Ben ik nu zo'n rare?

Hallo ronald hier een berichtje voor jou ik ben namelijk heel benieuwd naar de ervaringen dus u heeft met de netwerkkinder opvang.

Mijn vriend en ik hebben een zoontje van 1 jaar en we willen dolgraag nog een tweede kindje ik moet heel eerlijk zeggen nu alleen mijn man nog werkt hebben wij niet zo heel veel geld voor een kinderopvang en ben een beetje angstig om te beginnen met werken zonder dat je weet hoeveel je dan gaat verdienen en of je dan wel voldoende geld beschikt om je kindje of twee kindjes naar een opvang te brengen.

Ik zou erg graag wat advies van u of van andere mensen willen krijgen over het weer beginnen met werken en want ik allemaal moet regelen voor de kinderopvangen en wanner ik alles in gang moet zettten????

want ik weet echt niets hierover en wil nu naar een jaar toch wel weer dolgraag aan het werk.

Groetjes mariadebruyn@hotmail.com

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier doe dit eigenlijk voor de eerste keer leek mij wel eens leuk om dingen ter vergelijken of te leren van een ander.

Zelf ben ik moeder van 5 kinderen mijn jongste is 23 nov 05 geboren. en ben 29 jaar dus nog aardig jong.

Wat ik heb geleerd is dat wat je heb dat je daar ook naar leeft en dan maakt het niet uit of je een of meerdere kinderen heb of helemaal geen een.
Ik moet eerlijk zeggen wij hebben het niet breed maar ook niet slecht onze kinderen hebben alles wat hun hartje begeerd en dat maakt mij erg trots ze komen niets te kort.

oke dan moet ik wel toe geven dat ik niet werk dus ook geen opvang kosten heb (zou dat ook eerlijk gezegt ook niet kunnen hoor kan niet echt zonder ze) maar ja aan de andere kant hebben wij dus maar 1 inkomen.

maar wat het belangrijkste is dat je maar 1 keer leeft en dat je voor je het weet te oud bent om nog aan kinderen te kunnen beginnen dus ja.... wees niet bang om die stap te zetten het is eng en nieuw en je heb dan van die vragen reden we het wel gaat het wel kunnen we de rekening nog wel betalen maar uiteindelijk komt het toch wel goed.

Toen ik zwanger raakte van de jongste was ik ook erg geschrokken deed meteeen aan struisvogelpolitiek wou het niet weten en maalden maar door hoe moet dit nu we hebben er al 4 hoe moeten wij dit oplossen nou moet ik er dan wel bij vertellen dat de een na jongste dus nu nog maar 14 maanden is dus voor mij een echte schok. Mijn man daar in tegen vond het geweldig hij zag de problemen niet hij had zo iets van ach dat komt wel weer goed hoor.... en achteraf heeft hij helemaal gelijk. Het komt ook altijd wel weer goed. Ik hoop dat ik hiermee iemand heb kunnen helpen om toch die beslisseng te kunnen maken want het is en blijft het mooiste wat er is. groetjes Hedwig

Hallo Hedwig,

Ik ben helemaal overtuigd door jou verhaal want het is zo als je er een kan verzorgen kan je er  ook twee goed verzorgen. Dat zegt mijn man ook altijd maar ik ben gewoon zo'n waar hoofd en wil graag alles perfect hebben voor onze kinderen en ons zelf. Maar ik ben nu 23 jaar en heb nu een zoontje van 1 jaar.
Ik zou graag 2 kindertjes willen zodat ze elkaar dan ook hebben want alleen is natuurlijk maar alleen.
Ook zou ik ze kort op elkaar willen zodat ik dan ook weer snel uit de luiers ben enz.
Nou wij gaan voor de volle 100% voor een broertje of een zusje voor onze Bryan hahaha..

Bedankt

Groetjes Maria

Hallo Esther,
Ik lees net je berichtje en ik herken het hoor. Ik ben ook zo'n tobber van nature.
Heel veel mensen om me heen hebben het goed geregeld met de kids. Bijvoorbeeld mijn buurvrouw werkte eerst 3 dagen per week en nu haar kind naar school gaat kan ze haar uren zo indelen dat ze hem zelf naar school brengt en kan ophalen. Ze werkt dan wel meer dagen. Ik heb die gelegenheid helemaal niet. Ik werk onregelmatige uren. Dus ik moest een oppas vinden die daar tevreden mee was, want een creche valt vaak buiten mijn werktijden. Ik ben nu aan oppas nr 6 bezig!! Nummer 5 was werkelijk een schat en paste zich helemaal aan ons aan. Of het nu 7.oo uur was of 14.30 uur het maakte niks uit.   Helaas door prive-omstandigheden moesten we afscheid nemen van elkaar.
Een goede oppas is heel belangrijk!! Ik ben dan ook blij dat mijn jongste dochter in augustus naar school gaat alleen al voor die oppasuren. Want de prijs is geen lachtertje. Nummer 5 was qua prijs een schat en voor de kids ook. Je moet dus echt mazzel hebben. Ik wens je veel succes indien je nu inderdaad met de pil gestopt bent.

Als we allemaal een "glazen bol" zouden hebben, kon iedereen zijn leven voorspellen, maar helaas (of gelukkig) is dat niet zo !

Je leven verloopt toch zoals het moet, overal leer je van en fouten zijn er om gemaakt te worden hoor. Je kunt NOOIT alles voorzien en plannen en ik denk dat je dat ook niet moet willen, want het gaat gewoonweg niet.

Gaat het nu goed en zijn jullie "klaar" voor een kindje? Probeer dan maar, want ook dat is niet gezegd dat het "zomaar" gaat lukken of misschien pas over een paar jaar. En wie weet hoe je leven er dan uitziet?

Kortom: hebben jullie nu veel  liefde voor een kind? Dan ben je er zo goed als klaar voor en zul je moeten afwachten wat de toekomst je brengt en geeft.

Hoop dat je er wat aan hebt, ook al klinkt het misschien een beetje hard, maar soms is dat wel een manier om even iets duidelijk te maken....

Groetjes Marasje
10w.1d.

Hallo allemaal,

In eerste instantie wilde mijn man en ik ook wachten met een kind. Wij waren inmiddels al getrouwd en al lang gesetteld. Maar vanwege het feit dat ik 2 dagen werk i.v.m. rugproblemen, dachten we eerst sparen en dan zien we wel. De drang naar een gezin werd erg groot en we zijn er voor gegaan. Tegen een kindje opsparen dat is onmogelijk. Inmiddels hebben we een zoontje en die is 5 maanden en het is het mooiste wat ons ooit is overkomen. En ook wij redden het financieel gezien makkelijk.
Succes

Zo raar is het niet dat je er zo over denkt. Maar het valt allemaal wel heel erg mee. Het enige wat ontzettend duur is, is de kinderopvang. Ik ben daar helemaal geen voorstander van, mijn kind gaat naar mijn ouders. Geen kosten, en ze is bij mensen die ik helemaal vertrouw.

Het duurste in aanschaf is de babyuitzet. Maar je zult zien dat als je jezelf goed orienteerd dat het allemaal niet zo duur hoeft te zijn. Natuurlijk ga je er financieel op achteruit. Wij ook, maar ik kan nog steeds elke week naar de stad, het is maar waar je geld aan uit geeft. Ik ben niet zo een moeder die elke week voor haar kind nieuwe kleren koopt, ze heeft zoveel. Ga eens naar Marktplaats en kijk eens wat tweedehands kleertjes kosten. Je ziet het er niet aan af hoor. Al die zorgen is nergens voor nodig. Het komt echt allemaal op zijn pootjes terecht. En zodra je een kind hebt, interesseert die nieuwe broek je niet meer, als je kindje alles maar heeft.

hoi allemaal, ik ben moeder van 1 zoon van bijna 2jaar en ik ga bijna bevallen van kindje 2. ik vind het heel goed dat je nadenkt voor dat je aan kinderen begint. maar niet alles valt te plannen. ik ben het ook eens met andere reacties. voor een kind heb je heel veel over en vind je het niet erg om zuiniger te moeten leven. en je kan zo goed aan goedkope goede spullen komen, mocht het financieel echt tegen zitten. na mijn trouwen raakte mijn man zonder werk en bleek ik zwanger (van de eerste). ik ben toen volop gaan werken. ik werk in de verzorging op oproepbasis, en er was voldoende werk. helaas kwam ik vanwege bekkenproblemen in de ziektewet terecht. dus zaten mijn man  en ik samen thuis. gelukkig kreeg mijn man een telefoontje van een oude baas en die wilde hem graag terug in het bedrijf. dus  mijn man was weer aan het werk gelukkig. ik zeg altijd maar zo, als je niet te veel eisen stelt komt alles weer goed. en waar er 2 eten kunnen er ook 3 of 4 eten.mijn werk doe ik nog steeds op oproepbasis. en ik werk alleen als mijn man thuis is (dus weekenden, avonden en nachten). zo verdien ik toch nog een aardig zakcentje en mijn kind(eren) hoeven niet naar oppas of opvang. en zo heeft papa ook de mogelijkheid om echt papa te wezen. ik wens iedereen die  de keus voor een kind moeilijk vind veel succes, en ga vooral op je gevoel af. dan komt het altijd goed!

groetjes moeder mien.  

Terug
Bovenaan