Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Voornamelijk in de slaapkamer, die is dan wel donkerder dan beneden maar idd lang niet zo donker als in de nacht. 
Er is vaak 1 slaapje op de dag dat ze diep/lang slaapt (meestal na de fles van 12u, valt ze meteen in slaap), dan slaapt ze soms ook wel in de box (in de hangloose)
Ik vind het altijd best wel zoeken, mijn eerste kindje sliep bijna alleen maar in de wandelwagen (ik liep me suf) en dan sliep hij heerlijk! Mijn baby nu wordt al wakker als ik de drempel weer over ben ;)

Poeh, 2 dagen niet gelezen en veel gemist ;-)
Onze dochter (10 weken) slaapt 's nachts ook als een tierelier en overdag minder. Ze slaapt in haar bedje op haar eigen kamer (slaapt ze al in vanaf de geboorte) of in de wandelwagen als we gaan wandelen. Als ze 'te vroeg' wakker wordt heeft ze vaak ook eerder honger. Als ze goed slaapt leggen we haar na 60-75 min wakkertijd weer in bed (letten goed op signalen: gapen, oogjes wrijven, onrust).  Ze huilt dan soms 5-10 minuten en valt dan toch in slaap. Ze slaapt alleen in de wandelwagen als we ook echt gaan wandelen, anders gewoon weer in bed. We maken haar kamer best donker, maar niet pikdonker. Als ze niet goed slaapt gaan we iets met haar doen om te kijken of ze toch nog ergens wil tukken. Meestal dus wandelen (ik heb volgens mij nog nooit zo'n goede wandelconditie gehad). Ik ben benieuwd hoe dat straks bij de opvang gaat, want ik denk niet dat ze daar de hele dag tijd hebben om te wandelen. Ik merk wel dat het elke week beter wordt, dus het is echt een tijd-dingetje!
Haar flesjes krijgt ze nu op redelijk vaste tijden: 7.00 uur (150cc) - 10.30 uur (150cc)- 14.30 uur (180cc)- 17.30 uur (180cc)- en die laatste (150cc) is altijd schipperen. 's Avonds is ze onrustig. Soms werkt het om haar om rond 19.00 nog 60 cc te geven en rond 21.30 de rest. Maar gisteravond is ze om 19.00 gaan slapen en heb ik haar toch om 22.30 nog maar een droomvoeding gegeven. De avond hiervoor hebben we haar om 21.00 de laatste fles gegeven en sliep ze gewoon door (wow!). We maken haar nooit wakker voor een fles, behalve 's ochtends (en dat vind ze NIET leuk... :p)
Onze dochter ligt ook amper op haar buik, want als we dat doen komt de halve fles er weer uit. Het komt vanzelf wel denk ik. Ze doet het verder goed dus ik maak me er niet druk om. Het CB moet af en toe maar eens een dagje meelopen voordat ze advies gaan geven denk ik dan ;-) We hebben van kraamvisite een buiktrainer gekregen. Als we haar daar op leggen legt ze gewoon haar hoofd neer en kijkt ze ons aan van 'wat willen jullie nou', haha 
https://www.bol.com/nl/p/fisher-price-rainforest-buikligtrainer-met-trilfunctie/9200000037312613/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=kV01fXVDH6SKSJG4aZNF6w.1.3.ProductImage
Lachen doet ze heel af en toe (en daar moeten we dan ook echt moeite voor doen), maar ze brabbelt er wel lekker op los! We 'kletsen' wat af, haha. Ze heeft sinds gisteren ook door dat ze dingen kan pakken met haar handjes!

MSK, klinkt heel herkenbaar! Van het slapen. Ook benieuwd hoe het op de opvang gaat. Hij doet nu meestal hazenslaapjes overdag, 10, 20, soms 30 min. Ik vind het heel lastig, het huilen. Zodra hij zn slaapzakje ziet gaat hij huilen. Zo moeilijk. En dan steeds 5 min laten huilen en weer kijken. Soms gaat het dan 2 uur zo. En haal ik hem er maar uit zonder dat ie heeft geslapen. En soms valt ie toch ineens in slaap. Maar zonder huilen valt hij sowieso niet in slaap. Echt lastig vind ik, wou dat hij slapen wat leuker vond. Heb dan vaak een schuldgevoel naar hem toe... maar weet ook niet wat ik anders moet doen om hem in slaap te krijgen.

Gelukkig is mijn dochter niet de enige met haar hazenslaapjes overdag. Ik heb het idd geprobeerd om op mijn slaapkamer wat donkerder te maken. Alleen dan slaapt ze ook 30/45min. Heel soms wat langer. Afgelopen 3 nachten slaapt ze van 19/20u tot de volgende dag 7/8u ochtend. Ik weet niet hoe ze het vanavond gaat doen. Maar ik geef borstvoeding en in de middag krijgt ze 1 fles van 150cc +5schep kV. In de nacht kreeg ze eerst ook een fles van 150cc KV.  Maar afgelopen nachten dus niet. Dus de hazenslaapjes overdag zijn minder erg alleen vind ik het soms lastig om een baby van 8 week de hele tijd te vermaken. 
@lepeltjeleptje klinkt inderdaad lastig qua slapen. Ik hoop voor je dat je zoontje snel zijn slaap kan krijgen. Geef je bv of kv? Ik laat soms mijn dochter aan mijn borst sabbelen totdat ze half in slaap valt. 
Zijn er ook mama’s die bezig zijn om vab borstvoeding over te stappen naar flesvoeding? Ik wil daar namelijk volgende week mee starten. Alleen vind ik het lastig hoe veel fles voeding ze nodig heeft. Ik weet dat je daar een rekensommetje van hebt maar ze komt vaak nog onregelmatig qua tijden om te eten. 

Ik geef geen borstvoeding meer, heb het heel langzaam afgebouwd (kolfde de laatste weken, daardoor wel een idee wat hij bodig had). Hoe oud is je kindje nu en wat weegt ze? Ik zou gewoon steeds 1 voeding per week vervangen als dat lukt. En dan een fles van 150 ml maken en kijken wat ze drinkt. Mijn zoontje is 10 welen en krijgt nu 6 a 7 flessen van 120/150 ml en drinkt daar meestal 100-130 van. 

Oh en dm, haal je haar er altijd uit na een hazenslaapje? Ik probeer vaak nog om hem weer in slaap te krijgen (speen erin en steeds 5 min huilen en dan weer troosten). Soms werkt dit. En het lijkt steeds vaker te werken! En ik ga ook nog wel minstens 1 slaapje per dag wandelen.
wat heerlijk trouwens ze dat doorslaapt! Lijkt me ook wel bizar, dan zie je je kind zo lang achter elkaar niet! Maar die voeding van 3/4 uur snachts mag mij nu ook wel wegvallen :). Vooral omdat hij daarna alweer om kwart voor 7/7 uur komt de laatste dagen. 

Het afbouwen ging zonder problemen? Ze krijgt nu al een aantal week 1 fles in de middag. Eerst was het 120 maar nu 150. Ik wilde vandaag beginnen met nog een voeding te vervangen maar mevrouw weigerde de fles. Ik hoop morgen dat ze wel wil. Ze is nu 8 1/2 week en weegt 6,1kilo. 
En over het slapen zal ik ook gaan proberen en volhouden. Als je met je zoontje wandeld hoe lang slaapt hij dan? Mijn dochter ook maar 30/45min.
Maar het was heel fijn de 3 nachten dat ze doorsliep tot afgelopen nacht. Toen kwam ze om 1.30 en heeft ze 100cc gedronken. Maar was ook wel raar om haar zo lang te zien slapen. Ik werd wel paar keer wakker om naast mij te kijken. Ze slaapt nog in haar wiegje naast mij. Slaapt jou zoontje ook nog op jullie kamer? Ik wil binnenkort gaan beginnen om op haar kamer te slapen. 

Nog een vraagje. Welke KV gebruiken jullie? 
Borstvoeding is namelijk best zoet. (Die van mij dan) en ik geef nu nutrilon maar die smaakt echter niet zoet en ruikt ook niet zo lekker. Ik had namelijk gelezen dat hero het dichts bij de smaak van borstvoeding komt(?) iemand ervaringen?

Terug
Bovenaan