Baby’s geboren mei / juni 2019

@Zwanger yes, jij geeft ook nog bv toch? Hoe maak jij de overstap naar vast voedsel? Zijn er al bv voedingen tussenuit gevallen?
Ik merk dat elke keer als ik een bv moment wil skippen (omdat hij bijvoorbeeld groente heeft gehad 's avonds) dat hij dit meteen 's nachts weer inhaalt. En dat komt onze nachtrust niet ten goede :D
Heb het idee dat wij met alles achterlopen ofzo....
Aaron krijgt nog steeds 7 borstvoedingen (waarvan 1x 's nachts) en vult dit verder aan door 's ochtends rond 10u fruit (meestal 40gr ofzo... lees: 4 ijsblokjes van ingevroren fruit - ontdooid uiteraard). En dan 's avonds tussen 17 - 18:30 (afhankelijk van hoe laat we thuis zijn) groente, en dat is vanavond voor het eerst ook 40 gr geweest... met een paar slokjes water. Daarna nog even aangelegd en toen werd de rest van de honger gestild. Dus ik denk dat z'n happen we kunnen worden opgevoerd, maar wil ook niet te snel gaan...
Ik vind het best moeilijk merk ik!
Brood ga ik van de week mee starten maar dat wordt dan rond de lunch ofzo dat er wat plukjes brood worden gegeven. Maar eigenlijk de concrete vraag is dus, wanneer vervangt het vaste voedsel een melkvoeding? Ik doe maar wat namelijk....

(P.s. Rachel, best een ding die overstap naar eigen kamertje hè! wij hebben het één avond geprobeerd, kleine man werd toen om 23u wakker omdat het te licht was op z'n kamer en wilde niet meer slapen, dus ligt eigenlijk sindsdien weer gewoon bij ons. Vind ik ook wel gewoon makkelijk met bv geven.... Maar we gaan dat wel doen binnenkort. Denk ik)

Veraa inderdaad! Ik geef borstvoeding en vind dat ook de belangrijkste voeding. Ik geef eten als het zo uitkomt en wij ook eten. In de ochtend ontbijt, dus dan kan hij brood mee eten.. in de avond slaapt hij vaak als wij eten (hij wil om half 7 /7 in bed liggen tegenwoordig) dus het avondeten moet echt eerder en stiekem sla ik ook nog wel hapjes over. Dus ik loop ook achter ;). Volgens mij (weet niet meer hoe ik er bij kom) zijn het met 6 maanden nog wel oefenhapjes en ik denk dat het bij mijn dochter pas bij 9 maanden echt een voeding scheelde. Ik voed nu ook nog gewoon voor de hapjes. Uiteindelijk ging ik eerst een hapje geven, daarna drinken. Toen dronk ze een stuk minder omdat ,ze voller was. 
Maar hier geven we stukken eten en geen prakjes dus komt er ook nog niet zo veel van binnen. 

Vera, ja snap ik! Het is nu meer dat hij te groot is voor de co-sleeper en dus elke keer wakker wordt doordat hij tegen de bovenkant aan ligt haha! 
Dit is rustiger voor ons beide ?
Hier al een paar dagen een mopperig, chagrijnige baby in huis! Veel persen en lijkt of hij moeite heeft met poepen, terwijl hij meerdere keren per dag poept..
Hij eet/drinkt oké, niet zijn flessen in 1 keer maar wel in meerdere keren.. Zou nu dan eindelijk zijn eerste tandje komen??
Was bijna in staat om naar de huisartsenpost te gaan omdat we hem zo niet kennen, maar hij heeft geen koorts alleen lichte verhoging.

Onze kleine is altijd tussen 6 en half 7 wakker. Dan begint de dag gewoon. Wel slaapt hij s avonds echt voor 19.00 uur. Precies zijn vader, ook zo'n vroege vogel. Hoe laat gaan jullie kindjes naar bed?

Ons schema is nu:
Tussen 8.00 en 9.00 fles
Rond 9.30 fruit
Rond 10.30 naar bed ongeveer 2 uur
Rond 13.00 fles
Rond 14.30 naar bed ongeveer 1.5 uur
Rond 16.30 fles
Rond 18.00 groente met aardappel
Rond 20.00 fles
Rond 20.30 slapen  tot de volgende ochtend
Fles van 22.30 is er nu sinds 3 dagen af.

Ons schema is nu:
Tussen 8.00 en 9.00 fles
Rond 9.30 fruit
Rond 10.30 naar bed ongeveer 2 uur
Rond 13.00 fles
Rond 14.30 naar bed ongeveer 1.5 uur
Rond 16.30 fles
Rond 18.00 groente met aardappel
Rond 20.00 fles
Rond 20.30 slapen  tot de volgende ochtend
Fles van 22.30 is er nu sinds 3 dagen af.

Terug
Bovenaan