. Ik denk dat sommige baby’s er echt niet van houden. Met de tijd krijgen ze vanzelf wel sterkere spieren door het spelen.

Terug
Bovenaan