Bevalling en voorbereiding

Hoi meiden,

Aan een cursus ben ik nog niet begonnen. Ik wil wel heel graag maar dat kan nog niet echt. Over 6 weken verhuis ik en ik ben erg druk daarmee bezig nu. Zodra ik verhuisd ben hoop ik nog een aantal weken aan zwsch yoga mee te kunnen doen.

Ik wilde eerst wel een plan opstellen maar doe het toch maar niet. Ik vertel mijn partner gewoon wat ik wel en niet wil en die zal me wel bijstaan. De plannen kunnen zomaar ineens helemaal anders verlopen want gaan enkele bevalling kun je feitelijk plannen heb ik gemerkt uit ervaring. Wat er achteraf gebeurt ook niet echt vind ik. Als de baby in de couveuse terecht komt ik noem maar wat....kan je toch mooi wachten met je bv als je dat wilt gaan geven.

In mijn geval bij de bevalling van de 2e lag hij dus 5 dagen op de couveuse afdeling en pas op dag 2 mocht hij er uit en aan de borst. Toen heeft ie dus zondevoeding nog tussendoor gekregen....wat kan je er aan doen he? Dus nee ik maak geen plan. Ik zie wel hoe het gaat en probeer zo relaxt mogelijk te blijven want ik vind bevallen gewoon eng! Brrrr. Als ik het overleef zonder veel toestanden en mn kind ook dan haal ik opgelucht adem en ben ik zooooo blij haha.

Zo dat is weer een ander verhaal denk ik? Groetjessssss Peet en succes met de voorbereidingen overal.

He ladiezz,

Nee hoor Bibi, ik vind dit juist leuke onderwerpen. Altijd leuk om andere ideeen en ervaringen te lezen.

Tja voorbereiden.... mijn zoon is via een geplande keizersnee ter wereld gekomen (niet ingedaalde stuit). Je hebt dan op zich weinig te kiezen. Heb alleen wel duidelijk aangegeven dat ik alleen voor de uiterst noodzakelijke checks (hart, bloeddruk  etc) op de verkoeverkamer wil blijven maar zo kort mogelijk ! Als ik dat niet had aangegeven en ze nog eens op de verkoeverkamer zelf, dan had ik daar rustig ruim een uur gelegen.  Dat liggen kan je ook lekker met je kind op je borst op zaal of kamer.

Hoe het nu zal lopen .. ik weet het niet. Doe wel weer mee met de mutsenclub (zwangerschapsgym). Ik heb immers geen idee wat weeen zijn en wil de theorie gewoon even wat opkrikken. Daarnaast is het wel leuk om  met medezwangeren lekker te kletsen. Het is een leuke groep.

Voor de rest wacht ik voor nu af hoe eea gaat lopen.

Terwijl ik dit tik bedenk ik me alleen de vraag wanneer je ook al weer het beste je "vluchtkoffertje" klaar kan hebben?

Liefs
Gwenne
26,3

hoi, ik maak me van te voren meestal niet druk ofzo, des te makkelijker gaat het zegt verloskundige. heb 2 bevallingen gehad 1 van 5 en 1 van 4 uur. lees wel wat bladen kinderen en ouders van nu maar niet om me voor te bereiden je hebt het toch zelf niet in de hand. het komt zoalst komt vind ik.tis wel spannend hoor vind ik wel.

Ik ben weer terug van vakantie dus ik kan weer lekker meekleppen op het forum.
Tja, Gwenne, dat vluchtkoffertje, da's een goeie. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, ik weet het niet meer. Ik denk met een week of 34 ofzo.
Ik wilde eerst geen gym gaan doen, maar ik twijfel nu. Misschien is het wel lekker om een paar weekjes yoga mee te pakken, al is het alleen maar voor de rust.

Hoi ben ik weer. Fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad Bibi!

Nou ik heb inmiddels al weer 5 lessen zwangerschapsgym gehad. Ach tja... ik moet zeggen dat ik (tot nu toe) geen nieuwe dingen heb gehioord, maar ik vind het wel leuk om er zo een avond bewust mee bezig te zijn. Lekker bewegen en ook erg gezellig ervaringen uitwisselen net als hier.

Verder heb ik nu een lijstje gemaakt met wat er in de tas voor het ziekenhuis moet. Dus die pak ik dit weekend ook maar even in. Misschien nog erg vroeg, maar wat klaar is, is ja klaar!

Daarnaast blijf ik erbij dat je je gewoon niet kunt "voorbereiden" op een bevalling. Ik heb nu geen idee hoe een wee voelt, ik weet niet hoe ik die zal opvangen en of je het voldhoudt etc. Dus ik zie het wel!

He daar meiden,

Beetje last van slapeloosheid, ben wel moe maar kan de slaap niet vatten.
Er moet ook nog zoveel gebeuren. Daarnaast heeft de beeb besloten om toch maar weer in een stuit te gaan liggen. Dat vermoeden had ik al een paar dagen aangezien ik hem bijna niet meer voelde, afgezien van lichte veegjes aan de binnenkant  van mijn buik. Tja, dat  zijn dus de handjes, die zijn niet zo sterk als  2 benen die trappen.
Hij volgt nu precies het  patroon van mijn zoon, die ging ook met 30 weken  in een stuit liggen. Volgens de gyn schijnt de kans toch groot te zijn dat hij ook zo blijft liggen.
De kans had kleiner geweest als hij al die tijd al verkeerd om had  gelegen.
Nou ja, we zien het wel. Ik heb me voorgenomen om elke manier van bevallen maar open  minded in te gaan.
Ook ik ga gewoon voor de  geruststelling het koffertje klaarzetten. Het staat immers ook niet in de weg.  
Het gaat nu wel hard moet ik zeggen. Omdat ik al heel erg snel  wist dat ik zwanger was heb ik het idee dat deze zwangerschap zo ontzettend lang duurt. Mijn man zegt wel eens 'ik heb het idee dat je al  50 weken zwanger bent', ha ha ha. Maar nu  gaat het opeens wel snel, gelukkig.

Nou meiden, ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Liefs
Gwenne  

iemand van de kraamzorg is vorige week langsgeweest en die heeft eigenlijk gewoon even een lijstje bij de hand gehad. "heb je dit...heb je dat" nou ja, het meeste hadden we allemaal. Ook heeft ze een indicatie gemaakt van het aantal uren kraamzorg dat we straks krijgen. Verder ging ze geen dingen controleren hoor, zoals het babykamertje enzo. Dat was me van te voren verteld, dus ik had me goed voorbereid, maar dat was dus niet nodig :)

Terug
Bovenaan