Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

He Zoe! Leuk dat je er weer bent!
omrollen doet ie echt nog niet hoor! Ook geen pogingen. Hij is wel sterk met zn mel en wil alleen maar zitten, liggen is stom, haha. Hij is nu 14 weken en volgens mij is de horrorsprong 4 begonnen... al 3 nachten op rij continu wakker en kreunen. Ben doodop. Ook is hij wat minder vrolijk. Drinken gaat vooralsnog goed.
Hij heeft wel zn vaccinaties gehad deze week, maar daar was hij verder niet ziek van, dus denk echt die sprong...
ik werk weer sinds deze week en vind het heerlijk! Werk nog maar 2 dagen dus goede combi van thuis en werk! Even hoofd bij iets anders. Voel me ook normaler daardoor, weer andere gesprekken enzo. Misschien dat dat ook bij jou helpt Zoe, iets anders doen, even het moederschap doorbreken! 

Dames wat leuk om te lezen dat het ongeveer bij iedereen hetzelfde gaat. Ik geef nog steeds borstvoeding maar door het CB krijg ik tegenovergesteld advies dan wat ik lees en hoor van een lactatiekundige dus dat maakt het niet eenvoudig. Op het CB zeggen ze dat ik ivm iets mindere groei kunstvoeding ipv borstvoeding moet geven 2x per dag maar dat wil ik nog niet want wie zegt dat ze wel iets meer groeit van kunstvoeding? Lastig want ons kindje doet het verder goed is actief en slaapt redelijk goed.
Sinds 2 weken gaat ze naar de opvang nu zit ik met een vraag, de dag naar de opvang wilt ze in de nacht veel drinken en is ze onrustig. Een speen wilt ze dan niet alleen de borst. Daardoor is het nu al 3x voor gekomen dat ze daarna alles eruit spuugt. Dat vind ik moeilijk om te zien. Zelf heeft ze er geen last van maar ik weet niet zo goed hoe ik daar het beste mee om kan gaan? Ik denk dat het met de vele prikkels te maken heeft maar ze spuugt pas de volgende ochtend om 7u. Wat zouden jullie doen?
Verder begin ik volgende week weer met werken. Daar leef ik wel al een beetje naar toe, even iets anders om over te praten. Ik werk onregelmatig dus ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen met de weinige slaapuurtjes in de nacht.

Hoi Limburgs kindje,

is het de curve van het CB of de who curve waar de mindere groei zichtbaar is?  Als je kindje verder alert en vrolijk is en goede plasluiers heeft en je zelf een goed gevoel hebt zou ik daar naar luisteren. 
Sowieso weet een lactatiekundige een vele malen meer van borstvoeding dan Cb aangezien die er een jaar specifiek voor hebben geleerd en de arts van het CB niet. 
Ik heb verder alles weer bijgelezen liep goed achter ? Hier sinds deze week weer aan het werk. Vind het fijn om weer aan de slag te zijn en kolven gaat ook goed. 
zoonlief slaapt opzich prima. Zit alleen geen regelmaat in haha. Ene keer ‘s nachts prima andere keer nog wel een voeding. Soms om 20.00 uur al de lange slaap in en soms om 23.00 voeding en dan lange slaap. 
Hoe lang zijn jullie kindjes wakker tussen de voedingen? Die van mij soms maar 1 uurtje en een andere keer wel 1 uur en 45 minuten. 

Nou bij CB buigt de lijn niet echt en bij de who wel een beetje. Ik maak mij er ook niet echt zorgen over omdat ze alert is en goede plasluiers heeft op een dag. Wel sta ik er van te kijken dat het CB dan zulk advies durven te geven ik denk dat menig vrouwen hierdoor eerder stoppen met borstvoeding geven. Eigenlijk best slecht. Maar dat is afdwalen van het onderwerp. Nou dan ga ik gewoon verder zoals ik deed en dan zie ik komende maandag wel hoe de groei is dan hebben we de 3 maanden check met de arts van het CB.
Mijn dochter slaapt overdag ook maar steeds een uurtje en bij goed geluk 2 uur maar dat is meer een uitzondering. Behalve na de voeding van 19u/20u dan kan ze ineens doorslapen tot of 23u/00u of zelfs tot 1u/2u. Daarna komt ze weer netjes om de 2u/3u.

Lijkt me wel pittig, LimburgsKindje, de nachten nog elke 2/3 uur op. Dat is nu ook even bij ons zo, sprongetje ofzoiets, en ben meteen weer gesloopt! Ontwen je dan snel. Ik zou ook lekker doorgaan met borstvoeding hoor! Heb ook ondervonden hoe onzeker je (gemaakt) wordt terwijl het eigenlijk niet nodig is. We willen dingen veel te veel controleren nu met voeding en slaap. Zelf ben ik overigens ook een enorme controlfreak haha, dus ik ben precies zo. Je weet dat je een baby moet volgen, maar toch blijf ik proberen er invloed op uit te oefenen door voedingstijden, hoeveelheden, etc.
Enige waar ik echt heel erg achtersta is de hoeveelheid dutjes en slaap. Hij kan gewoon maar een uur wakker zijn tussen de voedingen en dan is hij weer moe. Bij de opvang stonden ze daar van te kijken, maar beter leggen ze hem op bed, want anders heb ik een oververmoeid kind. 

@limburgskindje Consternatiebureau, zo worden ze ook veel genoemd. Al heb ik wel goede ervaring de 2x dat ik geweest ben. Gezond boerenverstand werd er gezegd, daar houd ik me maar aan vast.
Blijf onzeker over de voedingen pfff. Soms wil ze echt niet meer drinken. Dan twijfel ik weer of ik niet weer 6 voedingen moet gaan doen. 5 nov weer naar CB zie het dan wel weer.
Eef zit in de 3e sprong (11.5wkn) 1 dag heel erg huilerig pfff vermoeiend zeg. Nu weer der vrolijke zelf gelukkig. Ze heeft wel echt weer veel geleerd. Grijpen naar dingen doet ze graag nu, weer nieuwe geluidjes en ze probeert om te rollen. Dat lukt er alleen nog niet, maar verwacht dat het niet lang meer gaat duren. Dus durf der nergens meer te laten liggen als ze eraf kan rollen.
Qua slapen. Ze wordt tussen 7-8u wakker dan doet ze een slaapje tussen half 10 en half 11. Dan tussen 13-14u, rond uurtje of 17u en vlak voordat ze gaat slapen 20u tot 20.45. Meestal maar 45min. Alleen in de auto of als we aan het wandelen zijn slaapt ze langer.
Vind het moederschap steeds leuker te vinden. Nu ze meer kan en zichzelf ook kan amuseren. Dinsdag weer werken dus, denk dat ik er ook een leukere mama van wordt. Ben het wel eens 'zat' de hele dag zo alleen met der. Dus ik ga er veel op uit haha! 

fijn weekend allemaal!

Zoooo weer even bijgelezen.
Spannend allemaal weer gaan werken. Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel erbij. Ik begin dinsdag weer. Heb van de ene kant idd wel zin om weer wat anders om handen te hebben en weer wat anders te hebben om over te praten. Maar ik vind het ook wel jammer dat ik minder tijd heb met ons meisje.  Was in het begin lichamelijk niet zo fit dus kan nu pas de leuke dingen zoals lekker wandelen enz gaan doen. Gelukkig heb ik tot het einde van het jaar nog elke week een verlofdag en kan ik met 3 dagen beginnen. In januari dan weer 4 dagen. 
Ons meisje is sinds vannacht wat 'ziek'. Flink overgeven. Wisselend koorts. Heeft vd week wel ook spuitjes gehad. Ben ook nog bij de osteopaat geweest, ze heeft verborgen reflux. Begon de laatste tijd vaak helemaal uit het niets paniekerig te huilen. Ze is altijd vrolijk dus als ze dan zo huilt weet ik dat er echt wat is. 

Hoe zijn je eerste dagen gegaan, Kimmy?
en hoe is het met je dochtertje? Ga je iets doen aan de verborgen reflux?
nou onze zoon heeft de 4e sprong gehad denk ik. 1,5 week bijna de hele nacht wakker geweest en overdag ook veel krijsen. Nu is de rust weder gekeerd. Echt bizar die sprongen! Ook net zn eerste verkoudheid gehad, na een halve dag kv... dat belooft wat haha.

Terug
Bovenaan