Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Wat een hoop berichten zeg haha gezellig!
Amtk, als Arthur geen flesje kv krijgt slaapt hij ook weinig hoor in de nacht... in de avond is de productie ook lager dat is bij alle vrouwen zo helaas.. de ene baby slaapt nou eenmaal sneller door dan de andere.
Mij brak het op iedere x maar 1.5 uur slapen tussen de voedingen vandaar Dat Arthur nu een flesje kunstvoeding krijgt.
Je zou het kunnen proberen als je er achter staat natuurlijk?
Je doet in ieder geval zeker niks fout hoor!!

Bericht is niet geplaatst zie ik.. 
Amtk ik zou haar rechts extra aanleggen! Al is het normaal dat 1 borst meer geeft. Drinkt ze 1 borst per voeding of? Als dat zo is zou je tijdelijk als je links geeft kunnen beginnen met rechts om te stimuleren?

Wat gezellig!

Je zeker geen zorgen maken, elke baby heeft een andere behoefte. Waar de één 's nachts goed slaapt doet de andere baby dat overdag wellicht goed, of baby's die altijd goed slapen of heel weinig. Ons meisje overdag af en toe een uurtje of 1,5 uur maar altijd bij mij (of partner). De nachten doet zij heel goed, ca 7 uurtjes achter elkaar. Voedingen hier ca 6 per dag en ze drinkt tussen de 100-150ml per voeding.

We willen nu weer proberen dat ze rond 19.30 uur (na 1e avondfles) in haar wiegje gaat slapen en dan voor de nacht nog een voeding. Normaliter is ze dus bij ons beneden omdat ze dan beter slaapt. Nu ben ik wel zelf bang dat straks haar nachtritme verstoord raakt als ze de avond ook in dat wiegje gaat slapen.. weten jullie hoe dat werkt? Hoe weet ze dat het overdag/avond is of nacht?

[quote quote=10516275]Lapjesendraadjes maar Oscar is nu rond de 6 weken toch?! Ik had toen precies hetzelfde, en dat is heel erg afgenomen. Ze sliep ook alleen op mij, huilde veel door haar buikkrampjes en was nog niet klaar om alleen zich te vermaken. Dat was de week erop bij ons meteen weg!
[/quote]Oh, je weet niet hoeveel hoop jouw bericht mij geeft!! Dankdankdank!
Hij is inderdaad 6,5 week nu. Ik heb de Mr gisteren laten zoeken naar wat t zou kunnen zijn, want ik werd er moedeloos van. En hij kon niet iets vinden.

De fles van 150 had als resultaat dat hij wel 5 uur sliep ?!

Maar je zou m toch ook he. Vanochtend na de fles gewassen en aangekleed. Hij begint te geeuwen, dus ik leg hem in bed. Groot protest. Ik sus hem, maar na een half uur nog geen rust. Ik sla een dekentje (hik slaapt onder 2 dunne dekentjes) terug en het is stil. Alsof hij denkt: mooi, mama haalt mij er uit. Maar toen hij door had dat het niet ging gebeuren, weer groot protest. Ik was inmiddels klaar met het vouwen van de was, dus naar beneden met hem. Ik leg hem in de box: protest totdat ik de mobiel aan zet. Zodra die stopt: protest.

Ik pak het berenpak, leg hem daarin: hij is stil. Leg hem vervolgens in de wagen: valt in slaap. Waarom? Waarom kan hij dat niet in zijn ledikantje?
Ik kan hier stiekem wel echt om lachen.

Hij ligt dus nu serieus al een half uur te tukken in de wagen. Ik heb inmiddels geluncht en ga dus nu maar even met hem een wandeling doen.

@DG goede vraag. Misschien kan je 's avonds/overdag ervoor zorgen dat de kamer niet volledig donker is en bijvoorbeeld een klein lichtje laten branden om een verschil te hebben met de nacht wanneer de kamer wel helemaal donker is. Zo probeer ik het met dutjes overdag ook wel te doen. Nu in de winter is het 's avonds ook wel al donker dus misschien dan met een lampje verschil maken.
@lapjesendraadjes haha ja toch wel gek hè. Maar als het werkt in de wandelwagen, waarom niet, zou ik dan denken. Misschien is die wat kleiner dan zijn bedje of box en vindt hij dat veiliger of gezelliger om te slapen? Ik heb onze kleine meid hier plots toch ook in slaap gekregen in haar box. Er was even wat gepruttel toen ik ze erin legde. Eventjes een paar keer haar speentje opnieuw gegeven en plots was ze stil en sliep ze. Nu nog afwachten of ze lang slaapt en of dit een volgende keer ook zo werkt ??.

Jillla klopt! Dat probeerde ik nu ook soms, ik zal het gewoon even blijven doen..
En bedankt voor de geruststelling!!! @SuusX ik ga even proberen een andere nachtroutine te introduceren, als dat niet werkt zal ik een flesje bijgeven!
Lapjesendraadjes haha, ik moest ook lachen toen ik het las, heel herkenbaar? en ja geef het even, wk 6/7 waren hier echt het heftigste! Wat heel erg hielp waren die babymassages (fietsen en rondjes met beentjes etc)

Mijn kleintje laat zich overdag ook niet wegleggen, voelt zich blijkbaar heel veilig bij mij. Af en toe als hij rustig is of slaapt probeer ik het wel maar als het niet lukt pak ik hem ook gewoon weer. Snachts was het 23-3-7 zoiets maar dat is met het introduceren vd fles ook weer veranderd.. 
Ik las gisteren een stukje dat zei: het is pas een probleem als je het zelf als een probleem ervaart. Mijn kindje is niet verwend maar heeft mij blijkbaar nog nodig. Laat je niet alleen lekker maken door 'goede' verhalen online. Ieder kindje heeft uiteindelijk ritme en slaapt in z'n eigen bed. Laat je niet onzeker maken! 

Daar heb je helemaal gelijk in Jillla!
Ik vind het fijn dat mijn kindje graag bij mij is en zich bij mij zo uit, maar soms verlang ik even naar rust. Aan de andere kant, ik moet over iets meer dan een maand weer gaan werken dus deze weken zijn eigenlijk de laatste weken dat ik zo lang zo intensief met hem samen ben. Dus probeer ik er ook maar zoveel mogelijk van te genieten! En die huildagen horen er helaas ook bij.

Terug
Bovenaan