Beginnen aan kinderwens

Hoi hoi
Er is ook een topic wat hierop lijkt het heet wens: zwanger in 2021 denk dat ook wel leuk is anders teveel topics met bijna hetzelfde verhaal 

@kat, ik vond het beetje vervelend maar niet pijnlijk gelukkig. Ja ik snap je helemaal, heb ik ook. Ik ben vooral heel benieuwd hoe snel ik achter mijn cyclus ga komen, hoe lang dat duurt. Beetje een twijfel om al te beginnen of dat eerst af te wachten. Succes voor jou!
@caroline, klopt daar lees ik ook mee, vind het hier wel fijn dat het wat rustiger is en beter te volgen zo :) maar er staan ook veel ervaringen in dat andere topic. 

@Mirre, ik duim dat je je cyclus snel weer in kaart hebt! Ik lig ook nog een beetje in tweestrijd. Volgende week heb ik mijn eisprong maar het maakt me allemaal nog een beetje bang. En ik ben ook gewoon benieuwd hoe mijn lichaam nu gaat reageren zonder anticonceptie. Ze zeggen wel dat je van een koperspiraaltje geen bijwerkingen hebt maar ik heb toch heel wat ongemakken ervaren en ben nu benieuwd of die weg zijn. Misschien even mijn lichaam wat die rust geven voor ik mijn hoofd weer zot maak met mijn kinderwens. Maar langs de andere kant wil ik ook niet wachten want ja, zat is zonde van de tijd :). Oh er gaat zoveel door mijn hoofd nu. 
@Caroline, inderdaad, ik lees daar ook gezellig mee :). Dit topic had ik eind vorig jaar gemaakt omdat ik graag wou praten over wat er door je hoofd gaat voor je effectief aan kinderen begint. Want die wens is er heel sterk maar ik zocht een uitlaatklep om over die twijfels en angsten te praten. 

@kat, ja precies. Ik hoop dat ik er snel achter kom. Maar aan de andere kant ik kan ook niet wachten om 'gewoon' te beginnen en duimen dat het snel raak mag zijn. Alleen lastig mocht het raak zijn met tellen qua wanneer je dan zwanger bent geworden. Verder maakte het volgens mijn HA niks uit om al te beginnen. Ik ga er ook vanuit dat het niet direct raak zal zijn, maar je weet nooit.?? Ik hoop dat bij jou alles ook rustig blijft en het snel raak mag zijn! Ben heel benieuwd :) ben jij wel altijd ongesteld geweest met koperspiraal?

@Mirre, ja ik ben van de pil op het koperspiraal overgestapt en heb vrijwel onmiddellijk een regelmatige cyclus gehad. Telkens rond de 24/25 dagen. Mijn menstruaties waren enkel zeer lang en hevig. Ben dus benieuwd of dat gaat afnemen. Mocht je in ronde 1 zwanger worden dan kunnen ze dat wel natellen aan de hand van de groei vermoed ik. Mss bijhouden op welke dagen dat je het gezellig maakt, dan kan je zo later ook terug kijken. Maar hopelijk komt er gewoon snel regelmaat in! 

@Kat, oke, wel fijn dat je dan je cyclus weet. Ik denk inderdaad ook wel dat het te achterhalen is, ben benieuwd!

Hi! Lijkt me leuk om hier ook wat mee te lezen en te posten. Ik ben Sophie, 28jr en mijn vriend is 33. Ik ben in november gestopt met de pil en ben sindsdien nog niet ongesteld geworden. Vanochtend moest ik ineens braken en voel me een beetje gek, dus test gedaan maar die was negatief. Zo wel op dit forum beland.
Ik herken de verhalen van jullie wel heel sterk! Waar ik vroeger zenuwachtig werd als ik 1x de pil vergat, lijkt het nu zo lastig om de boel überhaupt aan de praat te krijgen.
Verder hebben we een nieuwbouwhuis gekocht en kunnen we het niet laten om erover te fantaseren of daar al gelijk rond september een kinderkamertje in mag komen. Maargoed, nog zo veel kans dat het helemaal niet lukt voor die tijd. Spannend!

Terug
Bovenaan