Ben ik nu zo'n rare?

vervolg (het kon op de een of ander manier niet in een keer)

Wat betreft   de kinderopvang vallen de kosten me heel erg mee.
Wij betalen nu 5.04 per uur x 20 uur per week =100.80 euro per week = 5241,60 euro per jaar = 436.80 per maand
Hiervan betaald de werkgever van mijn man 1/6 deel = 72.80
de belastingdienst =    145.60
de belastingdienst voor het deel wat mijn werkgever  niet betaald 24,00
en dus betalen wij zelf per maand:        194.40                
DIt komt neer op euro 2.24 per uur.
Zodra ik een vast contract krijg gaat mijn baas mee betalen
Dan vervalt de bijdrage van 24,00 van het rijk, maar krijgen we 72,80 van mijn baas
en dan betalen we per maand zelf :145.60
Dit komt neer op euro 1.68 per uur!!!!!!!!!!1

Je ziet het valt dus best wel mee.

Inmiddels komt onverwachts nr 3 eraan, en dus hebben we straks 1 kind op school (9 jaar oud) en 2 in de luiers en op de opvang. Het blijkt dat je voor een 2e kindje nog minder eigen bijdrage hebt. Nu maar hopen dat ik straks mag blijven als ze horen dat ik zwanger ben, tenslotte ben ik aangemomen via het uitzendburo met zicht op een jaarcontract. Maar mocht het mis lopen, dan komt er vast wel weer wat anders op mijn pad.

Tevens krijg je ook nog eens kinderbijslag voor je kindjes.
Dit stortten wij op een aparte bankrekneing, en hiervan betalen wij alle aankopen voor onze kinderen. (Schoolreisjes, kleren, div. benodigheden, verjaardagskadootjes etc.)
Wat dan aan het eind van het jaar overblijft, verdelen we over de spaarrekening van de kinderen.

Luiers en voeding betaal ik gewoon van het huishoudgeld.
En zo snel mogelijk geen gebruik meer maken van Olvarit potjes scheelt ook veel geld. (De onze eet wel de groente potjes, maar fruit maak ik zelf.

TIP: Fruithapje maken? Meestal gebruik je meer dan 1 soort vrucht, en dus heb je meer hapje dan je op dat moment wil geven.
Ik maak altijd fruit van 3 of meer vruchten en verdeel dat dan over kleine lege olvaritpotjes. Deze stop ik dan in de vriezer en heb dan voor een aantal dagen vers fruit klaar staan.
Praktisch (je hoeft niet elke dag te rommelen met fruit en staafmixer) en veel goedkoper.

Nou Succes verder! Peins niet te veel, als je je beslissing hebt genomen, probeer dan te genieten, want dat is meer waard dan geld uit kan drukken.

Hi, ik heb je verhaal gelezen en kan maar op 1 vraag komen. Waarom verkopen jullie het huis niet en gaan jullie niet gewoon huren? Dit hebben wij ook gedaan en het bevalt ons prima. Misschien is dat niet mogelijk voor jullie, in dat geval heb ik niks gezegd. mijn vriend had ik net aan de telefoon en die zei, je kunt beter verkopen en goedkoop gaan wonen, anders blijf je maar werken met kinderen en is je kinderwens nog niet echt in vervulling gegaan, en ben je alleen maar bezig om materieele dingen te vervullen. Ik kan nu niet zeggen dat wij het breed hebben, echt niet verre van dat, maar ik heb liever geen auto en geen dure vakanties dan dat ik ons kind naar een kdv moet sturen. Ik wil hem of haar lekker zelf opvoeden. Ik misschien een beetje ouderwets daarin. Hopelijk heb je er wat aan. X

Beste Maussie,

Dank je wel, ik wist dat niet van de douche, ik ga het in ieder geval proberen wanneer hij er weer zo'n last van heeft. En alle stoffige dingen heb ik de deur al uit gedaan. Zelfs van onze katten hebben we al afscheid genomen (helaas maar alles voor de kleine). En tegenwoordig hebben ze steeds meer hypoallergene spullen.  
heel hartelijk bedankt voor je tip!!!

chantal

Beste Maussie,

Dank je wel, ik wist dat niet van de douche, ik ga het in ieder geval proberen wanneer hij er weer zo'n last van heeft. En alle stoffige dingen heb ik de deur al uit gedaan. Zelfs van onze katten hebben we al afscheid genomen (helaas maar alles voor de kleine). En tegenwoordig hebben ze steeds meer hypoallergene spullen.  
heel hartelijk bedankt voor je tip!!!

chantal

Terug
Bovenaan