Baby’s geboren in september

Hier ook nog geen doorslaper hoor? tussen 3u en 5u zit nog een borstvoeding moment. Ze is wel vrij makkelijk terug te leggen en dan slaapt ze door. Wel pittig voor jou Majom dat je wel vanaf zo vroeg al wakker bent en niet verder kan slapen. Maar ik durf wel te zeggen dat deze groep vrij uniek is hoor met doorslapers. Jammer dat we ons er niet allemaal bij kunnen aansluiten? 
Vannacht hadden wij ook een mindere nacht, maar dat komt denk omdat ons grietje gistermiddag om 16u ineens 3,5u ging slapen en 's avonds ook veel sliep. Die dacht vannacht ook om 3.30u zo genoeg slaap gehad ? papa weer in zombie modus 1,5u lang gehobbeld ? Hij wilde mij ontzien omdat ik zelf niet zo lekker ben, maar dit was geen beste nacht om het over te nemen haha
Juffielies wat een nare ervaring met het CB??!! En fysio omdat hij zijn hoofdje niet genoeg op tilt? ik weet niet wat ik lees... Ach en dan ook nog de vaccinatie. Hopelijk kunnen jullie nu even bij komen van deze stomme ochtend. Snap echt dat dit wat met je stress level doet, maar laat je niet gek maken hoor?
Minni uit jouw berichtje kan ik opmaken dat jullie misschien snel weer voor een tweede willen gaan? 
Ik zei eerst dat ik het er echt bij 1 kindje wil houden en zeker na een niet zo fijne zwangerschap was ik er wel echt klaar mee. Rond de 6 weken met die huilpiek vond ik het ook echt pittig, maar nu merk ik dat ik toch wel enthousiast wordt van het idee van een tweede kindje en voel me ook echt steeds meer vertrouwd met mijn nieuwe moeke rol??? maar in onze omgeving wordt een tweede erbij als erg pittig ervaren. Het is niet 1+1 is 2 maar 1+1 is gevoelsmatig 3? hoor ik tenminste vaak van anderen... Nja eerst ff lekker genieten met z'n drieën. Straks kijken hoe ik het vind om het te combineren met werk erbij. Mijn vriend kreeg wel kortsluiting toen ik zei dat ik misschien toch niet uitsluit dat er wel een wens is voor een tweede ?

Ik denk ook dat deze groep niet representatief is voor het slapen hoor. In mijn omgeving hoor ik nog vele andere verhalen. Het CB zei gisteren ook dat ons doorslapen "niet normaal was, niet beter of slechter, maar gewoon niet normaal". Eeeh.. oké ? Sterkte mama's wiens baby's nooit niet zo goed slapen, doodvermoeiend!
ja LadyJ jij bent je hele zwangerschap ziek geweest hè? Kan me heel goed voorstellen dat je daar niet nog een keer op zit te wachten! Maar ja, iedere zwangerschap is anders dus hopelijk valt de eventuele volgende bij jou gewoon mee, dat zou wel fijn zijn ? Grappig van je vriend, haha. Staat hij wel open voor een tweede?
Mijn zwangerschap was ook niet ideaal, viel op zich mee, maar de bevalling vond ik zo'n ramp. Dus ik heb de eerste weken zoiets gehad van NOOIT MEER. Tja en nu denk ik toch weer van ach... Ik kan het vast nog wel een keer en waarschijnlijk gaat het de volgende keer wel goed (?). Wat echt verandert is, is dat ik véél kinderen wilde, vier ofzo. Nu denk ik... Twee zou ook mooi zijn hahaha. 
Het lijkt ons leuk als er zo'n twee jaar tussen zit dus we hadden bedacht dat we dan in september 2020 weer aan de bak gaan. Dat is al over 10 maanden ? Dat vind ik een vreemd vooruitzicht. We weten inmiddels dat dit soort dingen niet goed te plannen zijn dus we zien wel, maar dit is voorlopig wel het idee! 
En Juffielies ik moest ook even met mijn ogen knipperen: fysiotherapie. Haha... Heel apart. Wat een moeilijke ochtend voor jullie!! Hopelijk heeft je zoontje niet zoveel last van de vaccinaties en valt hij in de categorie slapers! Mijn vriendin plant altijd uitjes op de dag van de vaccinaties omdat haar zoon daarna de hele dag en nacht doorslaapt ?

Mariekesept: dat is lang geleden voor me wat betreft het afbouwen! Ik weet nog dat je ervoor kunt kiezen 1 voeding per dag weg te laten. Elke dag kies je er één en dan kun je al binnen een week gestopt zijn met borstvoeding. Als je veel stuwing ervaart kun je er ook een paar dagen langer tussen laten zitten (of nog langer als je het wilt uitsmeren over langere periode) om de volgende voeding eruit te laten. In ieder geval niet met de eerste of laatste voeding beginnen om die er tussenuit te laten. Ik vond dat toen best lastig toen het moment van de allerlaatste voeding eraan zat te komen. Je bent toch nog door melk fysiek aan elkaar verbonden. Toen kwam het moment van echt loslaten.
Majom: dat kan heel goed dat de bevalling een rolspeelt. Sommige kinderen moeten nog maanden ontladen van een zware bevalling, door veel te huilen bijvoorbeeld. Zie je ook met regelmaat bij keizersnede-kindjes. 
Juffielies: wat een nare ochtend op het CB! Niet gek laten maken hoor, kijk maar goed naar jouw kindje. Hier was de conclusie dat ze waarschijnlijk toch, aan de vroege kant, haar eigen lijntje aan het zoeken is. Ja, dat was mijn gevoel dus ook. Drinkt goed, slaapt goed, tevreden en vrolijk.. doet alleen niet wat het grafiekje wil.. ja toedeledoki.. ? Het is natuurlijk goed dat ze bij het CB goed monitoren en ze zullen ook wel eens anders meemaken, maar weeg adviezen altijd goed af naar wat je zelf voelt en ziet bij je kind.
Ook dat fysioadvies.. dan denk ik 'come on'.. ze zijn nog zó jong! Ik mocht ook wel vaker op de buik leggen, dat was goed voor de ontwikkeling van de rugspier en dat was weer goed voor de motoriek op 4-jarige leeftijd. Ofzoiets. Dan denk ik.. hoe ging dat in de oertijd met al die baby's op een berenvel. Kwamen motorisch ook sterke jagers van en geen consultatiebureau in de grot verderop die zei 'op de buik ermee'. Ik ben ook wel nuchter daarin.. 10-11 weken oud.. Extra stimulans kan altijd nog denk ik persoonlijk, en zal op zeker moment misschien echt nodig zijn, maar de ontwikkeling mag toch ook zeker eerst een natuurlijke kans krijgen?
LadyJ: oei.. 'zombie-modus'.. haha.. wel lief dat hij jou even laat liggen! En wat grappig.. misschien toch die tweede.. ? Ik kan je zeggen.. ook drie zijn heel leuk! Vooral mijn oudsten zijn al lekker zelfstandig dus ik kan echt genieten van ons kleintje. Echter, het leeftijdsverschil tussen de oudsten is maar anderhalf jaar. Dat zou ik zó weer doen. Na 9 maanden was ik weer zwanger en die 2 hebben altijd zoveel aan elkaar gehad. Geen jaloerse buien ook (want eigenlijk net voor die leeftijd dat dat kan komen was de 2e er al lang en breed) en hatsjiekidee, ze ging zo mee in ons jonge gezin. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik makkelijke zwangerschappen, bevallingen en ook toen al hele vroege doorslapers had.. Maar ik vond het geweldig. En nu, na 9 jaar nog ons lieve kleine nakomertje.. ik ben intens gelukkig!
Die is nu trouwens een ochtend wennen op het KDV! Op ons oude adres waar de oudsten ook zijn geweest. Heerlijk plekje met veel dieren en groen en zelfs weer een leidster van toen op haar groep! Het voelde weer heel vertrouwd. Vanaf volgende week gaat ze 1 ochtend per week en misschien dat we er nog zelfs 1 dag van maken. Zelf ben ik vorige week weer begonnen met werken en dat doet me goed! 

Lief jullie berichten, doet me goed. Met m'n partner even kunnen spreken, hij was not amused haha "was ik er maar bij geweest, wie stuurt nou een kind van nog geen 3 maanden naar fysiotherapie?!?!"
mijn schoonmoeder en moeder vertelde dat wij ook altijd onder de lijn zaten met wegen (zie je nu niks meer van ?)
haha tot nu toe zie ik geen extra slaperig kind na de vaccinaties. Eigenlijk helemaal geen verschil met normaal..
ik ben in ieder geval weer gerust gesteld door partner, moeder, schoonmoeder en jullie woorden. Moet me niet zo gek laten maken, komt goed. We komen er wel!

Wat een onzekerheid soms als nieuwe mama hè?! Ik merk dat bij mezelf ook.
Ik heb me afgelopen week een paar dagen druk gemaakt over zijn hoofdje. Hij kan al vanaf de geboorte zelf zijn hoofdje omdraaien. Door zijn voorkeurshouding zorgt dit ervoor dat hij snachts maar op één kant ligt en hierdoor een lichte afplatting van het hoofdje te zien is. 
Ondanks dat hij snachts doorslaapt, zet ik meerdere keren per nacht de wekker om zijn hoofdje om te draaien. Maar zodra hij onrustig wordt, gaat hij woelen en draait hij z'n hoofd weer op de voorkeurshouding. Toch maar afspraak gemaakt met de kinderfysio. Hopelijk valt de afplatting mee en krijgen we fijne tips/hulpmiddelen. Meer moeders die hier ervaring mee hebben?
Ook donderdag weer naar het consultatiebureau. Benieuwd naar z'n lengte en gewicht. Hij is nu 8 weken en woog de vorige keer al 5,2 kilo (4 kilo bij de geboorte) bij een lengte van 56 cm. Sommige kleertjes in maat 62 zitten al krap...

ik ben ook aan het afbouwen met kolven. Gestart met één keer minder kolven (van 5 naar 4 keer per dag) en twee minuten minder per kant (van 10 naar 8 minuten). Ik liet gewoon wat meer tijd tussen twee kolfbeurten. Merkte dat ik al snel nog een kolfbeurt kon overslaan en nu (twee weken later) kolf ik maar twee keer per dag en dan 6 minuten. Productie loopt ook echt enorm terug!

Ah juffielies wat zielig zo'n ochtend voor je zoontje. Hopelijk snel weer de oude, beterschap☀️ En fysio vind ik ook wel erg snel. Ik had het van het weekend er nog over met een vriendin, die kreeg ook op haar kop van cb, maar als je thuis gaat oefenen komt het inderdaad vaak goed. Hij is pas 3 maanden!  

@ladyj wat fijn dat je vriend zo'n steun is. Dat doorslapen is inderdaad bijzonder hier. Wij hebben er 2,5 week van genoten maar inmiddels komt ze weer 's nachts? Moet zeggen dat het daardoor wel opeens zwaar is, want was het niet meer gewend haha. Maarja mijn moeder vertelde net nog over een uitzending van nieuwsuur over doodgeboren kinderen en gelijk dacht ik ja waar zeur je dan over. Alle moeilijke momenten zijn het ook waard als je zo'n heerlijk meisje kan knuffelen?
En mijn vriend kreeg ook kortsluiting toen ik opeens zei 'zou toch wel een tweede willen'. Hij is juist blij dat zware zwangerschap voorbij is ? 

Majom&prilgeluk wat pittig steeds om 4.30 uur al wakker. Kan mij voorstellen dat je dan ook op bent, helemaal als ze overdag ook weinig slapen. Hopelijk snel wat verbetering, tot 6 uur slapen zou al veel schelen denk ik! 

Prikgelukseptember, dat voelt inderdaad als een soort steun dat je niet de enige bent.
Dannie, Bij ons ook een lichte afplatting van het hoofdje. Vanwege het onrustige en veel overstrekken gaan wij al naar de fysio en manueel therapeut. Daar is zn afplatting opgemeten en wordt deze over een tijd weer gemeten. De eerste 6 maanden is de meeste winst te behalen en ze hebben wat handige tips en trucs. Ons zoontje heeft inmiddels geen voorkeur meer.
Net lekker samen in het grote bad geweest met het Doomoo ligbedje, ideaal!
Nu maar lekker op bed en hopen dat het wat later dan half 4 wordt vanochtend. Ik heb hoop want hij is vandaag weer bij de manuele therapeut geweest.

Terug
Bovenaan