Baby’s geboren in juli 2019 ❤️

[quote quote=10227154] Jeetje wat heftig, hoe kwam dat? Heb je het al kunnen verwerken? Gaat t nu hoed met jullie?[/quote]
Hee, het kwam omdat hij blijkbaar niet helemaal was ingedaald waardor hij steeds aan het draaien was tijdens de wennen. Ik bleef helaas hangen op 8cm ontsluiting en verder kwam die helaas niet. Ik ben zeker wel meer dan 10 uur bezig geweest om naar de 10 te komen maar helaas. 

Slapen jullie kindjes dan overdag alleen maar op je buik? Dus je zit dan de hele dag? Of in de draagzak?
De eerste week lagen wij in het ziekenhuis en lag hij dus in een soort van glazen wieg, hij kon niet eens op de buik. Eenmaal thuis sliep hij ook prima zn slaapjes in de wieg. Maar nu wil hij niet meer slapen, alleen op ons of in de draagzak. Dat is op zich gezellig, maar een ritme of af en toe zelf een dutje of wat huishoudelijke taken kunnen doen lijkt me ook wel fijn. Maar dan is het meteen krijsen. 
Ook heeft onze kleine nu spruw! 
En misschien reflux, gisteren naar de huisarts geweest en vrijdag weer. We hebben best een pittige start zo. Hopelijk gaat het snel beter. 
Wel een mooi blog inderdaad! En leuke video’s. Nu misschien nog wat te vroeg voor slaapmethoden dus... 

[quote quote=10228914]Slapen jullie kindjes dan overdag alleen maar op je buik? Dus je zit dan de hele dag? Of in de draagzak? De eerste week lagen wij in het ziekenhuis en lag hij dus in een soort van glazen wieg, hij kon niet eens op de buik. Eenmaal thuis sliep hij ook prima zn slaapjes in de wieg. Maar nu wil hij niet meer slapen, alleen op ons of in de draagzak. Dat is op zich gezellig, maar een ritme of af en toe zelf een dutje of wat huishoudelijke taken kunnen doen lijkt me ook wel fijn. Maar dan is het meteen krijsen. Ook heeft onze kleine nu spruw! En misschien reflux, gisteren naar de huisarts geweest en vrijdag weer. We hebben best een pittige start zo. Hopelijk gaat het snel beter. Wel een mooi blog inderdaad! En leuke video’s. Nu misschien nog wat te vroeg voor slaapmethoden dus…[/quote]
Hier kan ik 6 vd 10 keer mijn zoontje slapend wegleggen. Wegleggen lukte eerst alleen op de buik (op de rug was het schrikreflex nog te veel aanwezig en werd hij meteen wakker) wegleggen kan wel pas als hij regelmatig ademhaalt. Ik leg hem naast mij op de bank, in de box en soms in zijn bedje. Hangt er vanaf wat ik ga doen. De was oid dan in bedje anders lekker beneden bij mij. 
Heb jij hem wel eens weg proberen te leggen op de buik? Je blijft in het begin wel dichtbij om te kijken of hij zijn hoofd kan draaien. Mijn zoontje kan nu zelf zijn hoofd draaien van links naar rechts dus nu durf ik ook wel snel een wasje er in te doen of iets anders kleins buiten de ruimte waar hij slaapt.
Op goede dagen kan ik hem dus wegleggen op minder goede dagen lukt het niet 1x. Dan is het dus draagzak (tula) en doe ik met hem wat dingetjes in huis. Moet wel bekennen dat ik knuffelen nu in de kraamperiode het meest belangrijk vind dus dat andere dingen er soms wel bij inschieten ? oeps.. 
Bij mijn dochter lukte het wegleggen pas na 6 weken die was er eerder niet aan toe. Wat bij haar wel lukte was op bed haar rustig van mij af laten ‘glijden’ dan sliep ze wel door en kon ik er zelf naast ook een dutje doen ? 
ah wat vervelend van de spruw! Heeft hij er veel last van of vooral jij? Misschien dat hij daardoor ook meer nabijheid wil omdat hij zich niet lekker voelt?
De blog van huismuts heeft mij bij de 1e heel erg geholpen om los te laten en te accepteren dat ze veel aan je vast ‘gekleefd’ zitten ? 

@lepeltjelepeltje
Onze dochter slaapt al vanaf het begin in haar eigen bedje. Vooral de routine werkt en toch echt rust, regelmaat en reinheid. Onze mening is spelen mag je in de box en slapen in je bedje. Verschonen, voeden, knuffelen en weer terug slapen. Zitten heus dagen tussen dat ze minder snel in slaap komt of langer wakker is, dan knuffelen we gewoon lekker lang. Iedereen doet toch wat die zelf het beste vind en voor de een werkt weer iets anders als de andere methode. Houden allemaal van ons kindje toch. 

Hallo allemaal, 
Wat leuk een geboren juli topic! Ik had net onderstaand bericht in uitgerekend juli geplaatst maar dan nu ook hier!
Alleerst gefeliciteerd alle juli mama’s met de geboorte van jullie baby’s! Ik moet nog even teruglezen afgelopen 3 weken want ik ben niet online geweest! Dus excuses als ik niet persoonlijk reageer!
Even een tijdje niet geschreven na de geboorte van Luca! Ondertussen is hij morgen 3 weken oud en hij doet het ontzettend goed! Het is een vrolijk tevreden kereltje die doordat hij 16 dagen over tijd was al wat verder is dan zijn 3 weken! We genieten volop van hem! 
Ik ben ondertussen nog herstellende van de onverwachte keizersnee! De wond is goed hersteld maar door het bloed verlies, 2 zakken bloed transfusie , is mijn energie nog erg laag! Ik moet elke middag nog verplicht 2 uren slapen zodat ik s’avonds weer wat energie heb! Zo raar ik ben nooit ziek, in 8 jaar 1x ziek gemeld voor mijn werk, en nu,ik herken mijn lichaam niet meer! Maar volgens de arts heeft het herstel tijd nodig! Daarnaast merk ik dat ik nu de bevalling aan het verwerken ben! Er zijn wat dingen fout gegaan in het ziekenhuis, dat geeft de arts ook toe, die niet hadden mogen gebeuren! 20 uren weeën waarvan 4 uren stormweeën achterelkaar! Ze hadden veel eerder moeten besluiten om in te grijpen! Vooral omdat ik 6 uur op 8 cm bleef hangen! Daarnaast kwamen ze laat erachter dat hij een sterrenkijker was en probeerden ze nog na 19 uren weeën hem te draaien! Ik kon niet meer! 
Heb dan ook een excuses van de verloskundige arts gekregen die verantwoordelijk was! 
Maar nu ontzettend genieten van ons trots! Ze zeiden altijd dat je gelijk verliefd op je kind zou worden! Nou dat heb ik nu ervaren

Hey dames! Ik wilde al dagen/weken hier wat schrijven, maar kwam er soort niet aan toe. Onze Lois is 13 juli geboren met 39+1 na langdurig gebroken vliezen. Kraamweek was super! Maar vanaf t moment dat de kraamhulp weg was, kwamen de tranen. Eerste dagen van geluk. Afgelopen week ook van onmacht/opgesloten voelen (met name vorige week met dat hete weer). Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en dingen plannen op een dag...maar met borstvoeding op verzoek...pfff valt me soms zwaar. Ook ben ik mentaal nog m'n periode voor de bevalling aan het verwerken. Zwangerschapsverlof die eigenlijk door m'n neus is geboord door werk/studie en reorganisatie van m'n man z'n werk met alle stress. 1 dag voor de gebroken vliezen was dat eindelijk afgehandeld. 
Maargoed, moet dan extra genieten van de bevalverlof. Lois doet t goed. Eerst kwam ze mooi iedere 4 uur snachts (overdag 2,5-3,5 uur)maar sinds paar nachten opeens 2,5-3 uur. 1 uur bezig met voeden en luier...wegleggen. soms 2x terug omdat ze met der armen loopt te maaien... aankomend weekend de puckababy piep uitproberen.
Nu zit ik ook weer een half uur te wachten...ze begon soort wakker te worden....maar zet soort niet door. Moet echt leren loslaten om tussendoor wel iets te doen.

@  SaniVdG: wij hebben ook op aanraden van onze kraamverpleegster een puckababypiep aangeschaft! We hebben het nu 2 weken en qua slapen de beste aanschaf! Wij hadden een kleine dirigent die met zijn handjes zichzelf aan het slaan was, zo zielig! Maar na aanschaf slaapt hij een stuk rustiger maar heeft nog wel genoeg ruimte om te bewegen maar niet meer om zichzelf wakker te slaan! Het is ook een beetje een ritueel geworden, zodra de puckababypiep aangaat gaan we slapen! Daar komt nu een soort ritme in! Dus erg fijn! 

Wij hebben ook de puckababy piep op aanraden van de huisarts. 
Afgelopen dagen gingen beter met onze slapeloze zoon, hij slaapt overdag in zn babynestje op de bank, hallelujah handen vrij! En zijn lekker aan de wandel in de draagzak. Maar afgelopen nacht was hij weer bijna de hele nacht wakker... nu ben ik bang dat zn dagnachtritme weer is omgedraaid, hoop van niet!
lizzyluc, wat fijn dat het bij jullie zo werkt qua ritme en slapen in bed, helaas hier niet en zowel kinderarts als huisarts zeiden: meebewegen met de behoeftes van je baby. Het maakt nu nog niet uit. Daar houd ik me dan maar aan vast, komt vanzelf goed... maar zelf had ik ook liever een ritme zoals jij! 
Ook drinken aan de borst gaat iets minder, herkenbare gevoelens trouwens Sani. Al meerdere keren gefrustreerd gedacht: misschien moet ik maar stoppen... 
morgen gaat mn vriend weer werken, wel een momentje hoor! Spannend. Hoe gaat t jullie af?  
En logisch Sani, lastig alles mentaal verwerken met zoveel heftige dingen en dan nog hormonen en slaapgebrek erbij. 

Terug
Bovenaan