Baby’s geboren in september

Haha Joyce, wat grappig. Ik wilde eigenlijk ook gaan maar ik dacht dat ik voor gek zou staan met een slapende baby in de kinderwagen. Ik heb wel een boekje voor hem gekocht van Woezel en Pietje Pip. Volgend jaar kan ik mijn lol op en kunnen we eindelijk Sinterklaas vieren :)

Wij zijn niet geweest, want mijn oudsten geloven niet meer. Wel hebben we haar verteld dat Sinterklaas niet bestaat, maar dat ze dit toch weer vergeet en we het de komende 8 jaar weer mee gaan spelen.. Kregen een brede smile terug.. ??
Ze begint nu trouwens een wat bollere toet te krijgen.. De 'bol.com fase' breekt binnenkort dan ook aan! Dat je zo'n lekkere bolle dreumes hebt die nog niet kruipt, maar ook geen baby meer te noemen is.. maar wel lekker doorgroeit.. haha.

Haha Eefje, zijn er ook kinderen die direct in de bol.com fase terecht komen? (Ruim 8,5 pond bij de geboorte) ;)
Nee hoor, gekke is dat ons mannetje op +2 zit qua gewicht maar er helemaal niet dikkig uit ziet. Zijn lengte is gemiddeld dus waar het dan in zit?! 

Zazousept: uiteraard, maar straks gaan ze wat meer uit verhouding. Ten minste.. vond ik altijd.. ?
Net voor extra weegmomentje bij CB geweest. Madam blijft iets afbuigen terwijl ze inmiddels wel meer drinkt op verzoek (maar nog steeds 5 flessen, nu rond de 140-soms 150 cc). Benieuwd wat ze ervan zullen zeggen. Ik zie vooral nog steeds een heel tevreden kind dat 'fijn' gebouwd is.
LadyJ: jij gaf aan dat jullie dochter in dezelfde categorie zat qua gewicht en lengte en dat ze dat okee vonden? Onze dame is nu bijna 11 weken en 57,3 cm en 4862 gram. Het heeft ook te maken volgens mij met het startpunt, dus geboortegewicht en hoe vanaf dat punt het lijntje loopt. Dat was hier 3800 gram. Dus redelijke baby. Mijn oudsten waten 4000 en 4100 gram en gingen op zeker moment ook afbuigen. Nu vindt het CB echter dat mijn jongste dat te vroeg doet. Jouw kindje was misschien lichter bij geboorte en ondanks ongeveer nu even groot/zwaar als die van mij volgt ze mogelijk wel haar lijn. Puur dus door verschil startpunt..? Wordt weer vervolgd..

Eefje: onze dame is met 3830 geboren bijna hetzelfde.
Toen ze bijna 8 weken was prikjes gehaald en weeg en meet moment. Toen 5065 kilo. Uit mn hoofd 57,5 cm. 

Oh ja daar zal dan het verschil in zitten. Wij begonnen op een geboortegewicht van 3300gram. 
Ja heerlijk die bolle wangetjes. Om op te eten ? 
Wij zijn niet bij de intocht geweest en eerlijk gezegd vond ik het zelf wel fijn om nog even te skippen? ik probeer ook een beetje de hoeveelheid cadeautjes te beperken. Mijn familie snapt dat helemaal, maar de schoonfamilie vind het maar lastig en vind dat er een berg speelgoed bij hoort. Lastig? 
Vind het wel echt heerlijk dat we nu langzaam andere tijden in gaan. Krampjes worden een stuk minder, er wordt gebrabbeld en gelachen, 's nachts komen we in een vast ritme en aan slaap toe. Ze slaapt nu ook al een paar uur. Ik heb gewoon tijd over en voor mezelf ?

Hier hier slaan we Sinterklaas ook nog even over. Volgend jaar maar weer :) Zoveel cadeaus gehad (en nu nog want jeetje wat duurt de "kraam"visite tijd lang). Vond het echt niet nodig om het verder nog te vieren. 
verder ook steeds minder te melden; het gaat echt goed op dit moment. Hij slaapt, drinkt, speelt en lacht goed. Een tevreden gezin.. Alleen over 3 weken weer werken, daar krijg ik wel al een beetje de zenuwen van. De gedachte "deze tijd komt nooit meer terug" benauwd me ? meer mensen die dit hebben? 

@ Juffelies: heel herkenbaar! Hier officieel laatste week verlof. Zou eigenlijk vorige week maandag starten maar heb nog “even” een nieuwe baan gevonden in mijn verlof (alsof verhuizen met een 2-weken oude baby niet genoeg was ?). Maandag starten. Aan de ene kant zin in, aan de andere kant hebben we hier zo’n lekker ritme.. 
Siem gaat nu wel al naar de opvang (2 dagen per week), dat konden we niet meer wijzigen. Gaat super goed en hij vindt alles prachtig. Verder gaat hier alles goed, vrijdag alweer 3 maanden oud. De tijd gaat zo vreselijk snel! Morgen naar het cb, ik ben benieuwd. De vorige keer zat hij qua gewicht flink boven de curve maar weet bijna zeker dat dit nog steeds het geval is ?. 

Vraag voor alle niet-eerste-keer moeders, hoe hebben jullie borstvoeding (kolven) afgebouwd? Ik wil na de 3 maanden rustig gaan afbouwen (mag gerust een tijdje duren) maar weet niet hoe te beginnen want krijg vrij snel stuwing als ik niet om de 4 uur kolf (alleen ‘s nachts gaat goed, dan kolf ik niet van 10-7). Eefje heb jij wellicht tips?

Terug
Bovenaan