Baby’s geboren mei / juni 2019

Mijn zoon bijt ook. Als het mee zit zegt hij eerst 'niet bijten' voordat hij gaat bijten.. kan ik me afweren.. maar z'n grote zus zet bijten helaas ook nog steeds in als ze boos of verdrietig is, of soms zomaar. Ondanks over praten, straffen etc. Dus ja, ik kijk er niet zo van op dat meneer dat nog doet.. 
Hij bijt ook heel vaak op dingen, niet per see alleen mensen, soort van gelukkig... 
Inderdaad: wij zijn toch óók gewoon om op te vreten ??..
Nee maar tips heb ik niet. Ik zet hem ook weg als hij bijt en roep uit reactie auw.. 

We moeten er dus gewoon doorheen. Maar men ik vind dit zo'n moeilijke fase. Slaapt ook ineens moeilijk en wil niet naar bed. Dat zijn we ook niet gewend, omdat we verwend zijn met een jongetje dat normaal makkelijk 13 uur s nachts slaapt, maar nu op elk geluidje reageert en echt zijn muziekje nodig heeft om in slaap te vallen en s ochtends ook vroeg wakker is. Okee misschien kan ik ook iets minder hebben in de donkere, saaie wintermaanden en alweer bijna 27 weken zwangerschap.

Oooh 13 uur dat klinkt HEERLIJK! ik hoop dat hij dat snel weer gaat doen jippie!
Die van mij slaapt met moeite 11 uur in de nacht. Op zich slaapt hij vaak wel door, dus ik klaag weinig ;) 
Maar sterkte. Lastig dat je het zo moeilijk hebt. Zwangerschap, hormonen, donker, veel regen, koud.. werkt niet zo mee. Ik hoop dat het snel over is 

Wat leuk om jullie weer even te lezen! Nora had gisteren echt een drama nacht. Denk dat ze een nachtmerrie had en niet meer in haar eigen bed durfde te slapen. Gelukkig was vannacht alles weer oke. 
Hoe goed praten jullie kids? Mijn vriend maakt zich soms een beetje zorgen over Nora, omdat ze nog niet super goed praat. Ze zegt al wel een aantal woorden maar niet super veel. Ze begrijpt wel heel veel en leert snel. Ik probeer haar al genoeg te stimuleren maar meer kan ik niet doen. Hopelijk hier wat herkenning!
Klein nieuwtje van mijn kant; ik ben 7 weken zwanger en gisteren de eerste echo gehad met een kloppend hartje?

Wat leuk witte chocola, gefeliciteerd! Ik ben afgelopen vrijdag bevallen van onze tweede dochter, Sanne! Het gaat allemaal prima hier.
Lotte zegt losse woorden zoals op, boem, bam (boterham), baan (banaan), poes, koe, koek, pop, baby, ja, nee, doei, dag, hey, nou, appel, die etc en zinnen die ze als een woord uit kan spreken (doejenou?) (issienou?). Dierengeluiden en bewegingen doet ze ook na. Ieder kindje doet het op zijn eigen manier hoor en soms gaat het dan in ineens juist heel snel wanneer het op gang komt?

Gefeliciteerd Tulipaa met jullie tweede dochter! Wat mooi om te horen dat het allemaal goed gaat. 
En gefeliciteerd Wittechocola met jouw zwangerschap. Hoop dat alles goed blijft gaan!
@Jippie, hier ook een bijter, en krabben (vooral de ogen zijn geliefd - kan ik nog snel afweren vaak naar een wang, maar mijn man en ik lopen met krassen op ons gezicht), oja en slaan wordt ook ingezet.
Precies hetzelfde, bij boosheid, en frustratie. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. In de hoek zetten en het later uitpraten, maar ook negeren en er geen aandacht aan schenken. Lijkt tot op heden beide nog niet echt te helpen. Maar intuïtie zegt wel boos worden en in de hoek zetten, dus dat blijf ik maar zoveel mogelijk doen. Oja en de nagels kort houden ;)

Duimen dat deze fase snel voorbij is. Schijnt wel echt 1,5 jaar gedrag te zijn... en het ene kindje doet dit nu eenmaal wel en de ander niet. 

Wat leuk Tulipa. Gefeliciteerd! Je was ook bijna uitgerekend toch?

Witte chocola ik zag toevallig van de week een berichtje van jou op een ander forum voorbij komen dus toen dacht ik heeej wat leuk dat ze ook weer zwanger is. Gefeliciteerd. Lekker van genieten!
Qua praten, heel herkenbaar. Mijn vriend maakte zich ook zorgen. Hier wordt nu wel veel gepraat, maar het zijn vooral klanken en kreetjes en maar weinig woorden hoor. Ja bal en mama hoor ik de hele dag. Hij probeert soms wel wat na te zeggen maar dat lijkt nergens op. Ons neefje van een paar weken ouder zegt dus heeeeel veel en is echt goed te verstaan. Vandaar de zorgen bij mijn vriend. Ik maak me er geen zorgen over en elk kind ontwikkelt zich op eigen tempo.

@Vera wat fijn dat jij het herkent. Wel vervelend voor jullie ook. Ik blijf hem dus ook maar consequent in de box of in zijn bed zetten.

Wittechocola: Gefeliciteerd! En Tullipa ook natuurlijk!
Hier alweer bijna 28 wkn zwanger van een dochter.
Jaxx gaat steeds meer praten. Die was heel snel met lopen en het gaat niet allemaal tegelijk hihi.
Hij was rond 1,5 jaar mega dwars en sliep ook slechter, vooral korter. Slaapt nu nog 1 keer op een dag en is meestal wel tussen 6:00 en 6:30 wakker.
Leuk om hier zo nu en dan te lezen hoe het met iedereen gaat!

Terug
Bovenaan