Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

hoi,

Had iemand nog meer tips? Weet iemand bijv een goede babyfoon of juist een slechte... niet dat ik de slechte ga kopen natuurlijk.
En ik vond dit sowieso een heel handig onderwerp. Zeker omdat ik voor de eerste keer moeder wordt en af en toe door de bomen het bos niet meer zie....

Groetjes Mickey (23 wk)

Hoi Allemaal!

Bedankt voor jullie reacties en tips tot nu toe! Ik vind het erg handig om te weten welke dingen nu echt onmisbaar zijn en welke niet. Wel wat verschillende toppers, maar dat is logisch, de ene moeder is de andere niet...

Wat in elk geval wel duidelijk is, zijn de hydrofielluiers, heb er nu zo'n 25... bijna allemaal gekregen.

Verder hoop ik hier nog veel meer tips tegen te komen, ondanks dat ik al een heleboel heb aangeschaft inmiddels.

Mick (hoop dat ik je naam goed heb onthouden), wij hebben als babyfoon de ALECTO DBX 88 gekocht.
Ik kan uiteraard nog niet veel hierover zeggen, maar op www.kieskeurig.nl krijgt deze babyfoon zeer lovende reviews. Op deze site kun je produkten vergelijken, en ook zien waar het produkt het goedkoopst is... handig!

Groetjes!

Dat is een goeie tip, van die website! Ik ga me eerst eens orienteren, en dan in de winkel uitproberen en de verkoper de kleren van 't lijf vragen :).

Oh ja, nog een tip: mijn zus zweert bij de billendoekjes van Etos voor het gevoelige huidje van mijn nichtje. (Er zit hooikoorts, eczeem en astma bij ons in de familie...)

Ik ga zeker nog een paar keer kijken op dit onderwerp! Ik heb nog niets aangeschaft behalve een paar schoentjes en een rompertje (ben pas 9 weken zwanger), en veel van mijn vrienden hebben oudere kinderen, dus ik zal ook wel veel doorgeschoven krijgen... Maar een autostoeltje (MaxiCosi oid) ga ik toch nieuw kopen  - het schijnt dat zo'n ding, als het wat ouder is, of ooit is gevallen, haarscheurtjes kan hebben, en bij een botsing oid dan ineens kan breken (de 'schaal' zeg maar)... Dus liever 't zekere voor 't onzekere, niet?

Ik krijg helemaal zin in het babyspul-shoppen! :)

hi Ueberhilde,

juist een maxicosi voor de eerste 9 maanden kan je heel goedkoop tweedehands overnemen. tenzij je een autofreak bent, rijdt een kind niet zovaak mee in de auto.

Miep36

Mickey,
wij gebruiken de Alecto dbx 85 en dat gaat super. als je kind een beetje kikt hoor je het niet meteen, als het een echte kik is, hoor je het wel. en handig die terugspreekfunctie. als een van de ouders bij de baby loopt te rommelen en wat wil vragen aan de ander, kan dat, zonder dat je de hele trap op en af hoeft te sjouwen of het huis bij elkaar te schreeuwen.

Miep36

He meiden,

Geweldig dit onderwerp. Ik ben zelf 33w en 4d zwanger. Je hoort van alles, leest van alles, en je schaft van alles aan haha.
Ik heb dan ook bijna alles wat je maar kan bedenken. Ik kan je hierbij wel vertellen dat ik dan ook bijna alles tweedehands heb aangeschaft.
bv een tymmy tub. Is hij inderdaad zo handig als men zegt? geen idee. Daarom heb ik er eentje voor 1.50 op de rommelmarkt gekocht. Mocht het niets zijn, dan hoef ik er ook niet om te rouwen. Dit heb ik dus met 90% van alle uitzet. Gewoon lekker goedkoop ingekocht.
Ik mag dan nu ook niets meer kopen van mijn familie, die worden momenteel al helemaal gek van mij. Immers wat moeten zij nu nog kopen voor in de kraammand? haha

Succes vrouwen

gr liesbeth

Ik ben nog zwanger van de eerste dus kan niet echt zeggen welke producten absoluut top of nop zijn. Maar ik wil  wel graag iets kwijt over de manier van kopen.

Wij hebben vrijwel alles 2e hands gekocht en dit bevalt uitstekend! Geen gezeur met levertijden, geen onzin aan hoeven horen van uitgebluste verkopers in burgerlijke winkels maar wel direct af te halen, schappelijke prijzen, en zeer eerlijke verkopers (tot nog toe, voorbeeld: een  mevrouw die ons het bedje verkocht wou de klamboe er niet bij verkopen omdat het zo'n onhandig ding was....!). En de spullen zagen er allemaal nog erg netjes uit, het is allemaal maar  kort gebruikt en heeft meestal niet veel te lijden gehad.    

Nou hou ik sowieso niet van winkelen, en vind ik na auto-garages die babyzaken echt het toppunt van erg... dus 2e hands winkelen vind ik echt een aanrader

Terug
Bovenaan