Baby’s geboren in september

Dat klinkt als een gezellige verjaardag Eefje. 

Goede vraag Iris. Ik ben ook wel benieuwd. Hij heeft deze week voor het eerst een paar slokjes karnemelk gedronken uit zijn open bekertje maar verder krijgt hij, buiten twee bv, nog geen melk. Water drinkt hij uit zijn rietjesbeker of een fles. 

Dat klinkt als een top verjaardag Eefje-! mijn dametje is vandaag 1 geworden! Vandaag alleen even visite gehad van ouders/schoonmoeder, a.s. zaterdag vieren we het feestje bij mijn mans werk. Super veel zin in, ik ben blij dat we nog een feestje hebben want ik vind het jammer dat haar verjaardag alweer voorbij is?
Ik heb nog geen gewone melk gegeven, wil ik binnenkort eens gaan doen. Ik ben de borstvoeding de laatste weken af gaan bouwen en geef nu nog 3x per dag (ochtend/middag/avond), binnenkort wil ik de middag er ook af gaan halen en alleen nog ochtend/avond gaan voeden. Ze gaat vele steeds beter eten, maar ik merk wel dat ik het lastig vind als ze een dag minder trek heeft. Voorheen deed ik dan gewoon een extra borstvoeding geven, maar dit wil ik nu dus niet meer doen, want ik wil juist afbouwen . Hoe doen jullie dat; als jullie kindjes een keer slechter eten? Gewoon accepteren of dan toch wat anders/melk geven?

Gefeliciteerd Mientje. 

En het gaat dus goed met het afbouwen van de borstvoeding? Fijn!
Kindjes geven heel goed aan hoeveel honger of dorst ze hebben dus ik zou me niet te veel zorgen maken. Ik twijfel ook wel eens hoor (over het drinken dan want eten doet hij fanatiek) maar de jeugdverpleegkundige benadrukte laatst nog eens dat hij een eventueel tekort aan vocht toch weer 's avonds inhaalt bij mij. 

Nog gefeliciteerd met alle kindjes die al 1 jaar zijn geworden! Wat bijzonder he alweer een jaar geleden. Ik merk dat ik de laatste paar dagen af en toe eens denk, goh vorig jaar ging het zo en zo en werd ik bijna gestript. Net als vorig jaar, nog even geduld voor ons, 27 september wordt hij 1 :)
Melk kan ik geen advies in geven. Hier nog steeds Pepti, maar nu wel elke dag yoghurt of kwark als toetje. Water krijgt hij hier uit zijn rietjesbeker. Die zet ik op de salontafel zodat hij die altijd kan pakken.
Hier loopt hij goed als ik achter hem loop en zn handjes vast heb. En natuurlijk een hoop gestap langs alle randen. Ben benieuwd wanneer hij zijn eerste stapjes aan 1 hand en los gaat zetten. Zo leuk al die ontwikkelingen!

Hier nog 2x een flesje melk.
's Ochtends start met 180 cc + 6 schepjes. Fruit + water                                                        2x boterham                                  Tussendoortje                                              Warm eten (alles met de pot mee) en yoghurt                                                  Avondfles 70-90 cc (uurtje na warm eten) 
Water onbeperkt hele dag door wanneer ze zin heeft, ze drinkt super uit de tuitbeker. Wij bieden verder geen gewone melk aan en gaan dat ook niet doen. Ook niet als ze stopt met de kv. Wij drinken zelf geen melk en hebben de andere kids na 1 jaar ook niet meer gedaan. 
En gefeliciteerd jarigen..!!

Zooo! Voorbereidingen zijn gedaan. Morgen onze kleine meid 1 jaar. Vorig jaar rond dit tijdstip lag ik er anders bij haha. Het wordt prachtig weer dus in 3 shifts kunnen we het heerlijk buiten vieren.
Ben benieuwd hoe dat gezichtje morgen reageert op de slingers en ballonnen. 

eefje ik wil eigenlijk ook geen melk gaan geven. Wat is jullie reden ervoor? Kreeg je veel opmerkingen in je omgeving. Geen idee of het als normaal wordt gezien?

Ha Anemoontje,
alvast gefeliciteerd!
Ik drink mijn hele leven al geen melk.. vond het nooit lekker (en weet ondertussen het verschil tussen fabrieksmelk en melk zo uit de koe.. niet te vergelijken qua smaak!) mijn man zijn astma werd versterkt door melk en inmiddels vat dit artikel het aardig samen: https://oersterk.nu/blogs/waarom-melk-yoghurt-en-kwark-geen-optimale-mensvoeding-zijn/ Persoonlijk denk ik dat we helemaal niet zoveel zuivel nodig hebben,, vooral meer groente. Wij drinken water en thee bij het eten.

Er komen steeds meer kindjes van 1 bij in de groep. Zo leuk!
Ik merk dat ik heel erg aan het terugdenken ben. Vorig jaar had ik mijn eerste nachtje ziekenhuis achter de rug. Nog een paar dagen geduld ?

Terug
Bovenaan