Beginnen aan kinderwens

Hey meiden! 
Ik klets ook graag met jullie mee! 

Ik heb eind oktober mijn hormoon spiraaltje laten verwijderen. Ik dacht aanvankelijk dat ik er de eerste maanden nog niet zoveel mee bezig zou, maar ik ben er echt heel erg mee bezig! Ik heb direct bij de action ovulatietesten gekocht en had meteen de eerste maand al een ovulatie. Ik ben nu twee keer ongesteld geweest en heb gisteren weer een positieve ovulatietest gehad. Hopelijk is het deze maand raak!

Ik merk ook dat ik het erg lastig vind om mijn gevoel/ervaring niet met vriendinnen te kunnen delen. Ik heb daarom toch maar besloten om het tegen twee vriendinnen te vertellen en ik moet zeggen dat dat echt een oplichting was! 

Het is echt zo'n mind fuck. Hoe graag je er ook niet mee bezig wil zijn en je "zomaar" op wil merken dat je deze maand niet ongesteld bent geworden is dat voor mij echt onmogelijk. Je voelt alles in je lichaam! Ben wel benieuwd of jullie partners er ook zo mee bezig zijn? 

@Maximilienne Proficiat met je zwangerschap! Dat kan ik me heel goed voorstellen dat die eerste weken heel onzeker en onwerkelijk zijn.
Momenteel is dat 'o nee gaan we het echt doen' gevoel eventjes weg. Maar ik ben er zeker van dat dat nog gaat terugkomen als mijn spiraaltje effectief weg is. Nu wacht ik vol ongeduld tot 15 januari, 7 dagen later heb ik dan mijn eisprong. Ik weet niet of het realistisch is om al direct daarna te beginnen of dat ze je eerst aanraden om even te wachten. 
@Gebruiker10302796 welkom! Ik ben zo benieuwd hoe dat bij ons gaat zijn, ik neem me ook voor om er de eerste 4 maanden niet zo mee bezig te zijn maar ik kan het nu al niet loslaten :). Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn!
Mijn vriend is er nu ook veel mee bezig, maar eerder met het voortraject. Zien dat we gezond eten, dat ik alle nodige vitaminen en mineralen binnen krijg. Hij is ook al aan het nadenken over namen en hoe we ons huis gaan inrichten om plaats te maken voor de kribbe en het parkje. Ik vind het zo fijn nu om daar met hem op die manier over te kunnen praten, ik heb hier 2 jaar lang over zitten fantaseren 

Hi dames, Helaas, de rode Ferrari is hier gister gearriveerd. Nouja, het lijkt wel een file rode Ferrari’s, man wat verlies ik veel bloed! Denk dat mijn lichaam toch wel een beetje van slag is zonder spiraaltje. Ik had ongeveer alle symptomen qua zwangerschap: gevoelige borsten, steekjes en krampjes, misselijk etc. Maar dat is denk een reactie op geen hormonen meer. Mijn cyclus blijft gelukkig voor nu hetzelfde en de eisprong heb ik dus ook heel duidelijk gemerkt. Dat is dan wel weer fijn om te weten! Had nu 27 dagen er tussen. Hoop dat er hier snel wat positieve testen voorbij komen! Wij maken ons op voor de tweede rond 
@Mirre: is jouw spiraal inmiddels verwijderd? Ik vond het een beetje kietelen, maar het deed geen pijn. Omdat mijn eisprong het weekend was na mijn spiraal verwijderd werd, zijn we eigenlijk gelijk "serieus" aan de slag gegaan. Ik merk dat ik nog aan het "onthormonen" ben, maar voor mijn vriend ging er wel echt een knop om haha. In positieve zin! Het kriebelde al langer bij ons, maar we zijn nu wel echt op het punt gekomen dat we er klaar voor zijn. 

@stormeo ik had bij mijn laatste menstruatie echt exact het zelfde! Ik was er echt van overtuigd dat ik zwanger was (vermoeid / gevoelige borsten / misselijkheid), maar veel zwangerschapskwaaltjes lijken natuurlijk ook op de symptomen die je voor je menstruatie krijgt. Hopelijk volgende maand meer geluk! 

Mijn spiraal wordt morgen verwijderd. Ik vind het enorm spannend, niet het verwijderen op zich maar dat wat daarna komt. Het is dan zo definitief en dan komen er ook wel twijfels even. Ik ben er meer mee bezig dan ik dacht, haha. Hopen dat ik het ook een beetje los kan laten!
Ik ben niet heel actief aan het schrijven op deze topic merk ik, iets met tijd tekort. Maar lees wel met jullie mee, heel fijn om jullie (veelal) herkenbare verhalen te lezen!

Veel succes vandaag @Mirre! Ik ben vrijdag aan de beurt :). Ik heb net hetzelfde gevoel, het is zo spannend! Hopelijk vind je een manier om het wat meer los te laten maar weet dat twijfels heel normaal zijn. 

Hoe is het verlopen @Mirre? Ik ben net terug van mijn afspraak. Was helemaal niet erg! Maar nu heb ik een 'en nu wat?' gevoel :). Allemaal nog heel erg spannend nu. 

Terug
Bovenaan