Baby’s geboren in september

Ochtend en avond voeden zijn ook geen belasting eigenlijk he. Ik vind dit ook de fijnste momenten, lekker rustig de dag starten en lekker rustig de dag afsluiten.? Ik heb daar ook geen 'doel' voor, zolang het goed voelt voor ons beiden, vind ik het prima om ochtend/avond door te gaan. Daar ga ik nu dus langzaamaan richting afbouwen, denk dat ik komende weken nog wel even 's middags ook doe en in de tussentijd straks na haar 1e verjaardag langzaamaan gewone melk ga introduceren en proeven zodat ik dat straks kan geven tussen de middag. Iemand die al gewone melk ook geeft? 

@Mientjeeee: wij geven met het middageten ongeveer 100ml gewone melk. Hier wordt het heel goed ontvangen maar hij drink nu al een tijd flesmelk dus hij kan de borstvoeding niet meer herinneren. 
Zijn verjaardag afgelopen zondag was erg leuk. Taart werd hier absoluut niet gewaardeerd haha, geen hap genomen. Hij had liever een zakje knijpfruit en een halve liga. Ook prima! Leuke cadeaus gekregen (loopfiets / kindertafeltje+stoeltje / wegpuzzel / duplo). Tafel en stoel worden nu gebruikt als klimobjecten dus ons kind heeft er weer nieuwe obstacle course objecten bij...

Haha ik zie die obstacle run al helemaal voor me. 

Wij geven nog geen melk (wel kwark). Toen de borstvoedingen eraf gingen hoefde hij er geen fles voor in de plaats. Dus ik denk dat ik wacht met melk geven totdat hij geen borstvoeding meer krijgt. Al is laten wennen aan de smaak misschien wel een goed idee. We hebben nog nooit gemerkt dat hij iets niet lust haha, maar toch. 

Gefeliciteerd inderdaad voor alle kindjes die al jarig zijn geweest! Als ik op mijn werk vertel dat hij bijna jarig is krijg ik steeds van die verbaasde reacties; nu al?? Dat komt helemaal overeen met mijn gevoel ;) 

Vandaag is ook onze zoon officieel een dreumes. Nou ja, vanavond om 23.29. Maar vandaag was het feest. 
We deden twee shifts van ongeveer 2 uur en 5 a 6 personen. Sommige kwamen met kinderen. Was eigenlijk wel heel fijn zo. Niet te druk, aandacht voor iedereen en zo raakte hij ook niet overprikkeld. Het was anders dan ik me vooraf had voorgesteld, minder groots en minder visite, maar wellicht wel fijner zo. 
Het was een fijne dag. Ons ventje is gewoon 1. ?

Zazou: grappig bij ons precies dezelfde reacties op het werk. Ze denken dat je net je kindje ter wereld hebt gezet, maar ondertussen alweer jaar verder. 

Gefeliciteerd prilgeluk! Een jaar verder en overleefd wat een mijlpaal weer. Op naar een beter jaar zou ik zeggen. Jammer hè die maatregelen. Bij ons wordt het feestje ook kleiner met 3 shifts maar het is niet anders gelukkig kunnen er nog mensen komen.

Hoi iedereen! Even geleden voor mij, maar iedereen van harte met jullie kleintjes! Leuk te lezen hoe jullie het beleefd hebben. Onze dame was vorige week jarig en hebben we dit weekend gevierd met de familie van beide kanten. Iedereen in 1x.. 16 volwassenen en 14 kinderen. We hebben een kofferbak picknick gehouden met koffie, thee, fris en wat lekkers. En toen met de hele meute 5 km gewandeld in het bos. Iedereen kon lekker eigen afstand bepalen en de kids, van 0 tot 11, konden lekker hun energie kwijt (rennen, fietsen, gek doen). Daarna hebben we met z'n allen ergens gegeten (voor wie wilde en dat was iedereen). Dat was in een half open schuur, heel gezelllig ingericht waar elk gezin een eigen tafel had. De kids konden heel makkelijk heen en weer lopen naar het aangrenzende speeltuintje. Heerlijke sfeer,in tuin met fruitbomen en heerlijk terras. We hadden prachtig nazomerweer en het was een rijkdom zo met elkaar samen te zijn. En thuis geen rommel.. haha.?
Van ons heeft madam o.a. een tipi tentje gekregen.. dikke hit! Ze loopt verder aan de hand, maar nog niet los. En kletst lekker veel! Poes = poe, mámá, oma, naam van 1 zus. Het is een pretpakketje hoor, wat een gezelligheid.. ?
Wij hoeven ons niet meer bezig te houden met een tweede. Onze derde was een extra zonnestraaltje erbij na heel lang het gevoel dat we eigenlijk compleet waren met z'n vieren.. ? De oudste is onlangs gestart op de middelbare school.. weer heel andere fase!
Maar ik ken het gevoel nog van 10 jaar terug.. 'wanneer een tweede'. Ik was met 9 mnd dus weer zwanger en met de oudste 1,5 kwam nr. 2. Is altijd heel goed gegaan, veel aan elkaar gehad (men dacht vaak een tweeling) en heerlijk met die 2 samen. En die 2e.. daar houd je meteen van..! Nu nr. 3.. en soms wel het gevoel dat het jammer is dat zij dat niet zal hebben met een broertje/zusje.. maar het is goed zo. Drie gezonde kids, een totale rijkdom!
Nu weer tijd voor mij. Fijne balans, ik sport volop, er komt weer ruimte voor ontwikkeling en opleiding.. 

Gefeliciteerd voor alle 1 jarigen ?? wij zijn als laatst aan de beurt, 30 sept. Vind de maand best lang duren ineens, zo'n zin in ?
Om er maar weer eens een praktisch vraagje in te gooien, hoe geven jullie de halfvolle melk eigenlijk? Fles, tuit of rietjes beker, open beker? Hier krijgt hij nu 2x 150 ml fles  waarvan de helft melk en helft water + 2 kv. Ik heb het idee dat hij de fles ook nog wel een fijn momentje vindt. 

Terug
Bovenaan