Baby’s geboren mei / juni 2019

Rachel wat leuk dat we dan weer ongeveer tegelijk uitgerekend zijn. Je schrijft nog niet mee op het april 2021 forum toch?
Ik vond tussen die 18 en 19 maanden ook heel pittig, zoals te lezen in mijn vorige berichtjes.
Ik moet wel zeggen dat het nu gelukkig weer beter gaat. Ik ben afgelopen week eigenlijk niet meer gebeten gelukkig en ook is het weer wat minder mama. Slapen is heel wisselend. 's middags gaat hij nog lastiger slapen en hij is 's ochtends ook op wisselende tijden wakker, maar over het algemeen wat eerder dan voorheen. Nu rond 8uur ipv 9uur. Hij is echt tijd aan het rekken als hij naar bed moet en kan er dan soms ook echt een scène van maken.

Jippie : dat heb ik wel gedaan, maar ben daardoor in een app groepje terecht gekomen en die is vrij actief. Dus het forum volg ik niet meer zo.
Wat leuk!

Zo leuk om te gelijkenissen hier te lezen. Tulipaa, van harte! En ook een beetje sterkte met de gebroken nachten en verdelen van de aandacht, hoop dat je verwend wordt!

Witte chocolade, ook van harte! Super leuk en spannend. Voel je je goed?

Ik ben inmiddels 21 weken zwanger van een jongetje en ondanks dat ik geen bewust voorgevoel had en zeker geen voorkeur, ben ik nu, 2 weken na de echo, nog steeds een beetje aan het verwerken dat er een jongetje komt. Super leuk! Alleen was mijn hoofd er gewoon niet zo mee bezig en was het meer van ‘in juni komt er zo’n tweede’ (met ervoor nog verhuizing etc, dus genoeg aan mijn hoofd), nu is dat opeens omschakelen naar ‘shit, moet nieuwe dingen kopen en kleertjes uitzoeken en .... het is anders!’ Maar helemaal gezond en super welkom.

Onze dochter is ook meer van het bewegen dan het praten. Eerste woord was ‘aai’, nadat ze op de opvang 193819191 hebben verteld dat je niet op baby’s moet springen. Verder papa/mama/opa/oma, baaaw (bal), titten (zitten), eten, krakkah (cracker, lekker haags), tinken(drinken), toesje (douchen) en zo nog wat woorden. Vooral dus veel werkwoorden, wat wel bij onze stuiterballetje past. Oh en ‘eeeh tjeeeee (1,2) en zich dan ergens op/af laten storten. Ik ben wel blij met die aankondiging, want favoriet is van de bank leuning gewoon recht neer laten ploffen op mij en de groeiende buik. Wij hadden ook lichte zorgen over het ontbreken van spraak, maar nu gaan de woorden wel hard. Deze week zijn laasjus erbij gekomen, om extra duidelijk te maken dat haar laarzen aanmoeten en ze naar buiten wil.

Gefeliciteerd Galileo, super leuk! Ik vind dat praten ook zo geweldig, er komen nu snel woorden bij en dat maakt alles zo veel makkelijker! Alleen al dat ze nu met ja of nee kan antwoorden wanneer we iets vragen... Dat scheelt echt super veel frustratie (langs twee kanten haha).

En hoe vinden jullie dreumesen de sneeuw??? Hier was het eerst even wennen, maar nu vindt hij de slee en in de sneeuw stampen super leuk.

We hadden hier overigens een mijlpaal. Meneer heeft op een potje gepoept haha. Zijn niet bezig hoor met zindelijkheid. Maar hij wil elke keer met het potje spelen en als wij gaan plassen wil hij altijd mee en dan doet hij na het plassen de klep dicht en het licht uit en de deur dicht. Nu ging papa plassen dus ik zei jij ook plassen? Dus ik had het potje naast de wc gezet en zijn broek en luier uitgedaan. Hij moest namelijk een schone luier en naar bed. Dus hij ging zitten en stond even later op. Dus ik vroeg ben je klaar? Toen zei hij nee en ging zitten. Binnen no time stond hij op en zei bah. Heeft hij dus ineens in het potje gepoept haha. Toen moest hij wc papier pakken. Hoe bedoel je ik weet echt wel hoe dit allemaal werkt haha. Ik praat verder niet en alles heet nog steeds redelijk hetzelfde maar goed.

Wauw jippie wat goed! Dat is een mega mijlpaal! Hier zegt ze sinds een maand 'poep' wanneer ze moet poepen of heeft gepoept. Ook als ze plast zegt ze poep, maar dan houdt ze ook dr handjes op de bovenbeentjes en zakt ze een beetje door haar knietjes. Wij dus laatst haar ook maar op het potje gezet. Na een hele tijd stond ze op en ging ze er naast staan plassen haha. Nog geen succes dus!
De sneeuw vond ze prachtig, vanachter het raam...

Terug
Bovenaan