Baby’s geboren mei / juni 2019

@Zwanger yes, oke lichte opluchting hier haha. Wij vervangen dus ook nog geen melkvoedingen maar hij gaat ook gewoon rustig aan mee-eten met ons. Komende week ook beginnen met stukjes brood.
Staat mij ook bij dat ze pas bij 8 maanden ofzo echt op één volledige 'vaste' voeding moeten zitten hoor, maar ik las zo jouw schema en toen dacht ik hé hoe pakken jullie dat aan. Maar jij voedt dus nog vóór de hapjes. Ik voed erna, omdat de hapjes vaak tussen de melkvoedingen in zitten. Maar prima, ik pak wat meer rust er in - komt wel goed! Dan maar wat langzamer. Gaat de rapley goed bij jullie?
@Rachel, oei uit de co-sleeper gegroeid ja, ja nee dan snap ik dat de kleine over moet naar een eigen bedje! Hoe gaat dat nu?
Onze kleine gaat ook vroeg slapen trouwens, die begint om 18:30u wel te sputteren en dan gaan we rond 19u echt naar boven, dan krijgt ie nog wat bv en dan slaapt meneer echt om 19:30u.
Dan nog een extra voeding om 22u als wij gaan slapen. En dan komt hij meestal om 1uur voor de nachtvoeding. En soms, als ik geluk heb :') nog een keer om 5 uur zoals vannacht. En dan om 6:30u weer wakker... En dan is het eerste wat ik moet doen een luier verschonen want zoveel voeding in één luier levert héél veel plasjes op. Pampers baby dry houdt het in de luier, maar echt 'dry' tref ik hem niet aan. Altijd helemaal klammig op z'n huidje en de luier is echt óvervol. Een extra verschoonbeurt om 22u heeft geen zin want tussen 19:30-22u plast ie dan weer bijna niet. Dus dat is onze grootste uitdaging momenteel.....

Gaat gelukkig aardig nu in zijn eigen bedje. Hij drinkt wel minder uit zijn fles als ik die op zijn eigen kamer geef, maar denk meer dat dat komt omdat hij niet lekker is.
Vannacht voor het eerst de nacht in zijn eigen kamer. Hij sliep om 21.00, kwam om 1:30 en daarna om 6:30 uur dus opzich prima. Normaal slaapt hij rond 8 uur en komt hij om 6 uur in de ochtend. 

Pfff gelukkig Vera en zwanger Yes, ik had ook al het idee dat we achter liepen en idd ook ik doe maar wat. Ik probeer nu wel twee keer een hapje te geven maar dat is ook echt hooguit 40 gram ofzo. Echt fan is ze nog niet hier, de tiet vindt ze veel lekkerder... Brood deze week maar eens mee starten. Om half zeven ligt Lotte er meestal ook wel in hoor. Sinds een paar dagen maakt ze af en toe weer een ruk van zes uur. Vannacht zelfs 8,5 halleluja! En langzaam zijn we van zes uur weer aan het opschuiven richting zeven uur wakker. Ik leg haar ook terug in bed dan hoor na het drinken. Soms gaat ze spelen, maar vaak doet ze nog een klein tukkie dan.

Wij vervangen nu de fles van 11u deels.. hij krijgt 7u fles, 9:30 140gr fruit en om 11u dan nog maar 90 melk. Om 15u fles, 17:30 ongeveer 140gr groente en om 18:30-19u grote fles (180) en dan ongeveer 20u naar bedje..
Zijn dag begint hier ook rond 6/6:30. Latet in bed leggen heeft geen zin, hij is echt kapot moe en slaapt dan in de ochtend toch nog maar tot 6u.. 
Ik merkte aan hem wanneer we de hapjes konden opvoeren.. Dus jullie ‘doen niet maar wat’ waarschijnlijk heeft jullie kleine gewoon genoeg aan 40gr en zien jullie dat.. Hij krijgt hier wel nog altijd 150ml flessen om 7&15u. 180 dronk hij nooit leeg en denk zelf dat hij dat nu aanvult met groente en fruit.. groente bestaat inmiddels ook uit aardappel of rijst en vlees.. brood durf ik nog steeds niet, stom he?! 

Hahaha Tulipaa ik moest lachen. Wat fijn he die herkenning!! Ik dacht ook al dat jij ook nog bv gaf maar wist het niet zeker, vandaar alleen Zwanger yes aangeschreven eerder ?.
En mama D je hebt waarschijnlijk gelijk hoor en doen we het onbewust gewoon goed. Ik merk dat Aaron op zich nog wel meer op kan maar zn buikje moet er aan wennen merk ik dus vandaar ook dat we niet meteen naar 100gr gaan of meer ?.
We zijn nu wel combi smaakjes aan het geven, zoete aardappel met snijbonen en zoete aardappel met courgette deze week. 
Ik snapje broodangst ook! Brood gisteren een plukje gegeven. Vond ik dus spannend! En hoewel hij dat keurig natmaakte en opsabbelde begon hij ook 2x te kokhalzen en was ik bang dat ie er toch een beetje in stikte. Dus dat gaan we maar heeeel voorzichtig opbouwen.

Even een tijdje afwezig geweest maar wij zijn inmiddels verhuist. Wat n opgave met een baby maar gelukkig is alles gelukt.
2 dagen terug kwam eindelijk haar eerste tandje door en vannochtend zag ik dat ook se tweede al kwam, ze is erg uit haar hummetje en wordt steeds huilend wakker... Zo zielig. Hoelang duurde het bij jullie voordat de pijn op hield? Ze zijn net een stukje door het tandvlees.
Hier ga ik volgende week met opvolg melk beginnen en dan wil ik ook de hapjes ophogen. Merk dat ze er aan toe is om wat meer te krijgen. Ze kan wel blijven dooreten.

Toen ze helemaal door waren hield de pijn op voor zo ver ik dat kan beoordelen. Het omhoog groeien doet denk ik geen pijn, alleen dat stukje door het tandvlees heen scheuren denk ik hier

Terug
Bovenaan