Poeh, 2 dagen niet gelezen en veel gemist ;-)
Onze dochter (10 weken) slaapt 's nachts ook als een tierelier en overdag minder. Ze slaapt in haar bedje op haar eigen kamer (slaapt ze al in vanaf de geboorte) of in de wandelwagen als we gaan wandelen. Als ze 'te vroeg' wakker wordt heeft ze vaak ook eerder honger. Als ze goed slaapt leggen we haar na 60-75 min wakkertijd weer in bed (letten goed op signalen: gapen, oogjes wrijven, onrust). Ze huilt dan soms 5-10 minuten en valt dan toch in slaap. Ze slaapt alleen in de wandelwagen als we ook echt gaan wandelen, anders gewoon weer in bed. We maken haar kamer best donker, maar niet pikdonker. Als ze niet goed slaapt gaan we iets met haar doen om te kijken of ze toch nog ergens wil tukken. Meestal dus wandelen (ik heb volgens mij nog nooit zo'n goede wandelconditie gehad). Ik ben benieuwd hoe dat straks bij de opvang gaat, want ik denk niet dat ze daar de hele dag tijd hebben om te wandelen. Ik merk wel dat het elke week beter wordt, dus het is echt een tijd-dingetje!
Haar flesjes krijgt ze nu op redelijk vaste tijden: 7.00 uur (150cc) - 10.30 uur (150cc)- 14.30 uur (180cc)- 17.30 uur (180cc)- en die laatste (150cc) is altijd schipperen. 's Avonds is ze onrustig. Soms werkt het om haar om rond 19.00 nog 60 cc te geven en rond 21.30 de rest. Maar gisteravond is ze om 19.00 gaan slapen en heb ik haar toch om 22.30 nog maar een droomvoeding gegeven. De avond hiervoor hebben we haar om 21.00 de laatste fles gegeven en sliep ze gewoon door (wow!). We maken haar nooit wakker voor een fles, behalve 's ochtends (en dat vind ze NIET leuk...

)
Onze dochter ligt ook amper op haar buik, want als we dat doen komt de halve fles er weer uit. Het komt vanzelf wel denk ik. Ze doet het verder goed dus ik maak me er niet druk om. Het CB moet af en toe maar eens een dagje meelopen voordat ze advies gaan geven denk ik dan ;-) We hebben van kraamvisite een buiktrainer gekregen. Als we haar daar op leggen legt ze gewoon haar hoofd neer en kijkt ze ons aan van 'wat willen jullie nou', haha
https://www.bol.com/nl/p/fisher-price-rainforest-buikligtrainer-met-trilfunctie/9200000037312613/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=kV01fXVDH6SKSJG4aZNF6w.1.3.ProductImage
Lachen doet ze heel af en toe (en daar moeten we dan ook echt moeite voor doen), maar ze brabbelt er wel lekker op los! We 'kletsen' wat af, haha. Ze heeft sinds gisteren ook door dat ze dingen kan pakken met haar handjes!