Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

Ben ergens blij om dit te lezen want hier dus sinds 8.5 week is het ook weer nachtwerk.. Ben blijkbaar niet de enige haha!
Hiervoor kwam ze netjes ergens tussen half 6 en 7 uur, soms iets eerder als ze om 23u slecht had gedronken maar dikke prima!
Nu dus al een week stipt elke nacht om 4u.... brrr....
Is het bij jullie inmiddels recht aan het trekken?? 

Nou hier nooit doorgeslapen op die 2 nachten na. Ik heb wel een vraagje, wat zouden jullie doen?
vaak komt ie al rond 2 uur. Dan doe ik even speentje in, zodat ik rustig fles kan maken. Maar nu valt ie dan steeds weer in slaap. Ging dan steeds zelf ook maar weer op bed, maar kan dan nief slapen omdat ik denk dat ie elk moment weer wakker kan worden. Meestal gebeurt dat ook na een half uur. Vannacht viel ie toen weer in slaap! Maar had al flesje gemaakt. Even gewacht en daarna werd ie toch weer na half uur wakker. Toen maar wel fles gegeven. Al met al was ik 2 uur wakker. Wat zouden jullie doen? Meteen de eerste keer fles geven? Of proberen vol te houden en géén fles te geven? Hij lijkt niet echt hongerig, maar eenmaal aan de fles gaat die wel helemaal op. En geven jullie snachts kleinere flessen dan overdag? 
Ander ding is dat hij nu snachts heel hard huilt na het drinken, omdat er boertjes vast zitten. Superzielig en is alleen snachts. Eenmaal geboerd is het dan meteen over.
Dan nog iets, wat draagt jullie kindje in bed? Tot nu toe draagt hij een romper met lange mouw, dan in een dunne puckababy mini, lakentje en wollen dekentje. Maar nu is zn kamertje soms 17 graden en denk dat hij misschien nog iets aanmoet over romper. Doen jullie een pyama/boxpakje aan? En geen sokken neem ik aan?

@lepeltje Ik geef altijd even veel. Zie wel wat ze drinkt. Geeft heel duidelijk aan als ze genoeg heeft.
Ze slaapt op dit moment meestal in romper korte mouw, der truitje van die dag, dun slaapzakje, lakentje en dekentje. Wil nu winterslaapzakje gaan kopen en misschien wat boxpakjes als pyjama. Heb wel de verwarming op haar kamertje opgedraaid, vond het ook wat fris. Maar als ik s nachts of s ochtends der luier verschoon is ze lekker warm, dus zal wel goed zijn. Blijf het wel lastig vinden. 
Vannacht was het flesje om 17u hopelijk wordt het langzaam weer later ??

Ik heb bij mijn zoontje ook altijd geprobeerd om een beetje te gaan rekken snachts met een tutje enzo. Om hem te laten wennen om later de fles te krijgen.
Vriendin van me gaf op een duur eerst lauw water ipv meteen de fles. Ik heb het nog niet geprobeerd maar zou dat op den duur best doen als ze straks maar midden in de nacht blijft komen.
Mijn dochter nu wordt echt van de honger wakker dus dat rekken hoef ik nog niet te proberen haha! Dat lukt me max 10 min en dan wordt het enorm huilen.
Ze draagt een romper met lange mouwen met een gewatteerde slaapzak (niet zo'n meeega dikke maar wel dikker dan die jip en janneke vd hema bijvoorbeeld). Als de slaapzak geen mouwen heeft, ook een extra shirt met lange mouwen. In bed ligt een dekentje maar dat is meer voor de vorm, is niet enorm warm.

@lepeltje wat vervelend dat jullie kindje nog niet zo lekker slaapt. Lees zo een beetje mee en las dat het overdag ook wat lastig is soms? Doorslapen is nog helemaal niet erg hoor als dat niet is, zou ik me niet te druk over maken. Maar als je niet het idee hebt dat je kindje honger heeft snachts misschien kun je dan toch vaker proberen te rekken? Uit mijn eigen ervaring merkte ik namelijk dat wanneer ik iets langer wachtte ze toch weer in slaap viel. Niet altijd hoor maar vaak wel. En anders geeft die vanzelf wel aan wanneer de nachten eruit gaan.. misschien is het straks opeens helemaal anders! 
Mijn dochter heeft een romper aan zonder mouwen. Een pyjama en een winterslaapzak. Eerst een dunne slaapzak maar deze dikke voelt ze veel lekkerder warm en slaapt goed! Raam staat snachts open en is 17 graden.
succes!! 

Denk dat rekken het proberen waard is. Als hij echt honger heeft merk je dat wel.
Onze meid draagt in bedje een bokspakje / pyjama/ hele dunne lodger slaapzak met een lakentje en dan dekentje. Op de slaapkamer is het nog best warm 21 / 22 graden zegt de babyfoon. (Warmte blijft in huis n beetje hangen)
Begreep dat het niet te warm mag zijn op de slaapkamer.  
Heb nu op marktplaats puckababy slaapzakjes gekocht. Omdat ze met haar armen buiten de dekens slaapt. Zo kan ik de krabwantjes gebruiken voor haar koude handjes.
Slapen jullie kleintjes nog bij jullie op de kamer? Ons meisje wel nog en laat het ook nog even zo.  

Mijn zoon draagt een romper, puckababypiep en lakentje met dekentje! Ik check vaak s'nachts zijn nekje om te kijken of hij niet koud is maar het is een flinke jongen en heeft vanaf dag 1 zichzelf warm kunnen houden! De kruiken die ik netjes klaar had staan nooit gebruikt ?! 
Hij slaapt nog in zijn mozesmandje die naast ons bed staat! Zodra het mandje echt te klein wordt dan gaat hij naar zijn eigen kamertje! We oefenen nu al weleens tijdens een slaapje overdag zodat de overgang straks niet te groot is! 

Dank voor jullie reacties! Vannacht heeft hij weer doorgeslapen! Van 21-6 uur. Heb hem iets hoger in zn ledikantje gelegd, hij zette zoch steeds af met zn voetjes en kwam dan half onder zn deken vandaan, misschien kreeg hij het koud? Of het was gewoon geluk vannacht, kan ook!
beetje vooroorlogs, maar zijn kamertje heeft geen verwarming. Heb wel een convectorkacheltje, maar met 17-18 graden is dat nog net niet nodig. 
Lief Lizzyluc! We hadden nogal een pittige start inderdaad... maar gisteren bij de kinderarts geweest en nu officieel ‘ontslagen’, hij is geen huilbaby meer! En hij slaapt overdag ook echt heel erg goed nu, ik ben zo blij en trots! Moet nog wel een beetje de afgelopen weken verwerken, het was zo heftig allemaal.
Maandag krijgt hij zijn eerste vaccinaties, is dan 3 maanden. Is dat bij jullie goed gegaan? En maandag begin ik weer met werken! Gek idee maar wel veel zin in en begin maar met 2 dagen, dus dat is te overzien. 

Terug
Bovenaan