Baby’s geboren in september

Eefje: bedankt ik ga het eens lezen. Ik drink zelf ook geen melk dus dan ga je wel nadenken van hoezo moet mijn kind zoveel melk ze is gek op water en mist naar mijn idee niks zolang ze niet beter weet. 

Wij hebben een geweldige feest achter de rug met ontzettend veel cadeaus. Meisje had wel wat moeite met de prikkels savonds in bed! Hier ook veel flashbacks naar het jaar eerder we hebben op het tijdstip van geboorte een leuke foto gemaakt met de tijd erbij. 

vanochhend al het speelgoed uitgezocht kan er is een deel naar boven en lekker met een deel spelen. 

Ons meisje is over twee dagen jarig. Vandaag nog een een extra cadeautje gekocht, kon het niet laten. Heerlijk om haar zo te kunnen verwennen! Ik kijk er erg naar uit, de zwangerschap ligt steeds verder in het verleden en straks is het alsof ze er altijd al is geweest. Althans, de tijd dat we met zijn tweeen waren voelt echt wel als laaaang geleden, haha. Tegelijkertijd is het jaar voorbij gevlogen zeg, poeh :)
Wij hebben deze week ook een cadeautje gekregen: ik had gisteren alweer een positieve test in handen! Het is natuurlijk heel pril nog (nu 4 weken) en voor mijn vrienden en familie blijft het nog even een geheim, maar hier kan ik het alvast delen. We boffen enorm en voelen ons ontzettend gelukkig!

Wat leuk Minni! Gefeliciteerd! Moest je ook even schakelen dat het snel weer raak was? Ik moest wel echt even drie keer knipperen met mijn ogen zeg maar. Ook al zijn we er zeer bewust voor gegaan, je houdt er toch rekening mee dat het ook langer kan duren. 
Gefeliciteerd voor alle jarigen! Hier is hij alweer een halve maand 1 jaar. Ik vind de tijd echt heel snel gaan. We zijn inmiddels over op één keer slapen (nog niet bij de opvang) maar wel op een onhandig tijdstip. Hij slaapt nu tussen de 2 en 3 uur van 10:00 tot ongeveer 12:30 uur. Opschuiven lukt écht niet. Hij raakt compleet zijn coördinatie kwijt als hij moe is en dat is in ons geval met een kleine klimgeit echt gevaarlijk haha. Hij houdt op zich de middag goed vol maar hopelijk kunnen we het langzaamaan toch een beetje opschuiven. Ook van de opvolgmelk af, voor mijn gevoel is hij nu echt een kleine man geworden. Maar goed, we mogen binnenkort weer aan de babyfase beginnen!

@MariekeSep, ja precies dat! Het is nu nog een beetje onwennig ofzo. Ergens had ik het misschien ook wel verwacht, omdat het bij de eerste ook zo snel ging, toch rekende ik wel op een paar maanden. Maar we zijn er helemaal blij mee zo :) 
Inderdaad een lastig tijdstip voor het slaapje. Lijkt me zo'n lange middag dan! Hoe doen ze dat bij de opvang? Die van ons heeft echt nog twee dutjes nodig. Ik maak haar nu wel in de ochtend na 45 minuten wakker, dat werkt bij ons goed, dan slaapt ze 's middags nog anderhalf/twee uur.

Gefeliciteerd Minni! Fijn dat het weer zo snel raak was. 

Toevallig dacht ik vandaag na over naar 1 slaapje gaan Marieke nadat hij 's middags maar een half uur had geslapen. Er zijn echter ook nog veel dagen dat hij allebei de slaapjes een flinke dut doet. Even afwachten hoe het verder gaat. 

Ons mannetje is morgen 1. Eigenlijk vannacht om 00.51. Ik denk dat ik niet kan slapen tot ik die tijd op de klok heb gezien. ?. Wat was het nu spannend een jaar geleden. Ik heb echt veel flashbacks de afgelopen dagen.
Morgen gewoon een dreumes in huis ipv een baby! Wat een ontwikkeling maakt zo'n kindje door dat eerste jaar. Ik vind het echt genieten. 

Gefeliciteerd met alle 1-jarige kindjes, wat leuk om te lezen over de verjaardagsfeestjes. Ons meisje is 1 oktober jarig, ben hier blijven hangen omdat ik in september uitgerekend was (22ste). Ik ben wel benieuwd of wij ons feestje door kunnen laten gaan met de toenemende corona besmettingen, als het mooi weer is kunnen we misschien wel hetzelfde doen als jij beschreef Eefje klonk als een heel mooie verjaardagsdag. 
Gefeliciteerd Minni met je zwangerschap. Wat fijn zeg, hoe voel je je verder?
Bij ons af en toe 1 slaapje, maar meestal 2. Ik las dat ze rond de 12 maanden ook een slaapregressie hebben waardoor ze 's middags minder slapen en daarna dan vaak toch nog even de 2 slaapjes nodig hebben. Ben benieuwd of dat bij ons meisje ook klopt, uiteindelijk volg ik haar en niet de boekjes hoor ;) 

Ze heeft bij ons wel echt een groeispurt gehad. Was altijd redelijk klein, maar nu heb ik het gevoel dat ze echt geen baby meer is. Ze gaat zonder hulp staan en zet af en toe een paar stapjes, volgens mij kan ze het al maar ze is met alles heel voorzichtig. Klimt wel overal op maar kijkt dan eerst weer met een voetje of ze er rustig af kan klimmen. Zo grappig. 

Hoi allemaal,
Denk dat ik voor het laatst wat gepost had in het topic waar we allemaal nog zwanger waren.
Hoe is het ondertussen met jullie dreumissen? Charlie zit momenteel denk ik in sprong 8. Zodra ik thuis kom word ik belaagd en laat hij me niet meer los. 
Als ik toch even wat wil doen zonder dat hij aan mij hangt zet hij het op een oorverdovend schreeuwen. Daarnaast wil hij alles 'zelf' doen en als hij zijn zin niet krijgt begint hij ook weer te schreeuwen en met dingen te smijten. 
Herkenbaar of niet?    
@minni: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Julesss: hier hetzelfde ik had het alleen niet aan een sprong gekoppeld. Even de vaatwasser uitruimen of eten koken ziet er niet meer rustig in want mevrouw hangt aan m'n been te huilen zo van pak mij op! 

Zelf dingen doen is hier al heel lang gaande. Ik geef er maar gewoon aan toe. Inmiddels wel aan het opvoeden dat er in boze buien geen eten op de grond wordt gegooid. Consequent zijn:)

Terug
Bovenaan