babyzwemmen

Hallo allemaal,

Ik reageer misschien een beetje laat maar ik zag pas net dit onderwerp. Zelf ben ik nu 18 wk zwanger maar heb zelf al geinformeerd naar het baby zwemmen hier in Utrecht. Dit wil ik namelijk graag doen als de kleine er is. In Den Hommel  (west)  is er om 8.30 baby zwemmen dus niet echt handig als je weer aan het werk moet. In de Kwakel in Overvecht is er baby zwemmen op zaterdag ochtend van 8.30-12.00 uur. Dat is dus een beter tijdstip.

Van mijn vader heb ik inmiddels al twee luier/zwem broekjes gekregen waar je nog een luier in kan doen of die het kindje zo aan kan doen. Die zal ik zeker gaan gebruiken als de baby er eenmaal is.

Hopelijk heb je nog wat aan deze informatie Dominique.
 
Hoi, ik ben nu net voor het eerst op deze site, dus lees het ook nu net pas.
Ik geef zelf babyzwemmen en je kunt al heel vroeg beginnen. Vanaf de drie maanden mag het zeker al, maar je kindje goed gezet is mag je ook eerder komen. Is een beetje afhankelijk van het uiterlijk van je kind. Bijna overal in Nederland hebben ze babyzwemmen. Je moet er gewoon goed op letten dat de watertempertuur goed is. Wordt het kindje toch wat blauw tijdens de les, ga er eerder uit en ga je onder de warme douche staan of al afdrogen.
Holepijk heb je nog iets aan deze informatie
Veel plezier tijdens het zwemmen
 
Goedemorgen Dominique,

Ik ben dan nog wel niet zwanger en gewoon wat aan het snuffelen op deze site en zag toevallig jou vraag of je in buurt van Utrecht kan babyzwemmen, ik kom zelf uit Zeist en dat is in de buurt van Utrecht en in het Dijnselbad weet ik zeker dat je kan babyzwemmen, speciaal zonder lastig gevallen door andere recreatie zwemmers.

groetjes Alice
 
hoi

ik ga binnenkort babyzwemmen met me dochter, maar vroeg me af hoe dat gaat met aan en uitkleden van je baby, moet dat ik de kleedkamers of is er ook een mogelijkheid dat het bij het zwembad zelf gedaan wordt, want je moet je zelf natuurlijk ook nog omkleden en zo.en wat doe je met je maxicosi en zo.
ik ga babyzwemmen in rotterdam

groetjes
 
Hallo allemaal,
ik zit met mijn zoontje ( nu 13 maanden) op zwemles vanaf dat hij 3 maanden oud was.
Hij vind het erg leuk. Begint al te lachen als hij het water in het zwembad ziet. De groep is ook erg leuk en de kinderen gaan elkaar echt herkennen en gan steeds meer met elkaar spelen in het water. Een half uurtje is net lang genoeg, al willen de kinderen wel langer in het water  blijven. Maar je merkt dat ze dan erg moe worden.
Bij ons in het zwembad ( Strijen) hoeven de kinderen geen zwemluier aan mar wel een zwembroek/ badpak.  Dat houd dan toch het meeste tegen. Al gebeurt er eigenlijk nooit iets. Babyzwemmen gaan over in peuterzwemmen en de rest zodat hij gelijk door kan gaan met diploma zwemmen als het zover is. Probeer dit wel vol te houden.  Hij heeft absoluut geen angst voor water en zo heeft hij ook geleerd dat douchen ook heel leuk is.  
 
vervolg.
Bij ons in het zwembad staan brancards met aankleedkussens erop in de grote kleedkamer en in het zwembad zelf. Kinderwagens mogen in de kleedkamer staan en de maxicosi kan je meenemen het zwembad in. Je kan dan eerst je kind aankleden en veilig wegleggen en dan jezekf aan kleden. Voordeel je bent dan zelf onderand al droog.
 
Hai,

Ik wilde ook met mijn dochter gaan babyzwemmen na haar eerste inenting, maar dat is mij afgeraden door de consultatie bureau arts omdat mijn dochter een hele droge huid heeft en af en toe ook wat eczeemplekjes. Zij was van mening dat het dan erger zou worden. Maar ik hoor ook mensen die gaan ondanks dat hun kindje eczeem heeft en dat gaat goed.
Heeft   iemand daar ervaring of tips over?
 
Terug
Bovenaan