Sorry meiden, het blijft lastig met zo'n wakkere baby. ? Ik heb wel meegelezen hoor.
Hoe gaat het buikslapen bibiwa?
Mirtje, wanneer ben jij met buikslapen begonnen? Bij de oudtste durfde ik het pas na 6 weken maar die was prematuur. Ik heb deze gisteren eens op de buik gelegd. Ze werd er wel lekker kalm van, maar slapen ho maar. Wel lekker geoefend met hoofdje draaien. Ik lees dat jij een slaapzakje gebruikt? Onze meid is vastbesloten om de deken hoger dan haar middel meteen weer af te maaien. Dus ik heb haar vannacht ook al in een klein slaapzakje gelegd met een dekentje tot haar middel dus. En ze sliep echt wel lekkerder. Niet zulke koude armpjes ook. Ik heb haar minus broekje gewoon in haar dagkleding erin gedaan. Ben jij al bezig met pyjamaatje voor snachts? Voor het bedritueel zeg maar? Hoe laat gaat de jouwe savonds het bedje in?
Bibiwa, ik heb een oudste rondlopen. Dus waar ik bij de eerste nog heel veel rekening kon houden, is dat nu minder. En daar voel ik me soms best schuldig over. Overdag laat onze baby zich ook amper wegleggen. Dus ze slaapt met herrie van een spelende peuter, van buiten als we even weg gaan met haar, van visite, van de tv. Maar slapen is een groot woord. Want dit is dus een heel erg wakkere baby overdag. Mijn oudste huilde uuuuuuren achter elkaar ivm een allergie. Dus toen deze dat niet zo veel deed, gewoon de normale hoeveelheid... Dacht ik, oh deze slaapt wel. Maar niets is minder waar! Ze is dan rustig zolang je haar vasthoudt of in de doek hebt, (tenzij krampjes die ook dag en nacht komen nu), maar ze is superwakker. En dat is toch ook veel werk. Ik heb het eerlijk gezegd een beetje opgegeven om te proberen. Bedje, box, babynestje, op ons, boven, beneden, stil, achtergrondgeluid, drukte, wakkertijd hanteren, witte ruis, wiegen tot ze slaapt en wegleggen, draagdoek, wandelen met de wagen... Ze slaapt NIET! Gisteren had ze tussen 9 in de ochtend en 22 in de avond 3 x een half uurtje geslapen. Dat was de wakkerste dag tot nu toe. Mijn oudtse kon dit niet zonder veel huilen hoor. Ik stond echt zo van: maar hoe dan???? Ga slapen! De enige optie die over was, was een mep met de koekenpan en dat gaat me te ver ? Dus tja... Ik doe mijn ding, moet wel met de oudste. En zij slaapt maar wanneer ze slaapt. In de doek, op de arm en soms de wandelwagen. Dus gisteren gewoon een uur in de drukke speeltuin geweest, bleef wakker. Maar hee, ik kan de oudste niet hele dagen binnen houden en zeggen dat ze stil moet zijn.