Baby’s geboren in september

hai lieve mama’s,

Heb de laatste pagina’s maar even terug gelezen, want was al eventjes niet meer bij. Maar leuk om te zien dat er nog steeds veel zo actief zijn.
Saar is inmiddels 7,5 week. Heeft ook best last gehad van krampjes en reflux, maar sinds ik 1,5 week geleden ben begonnen met Johannesbroodmeel door mijn gekolfde bv mengen hadden we een heel ander kind. Slaapt sinds die dag ook door van 22:00-6:30 en daarna nog verder tot 09:30. Dus ook een hele relaxte mama hier.
Wat betreft dat lange slapen en bv, ik heb de eerste nachten washandjes in mijn bh gestopt om het een beetje te rekken en als ze echt ploften kolfde ik. 

Ondanks de borstvoeding en minipil was ik toch afgelopen weekend alweer ongesteld, dat had nog wel iets langer op zich mogen laten wachten wat mij betreft 

Ik kolf momenteel nog drie keer per dag. Mijn productie neemt af en ivm werken over een paar weken, heb ik geen behoefte meer om dit te verhogen.
Had vorige week wel twee dagen wel minimaal donkerbruin bloedverlies, maar niet echt een ongesteldheid zoals ik dat ken. Nu 7,5 week geleden bevallen.
Wij komen steeds meer in een ritme. Hij slaapt sinds een week snachts door en we stoppen hem nu na z'n ene-laatste fles in bed. Gevolg is alleen dat hij nu voor z'n laatste fles niet meer komt. Maar afbouwen naar 6 flesjes per dag is opzich wel normaal, gezien zijn leeftijd. Overdag ook een stuk relaxter en veel aan het slapen. Zo stom dat dat me dan ook meteen weer ongerust maakt. Die onzekerheid als nieuwe moeder is zo lastig, haha. 

@Maaikespat herkenbaar hier ook een kindje wat veel aan het persen is. Heeft niet met verstopping te maken maar met het feit dat baby's moeten leren poepen. De ene pikt dat wat sneller op als de ander. Wisten mijn vriend en ik trouwens ook niet, maar lang leve Google?
Ze raakt gefrustreerd als het niet lukt of het gaat ook pijn doen als er teveel gasvorming is.  
Sinds de osteopaat lijkt het haar wel makkelijker af te gaan?

jolynn
ieder heeft hier inderdaad een andere mening over. Officieel is het volgens mij 5 uur aaneen stuk slapen. Nou dan slaapt onze dochter door maar zo voelt het dan voor mij niet.
wij geven 21:45 de laatste fles en tussen 4-7 komt ze ergens. Vanaf 06:00 is het voor me gevoel doorgeslapen, maar officieel zou tot 4 uur ook netjes zijn bij 9 weken oud. Wij geven niet om 23-00 ergens een fles omdat ik echt in de ochtend beter functioneer dan savonds. 

jolyn onze zoon krijgt om 19.00 een fles, daarna naar bed. We maken hem 23.00 wakker voor nog een fles en daarna slaapt hij tot ongeveer 7.00 

Hoe laat hij zijn laatste fles krijgt is afhankelijk van zijn behoeftes. Ik voed hem op behoefte en/of om de drie uur. Soms komt hij eerder of half uurtje later waardoor schema iets anders loopt.
Maar komt erop neer dat hij vanaf z'n laatste fles zo'n 8 a 9 uur er tussen laat tot z'n eerste fles 's ochtends. 

Lekker hoor meiden! Ik had idd ook gelezen dat ze van 5 uur tussen de voeding spreken van doorslapen, maar ik vond dit ook niet echt doorslapen haha. 
Tegenwoordig voed ik om 10 uur voor laatst (behalve nu, want nu had ze nog honger) en komt ze tussen 6 en 7 weer.

Terug
Bovenaan