Baby-uitzet: Miskopen en Toppers!

Ik heb zelf heel veel aan dit topic gehad toen ik in verwachting was van mijn eerste en nu ben ik in verwachting van de tweede. Mijn ervaring:

Toppers:

- Overslagrompertjes met drukkertjes. Erg handig om je kindje zo in te kunnen leggen bij het aankleden en het niet over het hoofdje heen te hoeven doen.

- Zwitsal schuimzeep voor het wassen. Mijn dochter van bijna 2 doen we er nu nog mee, ook de haartjes. Met een hand kun je je kindje vasthouden en met de ander schuim pompen.

- Lodger bunker. Heerlijk in de winter als ze nog te klein zijn voor een winterjas. Ze kunnen er helemaal in. De oudste zit er nu nog in, maar dan alleen haar beentjes. Echt een super ding!

- Billendoekjes op oliebasis voor de eerste meconiumpoep. Dan veeg je het er zo af!

- Hydrofiele luiers. Ik gebruik ze nu nog voor mijn dochter na het badderen. Droogt veel beter dan een handdoek.

Miskopen:

- Badzitje Daphne. Onze dochter vond het niets en ik heb hem nooit gemist bij het wassen. Het is niet alsof je je kindje los kan laten zitten als het in zo'n stoeltje zit, want ze kukelen zo om. Voor moeders die hem wel willen gebruiken: leg er een hydrofiele luier in. Dat is veel zachter en ook 'anti-slip'.

Hihihi, kijk dit is nou grappig! Ben hier  ruim 2 jaar niet meer geweest. Inmiddels zwanger van nr 2 en ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen. Zie ik toch ineens een topic die ikzelf heb gestart in 2006! Leuk,leuk. Ik zal binnenkort 's ff een lijstje maken van wat ik echt nodig vond, en wat de miskopen waren. Inmiddels ben ik dus ervaringsdeskundige, haha.

Wat een leuke en handige topic! Ik wou dat die er was geweest toen ik van de 1e zwanger was. Toen zag ik ook door de bomen het bos niet meer.

Maar goed, inmiddels hier de 4e op komst, dus heb van alles wel genoeg in huis eigenlijk. En de dingen die ik echt ideaal vind, zoals hydrofiel luiers enzo, zijn al tig keer genoemd, dus heb niet echt aanvullingen.

Wat ik wel even wou zeggen over het badje: misschien vind je het in het begin niet handig, dat gesleep met water. Maar wij gebruiken hem wel erg veel. We hebben alleen een douche, dus geen ligbad. En onze jongste van 2,5 zit nog steeds met veel plezier in het badje. En als ik de oudste 2 de kans geef willen ze er ook nog graag in, ook al zitten ze dan bijna dubbelgevouwen  (ze zijn 8 en 5 jaar oud)

Mijn miskopen zijn:

Navelbandjes: deze staan wel op de uitzetlijkst maar worden niet meer gebruikt.

Rompertjes met lange mouwen. Probeer maar eens een shirtje met lange mouwen aan te doen over een romertje met lange mouwen bij een pasgeboren baby. Dat werkt dus echt niet. Het is alleen handig om er iets met korte mouwen overheen te doen.

Toppers:
-Bugabo: erg fijne kinderwagen! Lekker klein en makkelijk in te klappen!
-Luieremmer: zie hem ergens bij miskopen staan, hier wordt het nog steeds gebruikt.

Miskopen:
-Veiligheidsspelden: nooit gebruikt
-Veel mutsjes: had er een hele stapel, maar 1 of 2 gebruikt

absolute topper, slabbers met klitteband. Die ondingen met touwtjes zit je altijd mee te rommelen om het in het nekje vast te knopen. Vooral als je kindje nog niet zelfstandig kan zitten.

Je hebt ook slabbers die helemaal dicht zijn, en die zijn met omdoen wel makkelijk, maar als ze onder de knaloranje wortelpuree zitten, zie ze dan nog maar af te krijgen zonder dat je kindje alsnog helemaal onder zit.

En ook niet met die leuke, stoere, schattige prints, want dan mogen ze vaak niet in de droger. Dus gewoon lekker de goedkoopste van de goedkoopste bij de Hema vandaan!

Helemaal goed dit.

Toppers:
- Inderdaad de hydrofiele luiers. Als je ze niet meer voor je kindje gebruikt, dan wel voor het huishouden.
- Maxicosideken. Ik vind zo'n heel kleintje met zo'n dikke jas niet echt een oplossing. Onze maxicosideken kon je de banden ook doorheen halen. Onze kleine heeft daar echt heerlijk in gelegen.
- een wiegje. Heel persoonlijk, maar ze zijn dan echt zo baby.....
- Sudocreme!!!! Mijn kleine heeft nooit een kapot kontje gehad. en het helpt ook bij mama.
- sterilisator voor de magnetron. Echt ideaal. ( al kreeg mijn kind 8 maanden bv. Maar goed, daarna toch nog gebruikt)

Floppers
- luieremmer, ik voel daar het badje mee, maar verder.
- Navelbandjes, echt nooit gebruikt.
- veiligheidsspeldjes?????? Ik zou niet weten waarom ik dat heb gekocht.
- Veeeeel knuffels. Ze zijn echt heel lief, maar het kind doet er echt niets mee.
- spenen, maar dat is hier, bij een ander kindje werkt het vast prima.

Succes allemaal

Terug
Bovenaan