Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

@Lepeltjelepeltje: Oh wat fijn dat het steeds beter gaat en dat dit nu ook bevestigd is door de arts! En jeetje vanaf 21.00 doorslapen tot 6.00, knap,krijgt hij tussendoor nog de fles?
Vandaag voor het eerst rond 8uur in bed kunnen leggen zonder dat het drama was! Meestal moet hij moe worden bij mij op de bank en kan ik hem pas rond 22.00 in bed leggen!  Net nog rond 23.00  de laatste fles gegeven, hopelijk slaapt hij lekker door! Het wisselt nu sterk! Gisteren 4uur maar dag daarvoor 6.00! Afwachten dus.... 

Nomade, wat vervelend, huilt hij dan savonds veel? Gaat slapen overdag wel goed? Hoe oud is je zoontje? Onze gaat steeds eerder slapen (nu 3 maanden), nu meestal rond 6 uur valt ie al in slaap en slaapt ie dan door tot ergens in de nacht, alleen moet hij dan nog een fles dus maken we hem ergens tussen 19-21 uur wakker voor een fles. Die nacht heeft hij tussen 21-6 uur geen fles gehad. Vannacht was ie dan ineens een stuk of 5 keer wakker, valt dus nog geen peil op te trekken. Wel gerekt tot 5 uur... wie weet slaapt ie binnenkort weer eens door. 

Nomade, wat vervelend, huilt hij dan savonds veel? Gaat slapen overdag wel goed? Hoe oud is je zoontje? Onze gaat steeds eerder slapen (nu 3 maanden), nu meestal rond 6 uur valt ie al in slaap en slaapt ie dan door tot ergens in de nacht, alleen moet hij dan nog een fles dus maken we hem ergens tussen 19-21 uur wakker voor een fles. Die nacht heeft hij tussen 21-6 uur geen fles gehad. Vannacht was ie dan ineens een stuk of 5 keer wakker, valt dus nog geen peil op te trekken. Wel gerekt tot 5 uur... wie weet slaapt ie binnenkort weer eens door. 

Hi dames,

De kleine van mij (13 weken) heeft echt nog nooit doorgeslapen.. Meestal komt hij alleen rond een uurtje of 4, half 4, maar vannacht om 2 en om 5 uur. Ik probeer het ook altijd een beetje te rekken (ook vaak omdat ik dan nog half slaap volgens mij ?), maar het heeft nog niet geleid tot een nacht doorslapen. 

Overdag slaapt hij ook nog niet echt graag in zijn bedje. Een paar weken geleden ineens twee keer per dag een paar uur, maar net zoals met zoveel dingen, had hij daar na twee weken ineens geen zin meer in. Na uren geprobeerd te hebben hem in het bedje te houden kon ik zelf ook wel janken van de stress, en heb ik besloten om er maar weer gewoon even mee te wachten. Hij laat zich nu zo'n twee keer per dag op bed leggen, en slaapt dan tussen de 30 minuten en de 1,5 uur. Kleine stapjes denk ik dan maar :). 'S avonds is het me maar twee keer gelukt, dus daar wacht ik ook nog maar mee. Mini slaapt heerlijk op onze schoot en gaat dan mee naar bed. Hij slaapt, naast de voedingen, wel goed 's nachts en ligt dan meestal wel in zijn eigen bedje (die naast ons bed staat). Ik merkte door het vele lezen dat ik overal al een probleem van maakte, voordat het een probleem was. Het heeft me echt goed gedaan om het allemaal een beetje los te laten.
Wat me ook heeft opgelucht is de beslissing om de borstvoeding af te gaan bouwen. Ik heb nu 3 maanden fulltime borstvoeding gegeven, en ga het in 6 weken afbouwen. Als de kleine over drie weken naar de crèche gaat, hoef ik die drie voedingen niet meer te kolven.
Wat vliegt de tijd trouwens hè? Ik weet nog dat we het over krampjes en bloedverlies hadden toen we een paar weken zwanger waren! 

Hoi allemaal!
Hoe gaat het? Bij ons gaat het goed. Heb nog 1 week verlof ?. Vorige week is Eef voor het eerst gaan oefenen op de opvang en dat ging goed. Stiekem vond ik het ook heerlijk, even tijd voor mezelf. 
Ze heeft het doorslapen ook weer opgepakt ? Om 21u de laatste fles en dan wordt ze rond 7u pas weer wakker. Zo lekker ?
We geven haar nu 5 flesjes, dan drinkt ze ook echt beter. Overleggen jullie altijd met het CB als jullie voeding aanpassen? Ik merkte aan Eef dat 6 flessen te veel was en dat ze meer honger heeft bij 5 flessen. Heb de fles wel wat opgehoogd. Als ik iedere keer moet wachten tot ik een keer bij cb ben dat schiet toch niet op? Hoe doen jullie dat?

Geniet nog van je laatste weekje verlof! Leuk dat je kindje is gaan oefenen. Hier bij ons doen ze dat niet. Gewoon op dag 1 brengen..ben zo benieuwd!! Heerlijk he even tijd voor jezelf.  
Wij hogen flesjes zelf op..zitten nu op 5x150+5 ons zoontje  is morgen 9 weken en weegt 5025gr nu.  CB zei als hij er niet meer genoeg mee heeft mag je met 10cc ophogen. 
Hier gaat het goed :) lekker genieten vab de kleine man! Hij is super tevreden en lacht veel :) 
Slapen gaat prima krijgt nu om 21u laatste flesje dan rond 22u in bed en slaapt tot 5u.
Hoe gaat het bij jullie? 

Goedenavond iedereen!
Hier is het slapen ook nog steeds afwisselend. Eerst sliep ze door maar de afgelopen 2 week komt ze zo nu en dan voor een nachtvoeding. Ze is nu 12 weken. Ik ga maar gewoon met haar ritme mee. Zij krijgt 5x180cc op een dag. De tijden zijn afwisselend. Ik hoop dat za binnenkort weer de nachtvoeding laat staan. Rond 20.30 krijgt ze haar laatste fles maar die gaat niet helemaal op en dan komt ze een uur later de rest opdrinken. 

@saarttje ik had dat ook heel erg dat ik zo veel dingen aan het lezen was dat ik mij al druk maakte voordat er iets was. Ik heb het ook losgelaten. Niet alles was in de boekjes/internet staat is goed om te lezen. 

@Empee geniet van je laatste weekje en ik wacht ook niet op het Cb om advies te krijgen qua voeding. Hun kennen je kindje toch niet. Ik doe het op mijn gevoel. En wat super fijn voor je dat je dochter doorslaapt! Mooie tijden.
Trouwens hoe zijn jullie kindjes nu? Mijn dochtertje laat nu vaker haar stem horen en begint een beetje te schreeuwen als ze aandacht wilt. Ze kijkt ook erg aandachtig als ik aan het eten ben maar dat doet ze al een paar week. Ik kan niet wachten tot de oefenhapjes, volgens mij is ze er echt aantoe.

Hai hai. Even een nachtelijk berichtje van mij :) 
Hier alles zijn gangetje. Raak steeds meer gewend aan het moederschap ookal ben ik nog wel zoekende en / of ik het wel goed doe etc. De kleine man slaapt nu sinds een paar weken vanaf een uurtje of 12 / 1 uur tot ongeveer 7 a 8 uur. Dan kolven en flesje en daarna nog even aan de borst. Soms als ie echt hard beging te huilen en ik geen borstvoeding op tijd heb gekolfd, dan flesvoeding. Geven jullie ook nog borstvoeding (ik dan icm flesvoeding) ? Hij is nu 11 weken oud. Ik had gelezen dat ze dan al omrollen maar dat heb ik hem nog niet zien doen, hoe is dat bij jullie kleintje? Verder heb ik zonet dit topic weer even bijgelezen. Kleine man slaapt ook nog bij ons op de kamer. Vind ik een fijner idee. Gelukkig word ik alleen maar wakker als ie huilt en wilt eten. Hoe zit het verder met jullie onzekerheden over van doe ik alles wel goed? Die onzekerheid zit wel in de weg en gaat vanzelf ookal zeggen mensen..gewoon genieten van de kleine. Niet zo druk maken etc. Ik zou wel meer in het hier & nu willen leven. Laatst had ik een topic hierover gemaakt op het forum maar alsnog blijft mijn hoofd zweven wat ik zonde vind van juist deze mooie tijd. Nou dit was het wel weer haha. Oh en al dames wezen babyzwemmen? Excuses voor mijn vele vragen ;-) fijne nacht. 
Liefs Zoë 

Terug
Bovenaan