Begonnen per 1 okt ! ervaringen delen :)

<p style="text-align: left;">Hallo dames,</p><p>Ik ben nieuw hier ? in oktober 2016 hebben wij ronde 1 gehad voor ons eerste kindje. Inmiddels net ronde 9 gehad maar ik voel me ongesteld worden. Mijn man is 34 en ik 29 jaar. Na elke ronde die voorbij gaat vind ik het moeilijker om positief en hoopvol te blijven. Hij weet me gelukkig op te vrolijken en geeft me de moed voor de volgende ronde.</p><p>Af en toe weet ik me geen raad meer. Wat is er mis met me, gaat er vaak door me heen. Toch 13 jaar de pil non stop geslikt. In april naar de huisarts geweest en besproken. Mocht ik in oktober nog niet zwanger zijn, dan mag ik ik terugkomen en gaan we verder kijken. </p><p>We blijven positief ?</p><p>Groetjes en geniet van de zonnige dag!</p><p> </p>
 
Hoe is het hier met iedereen?
Mijn lieve zoontje is inmiddels bijna 3,5 maand oud! Wel 8 weken te vroeg geboren via spoedkeizersnede.
maar doet het super goed.
Andere baby’tjes ook geboren?
 
Wat leuk Anky, gefeliciteerd met je zoon! Fijn dat alles goed gaat, ondanks de heftige bevalling en dat het te vroeg was. Fijn dat jullie nu lekker van elkaar kunnen gaan genieten :D
Hier gaat het prima, het overgeven was na week 16 helemaal weg, mijn gewichtsverlies heb ik ruimschoots ingehaald en ben nu ten opzichte van mijn startgewicht zelfs 11 kg aangekomen. Wel heb ik enorm veel last van slapeloosheid, nog steeds. Vanaf het begin slaap ik maar 3 uur per nacht en dit is de gehele zwangerschap niet veranderd. Dus een ernstig slaaptekort hier wat niet in te halen valt. Ondertussen 36+3 weken zwanger en aan het voorbereiden op de komst van de kleine. Van mij mag hij/zij ook wel eerder komen, zo met 38 weken of zo haha. Ben wel een beetje klaar met het zwanger zijn, ik wil mijn eigen lijf terug en die kleine vast kunnen houden. Mijn man kijkt er enorm naar uit en kan niet wachten om officieel papa te worden - heel schattig. 
Hoe is het met de rest?!
 
Hoi dames ! Ik heb een vraagje , ben net nieuwe hier.
2 weken geleden ben ik gestopt met de pil. Normaal gesproken altijd een bloeding en dit maal helemaal niet zo vreemd. Nu nogsteeds niet toen ik 1 dag over tijd was heb ik een test gedaan maar hier kwam niks uit. Ik ben wel eens eerder 3 maanden gestopt geweest met de pil alleen ben toen weer begonnen omdat ik er allemaal niet zo zeker van was ( 3 jaar geleden ) toen werd ik gewoon netjes altijd ongesteld. Ik begin nu toch beetje zenuwachtig te worden en bang ook. Wat kan dit wezen ? Ik heb wel dat ik krampen heb maar tot heden nog geen bloeding gehad. 
 
Liefs m 
 
Lieve dames,
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.. Ik zit halverwege mijn pil strip. Mijn man en ik (23 en ik 20 bijna 21) hebben een grote kinderwens. Kan ik nu zomaar stoppen met de pil of moet ik de strip helemaal afmaken..?
We willen zo graag.. Zit hele dagen op internet te kijken naar babykleding en informatie over van alles..
Oh en nog een vraag.. Zie hier overal NOD voorbij komen, maar wat is dat nou precies?
Liefs, 
K, die heel graag zwanger zou willen worden met haar man, maar ook te veel aantrekt van andere..
 
Hoi dames, welkom! Wij zijn wel van de 'oudere lichting', dat wil zeggen dat de mensen die in dit onderwerp praten, zijn gestopt in oktober 2016. Maar desondanks kijken sommigen van ons nog wel eens hier!
@ Kijk / M: het kan zijn dat je menstruatie wat uitgesteld wordt, omdat je er (onbewust) veel mee bezig bent. Dit geldt net zo goed voor je onttrekkingsbloeding (dus de niet-officiële ongesteldheid die je hebt in je stopweek). Je lichaam kan tot een jaar na het stoppen met de pil nodig hebben om je hormoonniveau's weer op orde te krijgen en het kan dus ook tot die tijd duren voor je menstruatie fatsoenlijk en regelmatig is. Als je met dit verhaal naar de huisarts gaat, sturen ze je gerust nog weg, zij gaan je meestal pas doorsturen als je na 6 maanden nog niet vanuit jezelf ongesteld bent geworden. Toen ik stopte met de pil, duurde mijn eerste cyclus 35 dagen, de tweede zelfs 56 dagen en de derde 42 dagen... Uiteindelijk heb ik 3 cycli gehad voor ik zwanger bleek, dus achteraf alsnog snel gegaan. En ik had in eerste instantie niet eens door dat ik zwanger was, ik was gewoon nog op mijn menstruatie aan het wachten. Ik weet dat heel veel vrouwen uitgaan van de 28 dagen die je ook hebt wanneer je de pil gebruikt, maar in werkelijkheid hebben de meeste vrouwen een cyclus ergens tussen de 26 en de 35 dagen - en dat wordt als normaal gezien binnen de medische wereld. En nogmaals: dan kunnen je eerste cycli na het stoppen met de pil daar nog heftig van afwijken, omdat je lichaam bezig is om alles op orde te stellen. Wacht nog even rustig af, en probeer er niet te veel mee bezig te zijn (als dat lukt). Doordat je je mentaal er zo op focust, kan je menstruatie namelijk ook uitgesteld worden. In die eerste maand heb ik ook allerlei krampen gehad, pijn in mijn borsten, en andere kwaaltjes, maar toen ik écht ongesteld werd merkte ik toch wel dat dat anders was. Dus geef jezelf nog even de tijd! Een test is zo gehaald, mocht je lichaam dadelijk echt signalen aangeven van een zwangerschap.
@ Korry: Ze raden eigenlijk altijd aan om je strip gewoon af te maken, omdat je dan ook gewoon een normale onttrekkingsbloeding krijgt. Als je halverwege de strip stopt, kan het zijn dat je lichaam in de war raakt en je dus geen onttrekkingsbloeding krijgt na een paar dagen - maar bijvoorbeeld pas veel later, of je slaat er zelfs eentje over. Dan denk je misschien wel dat je zwanger bent, terwijl je lichaam gewoon in de war is. Dus mijn advies is om de strip nog even af te maken, het duurt nog maar 1,5 week voor het zover is. ;) Ik snap dat je ongeduldig bent, maar voor je lichaam is het toch echt beter om het goed aan te pakken. Voor jou geldt natuurlijk ook dat het ook na het stoppen met de pil een tijdje kan duren voor je cyclus en hormoonhuishouding op orde is, dus na het stoppen met de pil kan het ook best nog even duren voor je zwanger bent. Een goede start lijkt me dan beter. Daarnaast kies je toch echt wel bewust voor een kind, niet alleen maar omdat je in die 'roze wolk' zit van de kinderwens. Ik ben van mening dat je dan ook het gehele proces beter bewust aan kunt pakken - dus ook het stoppen met de pil - en niet vanuit enthousiasme, ongeduldigheid of andere emoties. Dit zeg ik niet om vervelend te doen, maar meer om je goede start te bevorderen!
Over je andere vraag: NOD betekent Niet-Ongesteldheids Dag. Dat is de dag dat je eigenlijk je menstruatie verwacht, maar je dus hoopt dat ie niet komt ;) De meeste vrouwen houden deze dag aan als de dag waarop ze een zwangerschapstest kunnen doen, omdat je anders kans hebt dat je wellicht te vroeg test. 
 
Terug
Bovenaan