Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

@amtk oh pfoe ja heftig hè. Bij ons nog geen tandjes. Ik voel er eentje klaarzitten maar dat is nog niet doorgekomen. Verder hebben wij een heel gemakkelijk kind dus kan ik je niet echt helpen ?. Ik zou me bijna schuldig voelen wanneer ik de verhalen van anderen lees of hoor. Wij hebben iedere dag best wel een voorspelbaar ritme. Rond 7u eerste fles, rond 11u groenten, rond 15u fruit, rond 19u nog een fles, rond 20u bed in en dan nog een fles rond 23u en dan slaapt ze weer tot 7u de volgende ochtend. De nachtvoeding had zij hier uit zichzelf laten vallen. Slaapjes gebeuren tussendoor wanneer ze aangeeft moe te zijn. Ik denk dat we gemiddeld rond de 3 slaapjes per dag van ongeveer 1,5-2u zitten. Ik moet wel zeggen dat naar de opvang gaan ook best wel helpt om ze in een ritme te krijgen en te houden. Daar krijgen ze ook op vaste momenten groente/fruit en die momenten probeer ik dan thuis ook aan te houden.
Rollen doet ze enkel nog van buik naar rug. Ze rolt ook wel vaak naar haar zij, ook 's nachts om te slapen. Ze probeert vaak naar haar buik door te rollen maar voorlopig nog zonder succes. En lachen met geluid hier ook! Zooooo schattig ?! Heerlijk ?. Fruit en groenten gaan er vlot in. En ze heeft het grommen ontdekt ?. We hebben soms net een kleine dino ofzo in huis ?

@mateke hahaha wat super leuk! Ja ik heb hier ook een beetje door bv maar ook
Omdat ik een beetje laks ben geweest niet echt een heel duidelijk ritme door de dag heen. Vandaag heb ik opeens besloten dit te veranderen! Dus ik ga eerst even afbouwen (gister hadden we haar 19:00 in bed gelegd en dat was snachts te merken?) dus om 21:00 proberen met een nacht ritueeltje en hele luide white noise (vind ze heerlijk??). Ik geef denk ik ook een fles naast bv rond 0000 dan, hopen dat ze wat uurtjes doorslaapt! Ik vind het wel sneu want ik heb geloof ik ook een heel makkelijk kind maar door gebrek aan routine van onze kant is het moeilijker voor haar?

Hier nog geen rollen naar buik, maar ronddraaien in de box doet hij zeker! Binnen 5 minuten ligt hij dwars en is dan helemaal tevreden. 
Hij wil gaan zitten en staan is helemaal het einde. Hij schatert het dan uit! Zo onwijs schattig! Liggen op schoot is voor babies en doet hij alleen nog maar als hij de fles krijgt.
Nog geen tandjes hier, al kauwt hij wel graag op onze vingers.
Sinds zondag is meneertje ziek, buikgriep. Gisteren kreeg ik het ook, ik ben zelfs gevallen door de hoge koorts! Gelukkig had ik hem niet vast want ik maakte een flinke smakkend en kwam op mijn hoofd terecht. De Mr was gelijk klaarwakker (had al 6x help gezegd vanuit de badkamer, maar omdat hij niet reageerde ging ik dan maar zelf weer terug naar bed). Ik vind het wel eng hoor, die diarree. Gisteren was zijn avondluier zelfs kleurloos! Het is ook wisselend hoe hij drinkt, soms wel een hele fles en soms maar een halve. Maar hij is vrolijk genoeg en speelt ook nog gewoon, al tolt hij nu even niet in zijn box.
We zijn ook even gestopt met groente en fruit, we willen hem eerst weer helemaal beter krijgen en melk is tot nu toe de voornaamste voeding!

@amtk dat komt wel goed! Die routine vind je snel genoeg.
@lapjesendraadjes wat zielig! Veel beterschap allebei! Dat ronddraaien in het park gebeurt hier ook ?.
Vandaag ben ik met onze kleine meid naar de Zoo bij ons in Antwerpen geweest, samen met mijn zussen. Was heel gezellig! Ze keek haar ogen nogal uit. Vooral het grote aquarium vond ze fascinerend ?. Zo lief om te zien ?

Goedemorgen!

Leuk allemaal te lezen, we waren allen eventjes afwezig haha..

Hier ook goed, herkenbaar bepaalde dingetjes! Ons meisje is bijnaaa een half jaartje. Tijd vliegt maar vindt dat juist wel leuk op dit moment, meer interactie en volop aan het ontwikkelen. Omdraaien kan ze sinds 5 maandjes, terugdraaien vindt ze nog lastig. Ze krijgt nu elke dag een fruit-of groentehapje. Waar het eerst hapjes waren, kan ze nu het potje gewoon op hihi... vaccinatie (2e keer) heeft ze deze week gehad. Ging goed, altijd beetje zielig om te zien maar hoort erbij. Gelukkig daarna ook goed, al is ze ineens al 3 nachten onrustig aan het slapen. Geluidjes, beetje zachtjes huilen. Als ik dan haar handje vasthoud (ze ligt in eigen bedje naast mij) slaapt ze verder. Ik slaap dus slechter, hahhaa.. maar denk eigenlijk dat het nu sprong 5 is. Nog iemand die dit herkent?

@DG oei nee (nog) niet herkenbaar. Hier voorlopig nog goede nachten ?. De dutjes gaan wel moeilijker de laatste tijd. Wanneer ik zie dat ze moe wordt leg ik ze meteen weg, maar in slaap vallen is drama. Steeds zeuren en huilen.
Vandaag ben ik samen met haar in bad geweest voor de eerste keer. Wat een feest ?! Ik had ze rechtgezet tussen mijn benen en ze was maar aan het lachen en aan het spartelen met haar beentjes en spetteren met haar handjes. Superschattig! Zeker voor herhaling vatbaar ?

Ons meisje heeft weken geleden diarree gehad, heb dit toen ook in dit forum met jullie gedeeld. Vond het ook spannend, waren echt zoveel diarree luiers per dag. Maar ze dronk goed, geen koorts en wel vrolijk. Duurde circa 1,5 week en toen was het weer goed. Wat een werkje steeds met de luiers he? Beterschap!

Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb?. Hier gaat het goed. We hebben de corona lang weten weg te houden, maar helaas moesten we er een tijdje terug toch ook aan geloven. Ik ben 2 dagen echt goed ziek geweest, Novi heeft alleen veel gehoest, zo zielig, ze wist niet wat ze meemaakte. Verder heeft ze geen last gehad gelukkig, heb haar ook niet getest.

Inmiddels is ze alweer bijna 5,5 maand en volop aan het onderzoeken. Rollen doet ze vooral van rug naar buik, terug kan ze wel maar doet ze niet vaak eigenlijk. Ook ligt ze echt herrie te maken met rammel speelgoed, dan heeft ze de grootste lol en ligt ze echt te kraaien. Kwa voeding zit ze nu op 4 flessen en krijgt ze fruit en groente. Tussendoor soms een klein stukje brood of een maïsstengel, die vind ze heerlijk. Vanuit het cb werd ook gezegd dat ze al wel eerder dan 6 maanden mocht beginnen met brood ed.
Als we weg gaan neem ik knijpfruit van olvarit mee, echt zo handig! Die zuigt ze met een beetje hulp zo leeg!

Terug
Bovenaan