babyzwemmen

Hallo

Ik ben gaan babyzwemmen met mijn zoontje toen hij ongeveer 3 maanden was.
Hij is nu 13 maanden en hij vind het geweldig. Wij volgen gewoon de lessen en hij heeft zelfs zijn eerste spetterdiploma al.
Zodra hij het water ziet in het zwembad duikt hij er al bijna in want watervrees is een onbekend begrip voor hem.

En voor mij is het ook leuk want na het zwemmen gaan we met alle moeders nog even koffiedrinken

 

hallo dames,

ik ben gina en heb een zoontje van nu 6 maanden jong.
ik wil met hem op baby zwem met hem
kunnen jullie mij vertellen hoe dat is   en of het leuk is voor hem?
wat ze daar doen met de baby's?
ik hoor graag van jullie?
 
Hoi Gina,
Zelf heb ik een zoontje Luke van bijna 7 maanden en wij zitten ook sinds 2 weken op zwemmen en hij vind het geweldig. Hier gaan we in een groepje met andere babys van 0 tot 2 jaar. Elke keer weer kennismaken en liedjes zingen. Met een bal spelen, en als je wil kan je hem onder water duwen, vond Luke helemaal niet eng.
Ik zal het zeker een keer uitproberen.

Groetjes
Tessa
 

Hoi,

Ik ga al met Anouk zwemmen sinds dat 4,5 maand oud was, het is echt zo leuk, we gaan eerst   meestal in het grote bad daar zit een kleine stroom versnelling in en bubbels. Na een half uurtje gaan we in het babybadje wat denk ik iets van 40 graden is.
Ze is nu 8 maanden en sinds een maand of twee doet ze  ook echt spetteren enzo echt heel leuk om te zien. Als we nou een rondje door het water gaan doet ze ook haar beentjes bewegen net alsof ze dan echt zwemt. Het is echt een aanrader.
Groetjes
 
hallo iedereen,

Ik ben al gaan zwemmen met Twan de week na zijn eerst prik, hij was toen 2 maand.
Het voordeel van vroeg beginnen is dat ze heel lang het reflex houden om de luchtpijp af te sluiten zodra ze onder water komen. Hij is nu 9 maand en heeft het nog steeds.
Hij is zo enthousiast, ik moet hem echt met twee handen goed in de houtgreep houden.
Alle andere baby's worden goed nat gespetterd, hij is een echte vrolijke waterrat.
Het is dus zeker aan te raden om zo snel mogelijk te beginnen met baby zwemmen.
De meeste zwembaden hebben wel een baby uurtje waar ze dan leuke spelletjes/liedjes doen. Meestal is het water ook iets warmer dan op andere uren.
Dus een echte aanrader dat baby zwemmen.

 
Met alle drie onze kinderen heb ik baby zwemmen gedaan. In onze woonplaats was hier een flinke wachtlijst voor dus inschrijven na de geboorte is starten met ongeveer 6 maanden. De oudste twee nu 7 en 5 hebben het altijd leuk gevonden. De jongste nu twee en een half vond het rond anderhalf jaar niet leuk. Dit duurde ruim twee maanden, dus wel doorgezet. Nu is hij heel watervrij, gaat graag onder water, alleen zelf in het water springen vindt hij nog eng. ook op de rug is geen enkel probleem. Wat betreft eczeem: Bij onze kinderen maakte het niet uit of je nu wel of niet ging zwemmen, de eczeem hielden ze toch. In onze plaats gebruiken ze geen chloor maar een andere zuiveringsmethode. In ieder geval veel plezier met het zwemmen. Ik zwem nu nog met de jongste tot hij 4 wordt.
 
Hallo allemaal,

Ik ben met mijn zoontje (nu 1 1/2 jaar) vanaf 6 maanden op babyzwemmen gegaan. Ik wist niet goed wat ik hiervan moest verwachten maar vanaf de 1e minuut vond hij het prachtig; er worden liedjes gezongen, spelletjes gedaan, onder water gezwommen!!, met bandjes aan gezwommen en natuurlijk veel gespettert en gespattert. Al met al 1 groot kinderfeest! Wat ik er leuk aan vind is dat je de kinderen, ook die in 1e instantie er niets aan vinden om in het water te zijn, waterratjes ziet worden. Dat je als kersverse moeder de toch weer vergeten kinderliedjes leert en dat je door deskundigen les krijgt in wat je wel en niet met je kinderen in het water kunt doen! Zelf zou ik hem nooit onder water gehouden hebben! In de 2e les kwam bij ons de onderwaterfotograaf en je ziet zowel aan mijn hoofd als aan het koppie van mijn zoontje dat we het nog niet helemaal fantastisch vinden maar tegenwoordig is het al een heel spelletje. Dat de zwembandjes wel leuk kunnen zijn maar dat je er altijd bij moet blijven omdat ze ergens gewoon gevaarlijk zijn en absoluut geen veiligheidsmiddel!
Mijn dochtertje is nu 2 1/2 maand, ook haar heb ik weer opgegeven voor het babyzwemmen maar ja de wachtlijst.......................... Tot die tijd gaan we zelf maar dat vind ik nu makkerlijker omdat ik met mijn oudste al op zwemles zit!

Al met al een aanrader!
 
Ik ben met mijn dochter gaan zwemmen toen ze 9 wkn oud was. Ze is nu 9 maanden en ze is een echte waterrat. Ze heeft absoluut geen watervrees en laat zichzelf zo van de kant in het water vallen. Ook het onderwater gaan gaat haar goed af. Soms wel 3x achter elkaar als ze het leuk vind. Ik geniet net zoveel als zij.
Daarnaast vind ik het leuk om andere mensen te ontmoeten met baby's van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn dochter. Je kunt ervaringen uitwisselen. Echt een meerwaarde!

Jammer dat ik eerder gelezen heb dat het in Ede niet prettig is om naar babyzwemmen te gaan, omdat de groep te groot is en de begeleiding onproffesioneel.

In Ede is er nog een zwembad in de wijk Rietkampen. Hier geeft dezelfde juf les alleen zijn de groepen veel kleiner. Meestal 6 a 7 kinderen. De sfeer is ontspannen en de lessen zijn wel degelijk proffesioneel. Dit bazeer ik op mijn eigen zwemervaring (20 jaar actief wedstrijdzwemmer) Wellicht is dit nog een mogelijkheid voor Bea om met haar kindje toch ontspannen te kunnen genieten van het zwemwater.

 
Terug
Bovenaan